Σπουδαστές ΤΕΣΥΔ: “Θύματα” των κακών σχέσεων Δήμου Ναυπακτίας & ΚΤΕΛ-Δεν έχουν ακόμη στα χέρια τους την κάρτα διαδρομών

  • ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ !!! 

  • Το Nafpaktianews ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ το μεγάλο θέμα με τους φοιτητές της Ναυπάκτου.

  •  Σκέφτονται ακόμη και να διακόψουν τις σπουδές τους υπό το οικονομικό βάρος.

Έναν οικονομικό “γολγοθά” βιώνουν οι φοιτητές του τμήματος πληροφορικής του ΤΕΙ Ναυπάκτου (Αντίρριο) από το κλίμα των κακών σχέσεων που διάγουν Δήμος Ναυπακτίας και το τοπικό ΚΤΕΛ.

Πρόκειται για το θέμα των καρτών απεριορίστων διαδρομών που κάθε χρόνο επιδοτεί ο δήμος Ναυπακτίας και υπογράφει το ΚΤΕΛ για τις μετακινήσεις των φοιτητών που διαμένουν στη Ναύπακτο και φοιτούν στο τμήμα στο Αντίρριο.

Κοντεύουμε στα Χριστούγεννα αναλώνοντας ουσιαστικά το 1/3 της ακαδημαικής χρονιάς και οι φοιτητές δεν έχουν πάρει ακόμη στα χέρια τους τις κάρτες με τις οποίες μετακινούνται από και προς το Αντίρριο με το Αστικό ΚΤΕΛ,με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί σοβαρή οικονομική ζημιά.

Το κόστος που καλούνται μηνιαίως να καταβάλλουν είναι της τάξης των 84 ευρώ (μειωμένο) αντί των 10 ευρώ που κοστολογείται η κάρτα (με την επιδότηση).Κάνοντας δηλαδή έναν γρήγορο υπολογισμό,η επιβάρυνση στο πρώτο τρίμητο του έτους είναι της τάξης των 222 ευρώ,ενώ για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες ένας φοιτητής θα χρειαστεί και δεύτερη φορά μέσα στην ημέρα να μετακινηθεί προς το τμήμα προκειμένου να επισκεφθεί τη βιβλιοθήκη ή να δει κάποιον καθηγητή,ανέρχεται μέχρι και τα 300 ευρώ.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχει λάβει ο δήμος,το ποσοστό που επιχορηγεί το εισιτήριο είναι της τάξεως του 80%.

Σύμφωνα με τα όσα καταμαρτυρά φοιτητής του τμήματος,του οποίου τα στοιχεία είναι στην διάθεση του Nafpaktianews –σκέφτεται πολύ σοβαρά (και δεν είναι ο μόνος- το ενδεχόμενο να διακόψει τις σπουδές του αφού δεν μπορεί η οικογένειά του να σηκώσει περαιτέρω το οικονομικό βάρος

  • Γιατί υπάρχει το αδιέξοδο;

Παρόλο που ο δήμος έχει αποφασίσει και φέτος να επιδοτήσει την σπουδαστική κάρτα,παρόλο που οι οικονομικές του οφειλές (περσινές) είναι τακτοποιημένες,ωστόσο η φετινή σύμβαση παραμένει από πλευρεά ΚΤΕΛ στα συρτάρια της οικονομικής υπηρεσίας ανυπόγραφη.

Το αδιέξοδο σήμφωνα με τον προϊστάμενο του τοπικού ΚΤΕΛ κ.Ν.Κοτρώνη,οφείλεται κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό στις κακές σχέσεις που υπάρχουν με τον δήμο,αφού αναφέρει ότι το ΚΤΕΛ εμπαίζεται μετά και τις τελευταίες αποφάσεις που είχε λάβει το δημοτικό συμβούλιο με την μετακίνησή του στην περιοχή του ΣΚΑ.

Το ΚΤΕΛ Αιτωλ/νίας ανέφερε ο κ. Κοτρώνης ευθυγραμμίστηκε πλήρως με τις αποφάσειςτου δ.σ.Φαίνεται όμως,ότι οι περιορισμοί στην κυκλοφορία των λεοφωρείων μέσα στην πόλη δεν ισχύουν και για άλλα ΚΤΕΛ(σ.σ. εννοώντας της Φωκίδας) με τα οποια αποτελέσματα (αθέμιτος ανταγωνισμός)

Το ΚΤΕΛ δήλωσε ο κ. Κοτρώνης είναι έτοιμο να υπογράψει στα πλαίσια ωστόσο μιας καλής συνεργασίας με τον δήμο αρκεί να τηρούνται τα συμφωνηθέντα για όλους.Ένα άλλο κόκκινο σημείο -ανέφερε- είναι ο τρόπος πληρωμής που η οικονομική υπηρεσία επιβάλλει στο ΚΤΕΛ υποχρεώνοντάς το κάθε μήνα να κόβει τιμολόγια.

Για τον τρόπο πληρωμής -σημείωσε ο κ. Κοτρώνης- μέχρι πέρυσι κοβόταν τιμολόγιο έπειτα και από τον έλεγχο των καρτών στα τέλη του Ιούνη ή το αργότερο μέσα στο πρώτο 10 ήμερο του Ιουλίου με το ΚΤΕΛ να εξοφλείται Σεπτέμβριο.Φέτος παρατηρήθηκε το γεγονός η όλη διαδικασία να πάει πίσω και το ΚΤΕΛ να εξοφληθεί τέλη Οκτωβρίου,επιρρίπτοντας ευθύνες στην οικονομική υπηρεσία,χωρίς όμως να είναι αυτός ο ουσιαστικός λόγος της “διαφοράς” με τον δήμο.Χρειάστηκε ωστόσο – ανέφερε ο κ.Κοτρώνης- η προσωπική παρέμβαση του δημάρχου  στον επίτροπο προκειμένου να “τρέξει ” τη διαδικασία και να πληρωθεί το ΚΤΕΛ πριν 40 μέρες.

Ο κ. Κοτρώνης ανέφερε,ότι το  πρόβλημα της μη υπογραφή της σύμβασης δεν είναι τόσο η οικονομική καθυστέρηση στην εξόφληση,όσο η κοροϊδία που υπάρχει από την πλευρά του δήμου.Μας πέταξε σαν “την τρίχα απ’το γάλα” μέσα από την πόλη,με την μεταφορά του ΚΤΕΛ.Δεν μπορεί ο δήμος να κάνει κοινωνική πολιτική εις βάρος του ΚΤΕΛ σημειώνοντας, ότι το πρόβλημα είναι βαθύτερο και αφορά την γενική σχέση του ΚΤΕΛ με τον δήμο.Θα πρέπει ο δήμος να σκύψει πάνω από το πρόβλημα,να υλοποιήσει τις αποφάσεις  για την απογόρευση της μετακίνησης των άλλων ΚΤΕΛ μέσα από την πόλη (εννοώντας το ΚΤΕΛ Φωκίδας) το οποίο όπως είπε,την διασχίζει εκτελόντας το δρομολόγιο για ΠΑΤΡΑ και κάνοντας αθέμιτο ανταγωνισμό.

  • Τι έλεγε η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου

Το δημοτικό συμβούλιο είχε αποφασίσει κατά την μεταφορά του ΚΤΕΛ Αιτωλ/νίας από το κέντρο της πόλης στην περιοχή του ΣΚΑ να απαγορεύσει την μετακίνηση των διανομαρχιακών υπεραστικών λεωφορείων μέσα από τον αστικό ιστό πλην των λεωφορείων του ΚΤΕΛ Αιτωλ/νίας που εκτελούσαν το δρομολόγιο Ναύπακτος – Πάτρα και το αντίστροφο το οποίο λειτουργούσε περισσότερο ως αστικό κάνοντας χρήση των στάσεων μέσα στην πόλη εξυπηρετόντας το επιβατικό κοινό.

Τα υπόλοιπα διανομαρχικά- πλην των τουριστικών λεωφορείων- διέρχονται της περιμετρικής οδού με στάση για αποβίβαση ή επιβίβαση στις νέες εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ από την έξοδο του χειμάρρου,κάτι  που δεν εφαρμόζει το ΚΤΕΛ Φωκίδας κάνοντας ουσιαστικά αθέμιτο ανταγωνισμό διερχόμενο μέσα από την πόλη εκτελώντας το δρομολόγιο για Πάτρα.Εδώ όμως έρχεται το κρίσιμο ερώτημα της εφαρμογής της απόφασης.

  • Ποιος είναι αρμόδιος να εφαρμόσει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου προκειμένου να μην παρατηρείται το φαινόμενο αυτό;

Κατά τα φαινόμενα είναι η τροχαία,η οποία όταν διαπιστώσει (κατόπιν δικού της ελέγχου ή καταγγελίας) ότι κάποιο διανομαρχιακό λεωφορείο διέρχεται της πόλης,οφείλει να εφαρμόσει το νόμο που φτάνει μέχρι και την αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος.

Ωστόσο σημαντική ευθύνη έχουν και οι διοικήσεις των ΚΤΕΛ,αλλά και οι οδηγοί των λεωφορείων οι οποίοι θα πρεπει να εφαρμόζουν στην πράξη τις αποφάσεις και να μην επαφίενται στον κατασταλτικό μηχανισμό για την επιβολή κυρώσεων στην τροχαία, της οποίας το προσωπικό δεν επαρκεί για τις στοιχειώδεις ανάγκες,πολλώ μάλλον για τον 24ωρο έλεγχο και εφαρμογή μια απόφασης δημοτικού συμβουλίου.

Στην ίδια απόφαση είχαν επίσης αποφασιστεί οι αλλαγές των σημείων των στάσεων μπροστά από την Εθνική τράπεζα από την πλατεία Φαρμάκη όπου βρισκόταν και στη βόρεια πλευρά του Ξενία επί της οδού Θ.Νόβα,αντί της στάσης της Αγ.Παρασκευής όπου βρισκόταν.Και για το θέμα αυτό,το ΚΤΕΛ είχε εκφράσει τις επιφυλάξεις του

  • Συμπερασματικά

Τα σύννεφα που έχουν μαζευτεί πάνω από τις σχέσεις Δήμου Ναυπακτίας και ΚΤΕΛ είναι βαριά.Οι σχέσεις είναι οριακές,χωρίς να φαίνεται κάποιο παράθυρο συννενόησης εκτός και αν κάτι τέτοιο διαφανεί από την επικείμενη συνάντηση που θα έχουν (ίσως αυτή την εβδομάδα) στο δημαρχείο,η διοίκηση του ΚΤΕΛ Αιτωλ/νίας με τον δήμαρχο και τους αρμόδιους αντιδημάρχους προκειμένου να τεθούν όλα τα θέματα επί τάπητος και δοθούν λύσεις.

Μέσα σ’αυτά βεβαίως θα είναι και το θέμα της κάρτας των φοιτητών που φαίνεται τελικά ότι είναι ο “αδύναμος κρίκος” σε μια αλυσίδα έντονων αντιπαραθέσεων με δυσβάστακτες οικονομικές συνέπειες για τα ίδια τα παιδιά και το μέλλον τους.

  • Είπαμε,ότι οι καιροί που διάγουμε είναι οικονομικά δύσκολοι.

Και προς αυτή την κατεύθυνση,τόσο ο δήμος,όσο και το ΚΤΕΛ θα πρέπει να δουν πιο ζεστά το πρόβλημα των φοιτητών,απαγκιστρώνοντάς το από την γενικότερη κακή τους σχέση.Οι τακτικισμοί και των δύο πλευρών έχουν δυσμενές οικονομικό αντίκρυσμα στα παιδιά που βρέθηκαν στην πόλη μας να σπουδάσουν και περνούν μέσα από τις συμπληγάδες των κακών σχέσεών τους,με αποτέλεσμα πολλά απ’αυτά αν συνεχιστεί η κατάσταση,να δηλώσουν αδυναμία συνέχισης των σπουδών τους.Και τότε θα έχουμε γίνει μάρτυρες ενός ακόμη μεγαλύτερου προβλήματος…Της έλλειψης δηλαδή της δυνατότητας να διαχειριστούμε και να δώσουμε λύσεις σε σημαντικά ποροβλήματα.Και τότε θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας.Και κανένα φωτάκι και κανένα λαμπάκι και κανένα βεγγαλικό δεν θα μπορεί να κρύψει το σκοτάδι της μιζέριας μας.

 

 



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γι αυτό πολλοί φοιτητές μετακομίζουν στην πάτρα. Τι θα ήταν η Ναύπακτος και οι καφετέριες της χωρίς αυτούς. Ένα νεκροταφείο τον χειμώνα. Άιντε δήμαρχε κάνε κατι

  2. Απλα ολοι κοιτανε να τα αρπαξουν απο οπου μπορουν. Δεν καταλαβαινουν πως ενας ευχαριστημενος πελατης θα ξαναγυρισει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...