Ανακοίνωση της Ι.Μ.Ναυπάκτου και Αγ.Βλασίου για την εκδήλωση κοπής της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του συλλόγου εργαζ.ΟΤΑ Ναυπακτίας και Δωρίδας.

Η Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου πληροφορήθηκε μέσω του διαδικτύου, και μετά τριήμερον αφ’ ότου πραγματοποιήθηκε το γεγονός, ότι ο Σύλλογος Εργαζομένων στον Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Ναυπακτίας και Δωρίδος έκοψε την Βασιλόπιττα σε κέντρο της πόλεως που βρίσκεται εντός Ενορίας της Ιεράς Μητροπόλεως και κάλεσε προς τούτο να «ευλογήση» την Βασιλόπιττα ο ακοινώνητος Ιερομ. Ιγνάτιος Σταυρόπουλος, ο οποίος ήδη έχει καθαιρεθή ομοφώνως από το πενταμελές εξ Αρχιερέων Πρωτοβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο για κανονικά παραπτώματα και επίκειται η δίκη του δευτεροβαθμίως.
Για το γεγονός αυτό η Ιερά Μητρόπολη εκφράζει την βαθυτάτη θλίψη της και επισημαίνει τα εξής:
1. Κατά αρχήν, η Ιερά Μητρόπολη ουδέποτε αναμειγνύεται στα πολιτικά και δημοτικά πράγματα, όπως και στις εκάστοτε διενεργούμενες Δημοτικές εκλογές, θεωρώντας ότι ο λαός έχει κρίση για να εκλέξη τους κατάλληλους Δημοτικούς Άρχοντες. Είναι αυτονόητον ότι η κρίση του αυτή θα λάβη υπ’ όψη της όλες τις κοινωνικές παραμέτρους όπως και τα ιδιαίτερα χαρίσματα που κοσμούν κάθε υποψήφιο καί, βέβαια, κατά πόσον σέβονται τους θεσμούς.
2. Η Ιερά Μητρόπολη ως ΝΠΔΔ, ο Μητροπολίτης ως ανώτερη εκκλησιαστική αρχή του τόπου και οι Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως σέβονται απαρέγκλητα τους θεσμούς και αυτούς που τους υπηρετούν μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας. Πάντοτε επεδίωξε την αγαστή συνεργασία, στα πλαίσια των διακριτών ρόλων εκάστου, με τους εκάστοτε εκλεγέντες ή αυτούς που θα εκλεγούν Δημοτικοί Άρχοντες της τοπικής κοινωνίας.
3. Ως εκ τούτου, το γεγονός ότι ένας ακοινώνητος και καθηρημένος Κληρικός εκλήθη να ευλογήση την Βασιλόπιττα ενός σημαίνοντος Συλλόγου της περιοχής μας, που έχει συσταθή σύμφωνα με τους νόμους του Κράτους και εξ ορισμού πρέπει να σέβεται την νομιμότητα, έχει από μόνο του βαρύνουσα σημασία, διότι τέτοιες ενέργειες κινούνται έξω από την νομιμότητα, τον σεβασμό στους θεσμούς και την εκκλησιαστική δεοντολογία. Και αυτό γιατί η πρόσκληση, προσέλευση και παρουσία του Μητροπολίτη σε παρόμοιες εκδηλώσεις δεν είναι θέμα προσώπων και επιλογής, αλλά έκφραση σεβασμού προς τους θεσμούς και τους εκφραστές αυτών, όπως ο εκάστοτε Μητροπολίτης της οικείας Μητροπόλεως, ο οποίος εκτός από εκκλησιαστική αρχή θεωρείται κατά νόμον και φορεύς της Πολιτείας, αφού περί της καταστάσεώς του εκδίδεται σχετικό Προεδρικό Διάταγμα και εντέλλονται οι Αρχές να αποδίδουν σε αυτόν τον προσήκοντα σεβασμό.
4. Είναι γνωστόν τοίς πάσι ότι για το θέμα της πρώην Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως εξεδόθη Προεδρικό Διάταγμα περί καταργήσεώς της και συγχωνεύσεως της στην Ιερά Μονή Αμπελακιωτίσσης εξ αιτίας της χρόνιας ανταρσίας των υπευθύνων αυτής, της έμμονης παραβάσεως των νόμων του Κράτους, των Κανόνων της Εκκλησίας και της παραβίασης κάθε έννοιας νομιμότητας. Από πλευρά τουλάχιστον της Ι. Μητροπόλεως δεν υφίσταται θέμα αντιπαλότητος μεταξύ Ιεράς Μητροπόλεως και πρώην Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως, όπως έσπευσαν να θεωρήσουν τόσο ο καθηρημένος κληρικός όσον και οι περί αυτόν οπαδοί της πρώην Ιεράς Μονής, αλλά αποκλειστικά και μόνον θέμα σεβασμού των θεσμών και της νομιμότητος. Το γεγονός αυτό το γνωρίζουν τόσο οι υπεύθυνοι του ως άνω Συλλόγου όσο και οι υποψήφιοι Δημοτικοί Άρχοντες.
5. Είναι συνεπώς αυτονόητη και στα πλαίσια του σεβασμού των θεσμών και των νόμων απαραίτητη η συνεργασία των Τοπικών Αυτοδιοικητικών Αρχών με την Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου. Αντιθέτως, είναι κατακριτέα κάθε προσπάθεια υπονόμευσης, απ’ όπου και αν εκπορεύεται, των Αρχών αυτών και της μεταξύ τους συνεργασίας.
6. Κατακλείοντας επισημαίνεται ότι τα ως άνω θέματα είναι σοβαρά, κανείς δεν έχει δικαίωμα να παίζη και πολύ περισσότερο να υπονομεύη τους θεσμούς, καταδεικνύοντας έτσι την καταφρόνησή του στον Νόμο και στην Εκκλησία.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. “Είναι αυτονόητον ότι η κρίση του αυτή θα λάβη υπ” όψη της όλες τις κοινωνικές παραμέτρους όπως και τα ιδιαίτερα χαρίσματα που κοσμούν κάθε υποψήφιο καί, βέβαια, κατά πόσον σέβονται τους θεσμούς”.
    ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ;;;; ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΑΦΕΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ
    Δηλαδή υπάρχουν υποψήφιοι που ΔΕΝ σέβονται τους θεσμούς;;;

    Πώς ορίζεται ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ;

  2. Αφού οι ακοινώνητοι και οι πρώην μονές κάνουν τόσο μεγάλο πνευματικό έργο…η δύναμη του Χριστού είναι τεράστια.Κάτι που συνεχώς επαναλαμβάνετε πως “δεν υπάρχει” είναι τόσο ζωντανό και τόσο όμορφο.Η κοινωνία αναγνωρίζει το έργο των μοναχών.Εμείς,οι πιστοί είμαστε σε κοινωνία με τους ακοινώνητους μοναχούς!

  3. ΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ ΙΣΟΤΙΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ . Η ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΟΛΜΗΣΕ ΑΣ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΠΑΨΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΣΦΙΟΚΑΜΠΤΕΣ.

  4. “…εκάστοτε Μητροπολίτης της οικείας Μητροπόλεως, ο οποίος εκτός από εκκλησιαστική αρχή θεωρείται κατά νόμον και φορεύς της Πολιτείας…”

    Αυτός λοιπόν είναι ο τρόπος που βλέπει τον εαυτό του ο μητροπολίτης και αυτή την εξουσία θέλει.Ας την έχει, χάρισμά του…
    Δυστυχώς για το μητροπολίτη, δεν μπορεί να καταλάβει ότι το “παιχνίδι” στην εκκλησία της Ναυπάκτου το έχει χάσει προ πολλού. Και αγωνίζεται να επιβληθή με την δύναμη των “θεσμών”. ‘Ομως οι άνθρωποι κάνουν τους θεσμούς πάτερ μου… και όχι οι θεσμοί τους ανθρώπους…

    Υ.Γ. πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει το γελοίο φαινόμενο να υπογράφονται οι ανακοινώσεις του μητροπολίτη ως “εκ της Ιεράς μητροπόλεως”. στην ιερά μητρόπολη ανήκω και εγώ, που ουδέποτε ερωτήθηκα αν συμφωνώ…

  5. Οι υποψηφιοι αρχοντες δεχονται να γελοιοποιουνται για τους ψηφους μιας ομαδας ”μοναχων” που εδω και χρονια πουλαει το παραμυθι οτι ελεγχει τα πολιτικα της Ναυπακτιας;

  6. Σωστη η ανακοινωση. Οι υποψηφιοι να εχουν επιχειρηματα και οχι να κανουν πονηριες. Και οι μοναχοι να κανουν την δουλεια τους.

  7. Τα πρόσωπα καταξιώνουν τους θεσμούς και όχι το αντίστροφο. Ιστορικά υπήρξαν πρόσωπα που κουρέλιασαν θεσμούς. Μήπως τώρα είμαστε εκεί? Λίγη περίσκεψη Σεβασμιώτατε ίσως ενδείκνυται στην περίσταση. Διαφορετικά βρες άλλη διέξοδο. Ο κόσμος βοά και αυτά που λέγονται δεν σας τιμούν και βέβαια δεν τιμούν το θεσμικό σας ρόλο που εσείς θέλετε να επιβάλετε.

  8. <>.

    Σεβασμιώτατε μην εκτείθεστε. Δεν πείθετε κανέναν. Μην υποτιμάτε την νοημοσύνη των κατοίκων της πόλης και των λίγοστών τώρα πιά πιστών σας. Αρκετά δεινά πληρώνει αυτή η πόλη απο τίς εμμονές και τις επιλογές σας. Με αυτά τα λόγια ρίχνετε λάδι στη φωτιά.

    <>.

    Αλήθεια ποιούς θεσμούς σέβεστε? Τον δικό σας άραγε που για το καράβι αυτό που λέγεται ΤΟΠΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ αντί εσείς ως καπετάνιος να το φέρετε σε ασφαλή νερά, επιδίδεστε σε εναν ανελέητο πόλεμο εναντίων του πληρώματος?

    <>.

    Ναι. Μόνο που ο σεβασμός Σεβασμιώτατε κερδίζεται. Δεν επιβάλλεται. Και εσείς προσπαθείτε να τον επιβάλλετε.

    <>

    Τώρα μας πείσατε! Σκεφτείτε δηλαδή να υφίστατο θέμα τι άλλα θα περνούσαν οι δυσμοιροι μοναχοί!

    <>.

    Εδώ θα συμφωνήσουμε Σεβασμιώτατε! Με τη μόνη όμως διαφορά ότι αυτο θα πρέπει να το πράξετε πρώτα εσείς ξεκινώντας απο τον δικό σας θεσμό, για να απαιτήσετε μετά να το πράξουν και οι άλλοι προς το πρόσωπό σας.

    Κλείνοντας θα ήθελα να απευθυνθώ στην πατρική σας αγάπη. Ακόμη και αν είχατε δίκαιο στην περίπτωση που κάποια παιδιά σας ‘παραστράτησαν’, μην εξαντλείτε απέναντί τους την σκληροτητα σας. Εξαντλήστε την ΑΓΑΠΗ σας. Ετσι όπως θα έκανε ενας πραγματικός …πατέρας

  9. Το μοναστηρι δεν προκειται να αλλαξει. Τα ιδια παντελακη μου απο τοτε που ηρθε ο αρχηγος τους στην Ναυπακτο. Δυστυχως στην χωρα μας οι νομοι ειναι επιλεκτικοι. Πολυ επιλεκτικοι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...