Μικρή Περιμετρική και Κανακάρη αλλάζουν τη φυσιογνωμία της Πάτρας – Τα επόμενα βήματα

Μικρή Περιμετρική και Κανακάρη αλλάζουν τη φυσιογνωμία της Πάτρας – Τα επόμενα βήματα

Η λειτουργία της Μικρής Περιμετρικής, συνδυαστικά με την αντιδρόμηση των οδών Κορίνθου και Κανακάρη, αλλά και οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης – με κυριότερες αυτή της Μαιζώνος – αποτελούν καίριες παρεμβάσεις οι οποίες θα αλλάξουν, στην κυριολεξία, τη φυσιογνωμία του ιστορικού κέντρου της Πάτρας. Τα έργα αυτά βρίσκονται στην τελική τους ευθεία και στη δημοτική Αρχή βιάζονται να ολοκληρωθούν με τελικό χρονικό ορίζοντα το 2019 και πάντως πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου.

 

Η λειτουργία της Μικρής Περιμετρικής από το Σάββατο, με ευθύνη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αποτελεί τον καταλύτη στην υλοποίηση του παραπάνω σχεδιασμού, καθώς αποτελεί το πρώτο και σημαντικό βήμα για την κυκλοφοριακή αποφόρτιση του κέντρου.

Για αυτό και στη δημοτική Αρχή της Πάτρας δηλώνουν αποφασισμένοι να «τρέξουν» την αντιδρόμηση των οδών Κανακάρη και Κορίνθου, που είναι έργα αρμοδιότητάς τους, όπως και την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος.

«Η Κανακάρη σχεδιάστηκε για να είναι έξοδος και θα γίνει έξοδος. Όλος ο κόσμος περιμένει την αντιδρόμηση της Κανακάρη και κατ’ επέκταση της Κορίνθου και εμείς αυτό θα κάνουμε, θα υλοποιήσουμε τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό που υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα, αλλά μπορούμε να κάνουμε διορθώσεις και παρεμβάσεις, σε συνεννόηση με τους φορείς και τους εμπλεκόμενους», ανέφεραν χαρακτηριστικά στο thebest.gr στελέχη της δημοτικής Αρχής.

Τμηματική αντιδρόμηση της Κανακάρη

Υπό αυτό το σκεπτικό, επελέγη η τμηματική εφαρμογή της αντιδρόμησης της Κανακάρη, ώστε να εφαρμοστεί στην πράξη το μέτρο και να αντιμετωπιστούν οι όποιες δυσλειτουργίες, έως ότου γίνει ολόκληρη η αντιδρόμηση.

Έτσι με βάση την εκτίμηση των δημοτικών υπηρεσιών και του αναδόχου, άμεσα μπορεί να ξεκινήσει το τμήμα Ελευθερίου Βενιζέλου – Αρχιεπισκόπου Ιεροθέου (ή Σμύρνης) και στη συνέχεια Αρχιεπισκόπου Ιεροθέου (ή Σμύρνης) – Παπαφλέσσα και Παπαφλέσσα – Γούναρη.

Το «παράθυρο» χρόνου υλοποίησης του μέτρου της πλήρους αντιδρόμησης κρίθηκε επιβεβλημένο, ώστε να αποτυπωθεί και η «συμπεριφορά» της Μικρής Περιμετρικής σε πραγματικά δεδομένα.

Οι υποδοχές για τα «ανάποδα» φανάρια έχουν τοποθετηθεί μέχρι το ύψος της Γούναρη

Τι θα γίνει με τα λεωφορεία

Για το λόγο αυτό, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε και την ανάθεση μελέτης για το ζήτημα της εναλλακτικής διαδρομής των αστικών λεωφορείων μετά το Κέντρο, εκτός της Κανακάρη, με πιθανή αντιδρόμηση Μαιζώνος (μετά το κέντρο) – Κωνσταντινουπόλεως για τις λεωφορειακές γραμμές.

Με αυτή τη μελέτη, που θα έχει ως πρώτο μέρος την εξέταση της αντιδρόμησης της Μαιζώνος από Κολοκοτρώνη και της Κωνσταντινουπόλεως, τα αστικά λεωφορεία θα ακολουθήσουν τη διαδρομή Ναυαρίνου – Κανακάρη – Κολοκοτρώνη – Μαιζώνος – Κωνσταντινουπόλεως – Αγίας Σοφίας – Κόμβος Κουρτέση – Πανεπιστημίου.

Μάλιστα, όπως έχει πει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παύλος Στάμος: «Μ’ αυτή την επιλογή εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό και μειώνεται κυκλοφοριακά το τμήμα της Κανακάρη από Κολοκοτρώνη έως Περιμετρική. Με την παραλαβή του πρώτου μέρους της μελέτης που αφορά την αντιδρόμηση Μαιζώνος – Κωνσταντινουπόλεως θα προχωρήσουν και όλες οι υπόλοιπες ενέργειες υλοποίησης της».

Παράλληλα, όπως πληροφορείται το thebest.gr υπάρχουν σκέψεις τα λεωφορεία από Ρίο να κατευθύνονται, μέσω της Κορίνθου μέχρι και την Ελ. Βενιζέλου και αναστροφή στη Βενιζέλου και μέσω της Κανακάρη μέχρι την Αγίου Νικολάου, όπου στρίβουν στη Μαιζώνος και μετά ανεβαίνουν Αγίας Σοφίας και φτάνουν στο κόμβο. Για το λόγο αυτό, προχωρούν οι διαδικασίες κατεδάφισης των κτισμάτων στην Βορείου Ηπείρου, ώστε να ελευθερωθεί η Κορίνθου.

Θέσεις στάθμευσης

Για την εξυπηρέτηση των μονίμων κατοίκων της Κανακάρη, όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος Παύλος Στάμος, ο Δήμος θα προωθήσει την επέκταση του συστήματος της εκ περιτροπής στάθμευσης από Ζαΐμη – Μαιζώνος – Καρόλου – Κανακάρη – Ζαΐμη. Θα αφορά τους μόνιμους κατοίκους του τμήματος της Κανακάρη από Αστιγγος έως Καρόλου και τους κατοίκους του τμήματος Καραϊσκάκη – Σατωβριάνδου όπου έγινε ανάπλαση.

Παράλληλα, θα προωθήσει την τροποποίηση του σχεδίου πόλης για δημιουργία θέσεων στάθμευσης και παρκινγκ και την αγορά του οικοπέδου που βρίσκεται στην οδό Κανακάρη και Γκότση, ενώ θα διαμορφώσει δημοτικό οικόπεδο στον κόμβο Κουρτέση, πίσω από το ΕΠΑΛ, ανεξάρτητα αν θα προχωρήσει η ανταλλαγή του αγροτεμαχίου με την Αστυνομική Διεύθυνση.

Σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για διαμόρφωση σε παρκινγκ του χώρου του ΟΣΕ στην Νόρμαν και Αθηνών, που έχει παραχωρηθεί για αυτό το σκοπό.

Πεζοδρόμηση Μαιζώνος

Με την παράδοση στην κυκλοφορία της Μικρής Περιμετρικής και τις επικείμενες αντιδρομήσεις Κανακάρη και Κορίνθου, έρχεται η σειρά της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος.

Το έργο εντάσσεται σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό αναπλάσεων στο κέντρο αλλά και στην Άνω Πόλη της Πάτρας, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ από το πρόγραμμα «Ολοκληρωμένη Αστική Ανάπτυξη Ιστορικού Κέντρου Πάτρας» προϋπολογισμού 17 εκατ. ευρώ.

Η μελέτη που έχει στα χέρια του ο Δήμος Πατρέων δείχνει ότι η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος (από Αράτου έως Γούναρη) θα αφήσει ανεπηρέαστη την κυκλοφοριακή λειτουργία της ευρύτερης περιοχής καθώς ο κυκλοφοριακός φόρτος της Μαιζώνος θα διοχετευθεί κυρίως στην οδό Κορίνθου, αλλά και στις οδούς Όθωνος-Αμαλίας και Ρήγα Φεραίου στο τμήμα πριν την πεζοδρόμηση.

Οι κάθετοι δρόμοι που θα επηρεαστούν θα είναι η Ζαΐμη, η Αράτου, η Κολοκοτρώνη, η Ερμού και η Γούναρη.

Το πρόγραμμα αναπλάσεων συνολικά περιλαμβάνει τις εξής παρεμβάσεις:

– Νέους πεζόδρομους σε Μαιζώνος, Αγίου Νικολάου, Ερμού, Υψηλάντου, Κανάρη και Σισσίνη

– Αναδιαμόρφωση πεζοδρομίων με ομοιόμορφες κλίσεις χωρίς σκαλιά και δημιουργία ραμπών για ΑμεΑ με σωστές κλίσεις

– Αναδιαμόρφωση πλατειών (πλατεία Όλγας, Άγιος Νικόλαος)

– Εργασίες αποκατάστασης θεάτρου Απόλλων- Δημοτική Βιβλιοθήκη

– Ανάδειξη νεώτερων μνημείων- νεοκλασικών

– Αναβάθμιση πεζοδρομίων

– Συντήρηση και αποκατάσταση των διατηρητέων κλιμάκων της πόλης (Αγίου Νικολάου, Πατρέως, Γεροκωστοπούλου, Παντανάσσης, Τριών Ναυάρχων

– Δημιουργία ποδηλατόδρομων.

 Φάνης Βγενόπουλος thebest.gr

Leave a Comment