Τα Κόμματα Και Οι Αναποφάσιστοι

Τελευταία τα μέσα ενημέρωσης «βομβαρδίζονται» με δημοσιεύσεις δημοσκοπήσεων. Που καταγράφουν και αναλύουν, τις κομματικές τάσεις και επιλογές των πολιτών, σε περίπτωση εκλογών. Κάτι που ξεκίνησε σ’ όλη τη Δύση στις δεκαετίες του ΄50 και ΄60 .

Η πρώτη προσπάθεια είναι να δημιουργηθεί η εικόνα του ισχυρού κόμματος που έχει διεισδύσει στην κοινωνία με τα ποσοστά της στιγμής που έγινε η μέτρηση. Στις μετρήσεις αυτές καταγράφονται αυτοί που δεν έχουν αποφασίσει ποιο κόμμα θα υποστηρίξουν αν είχαμε τώρα εκλογές και ποιο κόμμα ή ποιον αρχηγό από τους υπάρχοντες προτιμούν.

Αυτοί λοιπόν, που απαντούν «δεν γνωρίζω» «δεν απαντώ» καταγράφονται κανονικά όπως επίσης και όσοι δεν απαντούν και κλείνουν τα τηλέφωνα μονό και μόνο στο άκουσμα ότι είναι εταιρεία δημοσκόπησης (ποσοστό που δεν δημοσιοποιείτε),στις μετρήσεις καταγράφονται ως αναποφάσιστοι.

Για όλα τα κόμματα οι αναποφάσιστοι, αποτελούν τον στόχο τους και προσπαθούν να τους «προσεγγίσουν» και «προσελκύσουν» για να αυξήσουν τα ποσοστά τους. Μέχρι σήμερα, σ’ όλες τις δημοσκοπήσεις τα ποσοστά παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Κάτι που δείχνει ότι ακόμη δεν εκφράζονται από κανένα κοινοβουλευτικό κόμμα ή αρχηγό.

Ειδικοί αναλυτές και πολιτικοί επισημαίνουν ότι αυτό το ποσοστό θα μειώνεται όσο πλησιάζουμε σε εκλογές και τα κόμματα θα παρουσιάζουν το κυβερνητικό τους πρόγραμμα και θα γίνεται κατανοητό από τους πολίτες κατά πόσο θα είναι προστατευτικό στα συμφέροντα του.

Οι αναποφάσιστοι είναι μια κοινωνική ομάδα και θα πρέπει να την τοποθετήσουμε κυρίως ανάμεσα στα δυο κόμματα που διεκδικούν την εξουσία της χώρας, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία. Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει και τα άλλα μικρά ή εξωκοινοβουλευτικά κόμματα που προσδοκούν την είσοδό τους στο Κοινοβούλιο.

Συνήθως αναποφάσιστοι είναι αυτοί που έχουν απογοητευθεί από τις μέχρι τώρα πολιτικές, που εφαρμόστηκαν ή θα εφαρμοστούν.

Όπως έχουν δείξει οι δημοσκοπήσεις, τα δυο εξουσιαστικά κόμματα στον τρόπο της προσέγγισης των «κεντρώων» ψηφοφόρων, τους μεταχειρίζονται με διαφορετικές τακτικές. Ο ΣΥΡΙΖΑ με επιχειρηματολογία, και εναλλακτικές πολιτικές θέσεις που προτείνει, προσπαθεί να αποδείξει ότι σταδιακά η χώρα θα μπει σε μια ορθολογική κανονικότατα.

Επίσης οι πολιτικές θέσεις του εστιάζουν στην εξομάλυνση των καθημερινών προβλημάτων των πολιτών και στο κατά πόσο πλησιάζει το κυβερνητικό του πρόγραμμα με τις προοδευτικές θέσεις που είχε εξαγγέλλει το 2012 και αυτές του σήμερα.

Αδιάφορος είναι ο τρόπος που μεταχειρίζεται ο κομματικός μηχανισμός της Νέας Δημοκρατίας. Και στην περίπτωση αυτή αντιτάσσει τη πολιτική τακτική του αισθηματολογικού λόγου χωρίς περιεχόμενο, ή χαρακτηρίζοντας του αντιπάλους της με χυδαιότητα, που θυμίζει την δεξιά της δεκαετίας του ’50. Και του ψυχρού πολέμου.

Αυτή η πολιτική συσπειρώνει μια μερίδα της ακροδεξιάς, που έχει ανάγκη η Ν.Δ. , με βάση τις συνθήκες του Ευρωπαϊκού πολιτικού – οικονομικού σκηνικού. Και γ’ αυτό απευθύνεται προς του ακροδεξιούς ψηφοφόρους, που ντρέπονται να χαρακτηριστούν ακροδεξιοί ή νεοναζιστές, από τους οποίους έχει ταλαιπωρηθεί διαχρονικά ή χώρας μας.

Το βέβαιο του επηρεασμού θα παίξουν τα ίδια τα κόμματα. Ποιο συγκεκριμένα τα πάντα θα εξαρτηθούν από το κατά πόσο θα μπορέσουν να περάσουν στον λαό, στη βάση, στους ψηφοφόρους τον καθοριστικό προβληματισμό, ποιο δίνει ή μπορεί να δώσει λύση στα καθημερινά του προβλήματα.

Ποιανού το πρόγραμμα είναι εφικτό και εφαρμόσιμο. Ποιος δημαγωγεί με υπερβολικές υποσχέσεις γαργαλώντας μόνο τα αυτιά των πολιτών.

Στο σημείο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ, σε περίπτωση που δώσει πειστικές απαντήσεις για την παραγωγική ανάπτυξη, και την κατάργηση του νόμου για το συνταξιοδοτικό και θα σταματήσουν πλέον οι μειώσεις των συντάξεων, θα μπορέσει να προσεγγίσει τους αναποφάσιστους.

Ο λαός μετά από αυτή τη δεκάχρονη περιπέτεια είναι σε θέση να συγκρίνει και να κρίνει ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα μέχρι να «κλέψει» την ψήφου του.

Χρήστος Η. Χαλαζιάς

Πηγή: https://www.kontranews.gr/PARAPOLITIKA/344316-Ta-Kommata-Kai-Oi-Anapophasistoi ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Leave a Comment