Αυτή είναι η εξέδρα και έρχεται εντός των ημερών

-Φωτογραφίες της αποκαλύπτει η «Εμπρός»

Η πιο κρίσιμη ώρα για την πλωτή εξέδρα στο λιμάνι έφτασε. Και δεν είναι άλλη από την ώρα των εργασιών, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες της «Εμπρός» θα ξεκινήσουν από την ερχόμενη εβδομάδα. Είναι, ως έργο, το μεγαλύτερο στοίχημα της παρούσας θητείας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, από εκείνα τουλάχιστον που μπορούν να υλοποιηθούν έως τη λήξη της, εξού και η μεγάλη επιμονή που επέδειξε γι’ αυτό ο πρόεδρός του Αντώνης Φράγκος. Αν όλα πάνε καλά, λοιπόν, που δύσκολα πλέον μπορεί να μην πάνε, σε λίγες ημέρες από σήμερα η Ναύπακτος θα αποκτήσει πρόσβαση από τη θάλασσα, κάνοντας το πρώτο μικρό, αλλά σημαντικό, βήμα προς αυτή.
Δεν ήταν εύκολη υπόθεση, λόγω και της φύσης του έργου, με μεγαλύτερη παράμετρο το ότι έπρεπε να πειστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες, κυρίως του υπουργείου Πολιτισμού. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως από την εδώ Αρχαιολογία έφυγε με αρνητική εισήγηση, δεδομένο που δεν το μετράς και ως… καλή αρχή. Ξεκίνησε μάλιστα ως ένα μεγαλόπνοο σχέδιο, μιας και συνδέθηκε με την προστασία του λιμανιού, πράγμα που θα σήμαινε και μόνιμη κατασκευή. Στην συνέχεια όμως άλλαξε, καθώς επιλέχθηκε ως πιο ευέλικτη λύση αυτή της πλωτής εξέδρας, η οποία έμελε εν τέλει να πάρει και όλες τις εγκρίσεις που απαιτήθηκαν, και δεν ήταν λίγες. Μετρήστε μαζί μας… Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων, Εφορία Εναλίων Αρχαιοτήτων και υπουργείο Ναυτιλίας.

Η τοποθέτηση
Πρόκειται, όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, για μία τσιμεντένια κατασκευή, μήκους 36 μέτρων και πλάτους 2,5m, πιστοποιημένη με ISO, που είναι ακόμα από τις πιο σύγχρονες πλωτές κατασκευές. Μπορεί άλλωστε να χρησιμοποιηθεί και για άλλες χρήσεις, καθώς τέτοιους είδους υποδομές εγκαθίστανται στα τουριστικά καταφύγια και στις μαρίνες. Το κόστος της έφτασε, βάσει του διαγωνισμού, στα 60.000 (συν ΦΠΑ), και οδηγηθήκαμε σε αυτή μέσω της διαδικασίας της προμήθειας υλικού. Πρόσφατα το Ταμείο προχώρησε και στη μελέτη αγκύρωσης, η οποία κόστισε 850 ευρώ (συν ΦΠΑ), και τώρα, όπως όλα δείχνουν, απομένει μόνο η τοποθέτησή της. Η συγκεκριμένη μάλιστα εργασία, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», θα γίνει κατά τη φετινή χρονιά από εξειδικευμένη εταιρεία, καθώς περιλαμβάνει και την τοποθέτηση των μπλοκιών, τα οποία θα παραμείνουν μόνιμα στο νερό, με την εξέδρα να «κουμπώνει» πάνω τους κάθε σεζόν. Επειδή λοιπόν κάθε αρχή και δύσκολη, και καθώς φέτος θα απαιτηθεί μέχρι και ειδικός γερανός, η πρώτη εφαρμογή του σχεδίου τοποθέτησης, σύμφωνα με το πλάνο του Ταμείου, θα πρέπει να έχει χειρουργικούς χειρισμούς για την αποφυγή τυχόν προβλημάτων. Από του χρόνου, όμως, όπως έχει σημειώσει και ο Αντ. Φράγκος, κάθε τοποθέτηση και απομάκρυνση θα είναι πολύ πιο απλή καθώς θα απαιτήσει μόνο του «δέσιμο» και τη μεταφορά της εξέδρας.
Η προγραμματική με το δήμο
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως η έγκριση του ΚΑΣ στάλθηκε στο Ταμείο στα τέλη του 2017, ενώ στη συνέχεια, και με την έγκριση του προϋπολογισμού του δήμου, υπογράφηκε προγραμματική σύμβαση μεταξύ των δύο ώστε το κόστος να βαρύνει το μεγάλο «πορτοφόλι» και όχι το μικρό. Μία πρόταση που κατατέθηκε από την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης στο συμβούλιο του Ταμείου και έγινε δεκτή από τον πρόεδρο.
Έρχονται την επόμενη εβδομάδα
Σήμερα, όπως αποδεικνύει και το φωτογραφικό υλικό που εξασφάλισε σε αποκλειστικότητα η «Ε» και σας παρουσιάζει, τα κομμάτια της πλωτής εξέδρας είναι έτοιμα, και την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες εγκατάστασης. Σύμφωνα με το πλάνο, ο εργολάβος αρχικά θα κατασκευάσει τα μπλόκια στην περιοχή του Ναυτικού Ομίλου, και στη συνέχεια θα τα ρίξει στη θάλασσα μεταφέροντάς τα ως το λιμάνι με ειδικά μπαλόνια για να πέσουν και στα κατάλληλα σημεία. Αντίστοιχη πορεία θα ακολουθήσουν και τα τμήματα της πλωτής εξέδρας, τα οποία θα έρθουν από την Αθήνα με τρία τριαξονικά οχήματα. Η τοποθέτηση, όπως αναφέραμε και πιο πριν, απαιτεί ειδικούς χειρισμούς, όμως παράλληλα αναμένεται να αποτελέσει και «αξιοθέατο» για την πόλη, μιας και δεν έχει δει ποτέ της ανάλογα λιμενικά έργα. Με την ολοκλήρωση των εργασιών όλα θα είναι έτοιμα για να δέσουν τα πρώτα σκάφη, με την υποσημείωση εδώ πως πάνω της η εξέδρα θα έχει υποδομή για ρεύμα και νερό, για να τα προμηθεύουν.
Το καλό κλίμα στο Ταμείο
Τέλος, κι αν πρέπει να σταθούμε σε κάτι που έχει την ιδιαίτερη σημασία του, αυτό δεν είναι άλλο από τον τρόπο με τον οποίο το σύνολο των μελών του συμβουλίου του Ταμείου χειρίστηκε το θέμα, κινούμενο σε μία κοινή γραμμή, και μέσα από μία παραγωγική για το έργο διαδικασία, ακόμα κι όταν προέκυψαν μικρές διαφωνίες. Στο σύνολό τους ξεπεράστηκαν, με καλή διάθεση από όλες τις πλευρές, αποδεικνύοντας πως όπου υπάρχει θέληση για το στόχο, τα πάντα μπορεί να γίνουν. Η συγκεκριμένη άλλωστε πλεύση φαίνεται πως έχει και συνέχεια, καθώς σε αντίστοιχη ρότα γίνονται κινήσεις και για άλλες αναγκαίες παρεμβάσεις, και αυτό θα πρέπει να πιστωθεί στη διοίκηση του Ταμείου και τον πρόεδρό του Αντώνη Φράγκο, στους εκπροσώπους της αντιπολίτευσης Μαρία Ζιαμπάρα και Σπύρο Τσέλιο (και το Γ. Γούλα που υπήρξε μέλος), καθώς και στα υπόλοιπα μέλη.



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...