Πάτρα: Τι στ’ αλήθεια συμβαίνει με την Κανακάρη; Γιατί αντιδρούν οι κάτοικοι και τι απαντούν άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί με το θέμα

Πάτρα: Τι στ’ αλήθεια συμβαίνει με την Κανακάρη; Γιατί αντιδρούν οι κάτοικοι και τι απαντούν άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί με το θέμα

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0

Τις τελευταίες ημέρες οι κάτοικοι της οδού Κανακάρη διαμαρτύρονται για τον τρόπο υλοποίησης του έργου και διατυπώνουν μια σειρά αιτιάσεων για τη λειτουργικότητά του, με παρεμβάσεις τους τόσο προς τον Δήμο Πατρέων, όσο και προς την Περιφέρεια. Οι κάτοικοι, όπως ανακοίνωσαν ζητούν, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, να λειτουργήσει πρώτα η Μικρή Περιμετρική και με βάση των δεδομένων που θα προκύψουν να αποφασιστεί εάν θα γίνει η αντιδρόμηση της Κανακάρη, ως κύριας εξόδου της πόλης.

Τις αναλυτικές θέσεις των κατοίκων μπορείτε να τις διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο.

Διαμάχη για την αντιδρόμηση Κανακάρη – Συντονιστική Επιτροπή Κατοίκων: Δεν αντιδρούμε για τις θέσεις πάρκινγκ

Το thebest.gr, απευθύνθηκε στον αντιδήμαρχο Πολεοδομικού Σχεδιασμού Παύλο Στάμο, αλλά και στον συγκοινωνιολόγοΔημήτρη Σαρδελιάνο, οι οποίοι έχουν ασχοληθεί με το θέμα, ζητώντας τους την άποψή τους.

Επίσης, απευθυνθήκαμε και προς τον πρώην αντιδήμαρχο και νυν διευθυντή της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Βασίλη Λοτσάρη, ο οποίος είναι και υπεύθυνος του έργου, ο οποίος επιφυλάχθηκε να απαντήσει συνολικά με γραπτή του δήλωση.

Παύλος Στάμος: Εξετάζουμε μια σειρά λύσεων

Μιλώντας στο thebest.gr ο αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού Παύλος Στάμος ανέφερε: «Δεχθήκαμε τους κατοίκους της περιοχής και ακούσαμε τις ενστάσεις τους για τη λειτουργία της Κανακάρη, ως εξόδου της πόλης. Το έργο αυτό έχει δρομολογηθεί ήδη, από την δεκαετία του 1980 με την μελέτη Δοξιάδη και υπάρχουν αποφάσεις από τη δεκαετία του 1990 και του 2000 και εντάχθηκε, μαζί με τη Μικρή Περιμετρική, στο ΕΣΠΑ.

Όταν αναλάβαμε τη δημοτική Αρχή, διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν επί της οδού μεγάλες κλίσεις, στα τμήματα από Γκότση μέχρι Καρόλου και από Καρόλου μέχρι Άστιγγος. Οι υπηρεσίες του Δήμου προχώρησαν σε μελέτες για τη βελτίωση των κλίσεων, το έργο δημοπρατήθηκε, αυτή την περίοδο γίνονται εργασίες και αρχές του χρόνου θα είναι έτοιμο.

Όσον αφορά τις αιτιάσεις των κατοίκων της περιοχής, εξετάζουμε μια σειρά λύσεων και πιστεύω ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα και πριν την αντιδρόμηση της Κανακάρη».

Όπως εξήγησε ο κ. Στάμος, στο thebest.gr, ο Δήμος προσανατολίζεται στη δημιουργία χώρων στάθμευσης των οχημάτων στην περιοχή, καθώς θα απαγορευτεί η στάθμευση επί της Κανακάρη, από την Γκότση έως και τη Φιλελλήνων, λόγω της στενότητας του δρόμου.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη δημιουργείται ένας χώρος στάθμευσης οχημάτων στη συμβολή Κανακάρη και Φιλελλήνων και αναζητούνται και άλλοι χώροι για τον ίδιο λόγο.

Αναφορικά δε, με τις κλίσεις του οδοστρώματος της Κανακάρη, ο αντιδήμαρχος σημείωσε ότι αυτές θα υπάρχουν, είτε η Κανακάρη είναι είσοδος, είτε έξοδος…

Δημήτρης Σαρδελιάνος: Η αντιδρόμηση της Κανακάρη είναι δεδομένη

Ο συγκοινωνιολόγος Δημήτρης Σαρδελιάνος κλήθηκε από το thebest.gr να καταθέσει την άποψή στο θέμα. Όπως τόνισε η απόφαση για την Κανακάρη έχει παρθεί από πολύ παλιά και  έχει επιβεβαιωθεί από μια σειρά μελετών που έχουν εκπονηθεί, όπως από τη μελέτη Δοξιάδη, τη μελέτη βιωσιμότητα του τραμ, ενώ έχει ενταχθεί στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Πάτρας. Κατά συνέπεια, όπως υπογραμμίζει ο κ. Σαρδελιάνος, η αντιδρόμηση της Κανακάρη είναι δεδομένη και οι δημόσιες συζητήσεις ότι δεν υπάρχουν μελέτες δεν ευσταθούν.

Κατά τον συγκοινωνιολόγο Δημήτρη Σαρδελιάνο, αυτοί που αντιδρούν δεν λαμβάνουν υπόψη τους όλα τα στοιχεία του γενικότερου κυκλοφοριακού σχεδιασμού, καθώς όπως εξηγεί η αντιδρόμηση της Κανακάρη συνδυάζεται με τη λειτουργία της Μικρής Περιμετρικής καθώς συνδυαστικά οι δύο άξονες, στοχεύουν να μειωθούν οι κυκλοφοριακοί φόρτου του κέντρου της Πάτρας.

Αναφορικά με τις αιτιάσεις των κατοίκων για τη διέλευση των αστικών λεωφορείων, ο κ. Σαρδελιάνος αναρωτιέται γιατί θεωρείται ότι θα περνούν λεωφορεία από την οδό, δεδομένου όπως εξηγεί, οι αστικές συγκοινωνίες εξυπηρετούν περιοχές όπου υπάρχει κόσμος, ώστε να μην χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους.

Κατά συνεπεία, συνεχίζει, από τη συγκεκριμένη περιοχή δεν χρειάζεται να διέρχονται λεωφορεία, καθώς δεν υπάρχει κόσμος.  Μάλιστα, ο κ. Σαρδελιάνος θέτει και το γενικότερο ζήτημα, της επιτακτικής αναγκαιότητας  ανασχεδιασμού των γραμμών των αστικών λεωφορείων, ώστε να εξυπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες της πόλης.

Κατά τον Δημήτρη Σαρδελιάνο, τα επτά μέτρα διατομής της Κανακάρη είναι αρκετά για τη δημιουργία δυο λωρίδων κυκλοφορίας, επισημαίνοντας πως όλοι οι δρόμοι της Πάτρας στο κέντρο είναι με δυο λωρίδες και λειτουργούν μια χαρά. Αναφορικά δε, με το ζήτημα της

στάθμευσης ο συγκοινωνιολόγος, θεωρεί ότι αυτό δεν απασχολεί γενικά τη δημοτική αρχή. «Αλήθεια, ποια είναι η πολιτικής της απόφαση σε σχέση με το θέμα, όχι μόνο στην Κανακάρη, αλλά γενικότερα στο κέντρο της πόλης;», αναρωτιέται και καταλήγει λέγοντας πως μπορεί στο έργο της Κανακάρη να υπάρχουν επιμέρους τεχνικά προβλήματα αλλά η λύση δεν είναι το «αφήστε όπως είναι».

 Φάνης Βγενόπουλος

THEBEST.GR

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0

Leave a Comment