Διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του ΟΣΕ ξεκαθάρισε, ο Χρ. Σπίρτζης

Παρασκευή 22/07/2016 – 23:03

 Προτεραιότητα η σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με τα λιμάνια της χώρας

 H κυβέρνηση προωθεί τα  μεγάλα εμπορευματικά κέντρα 

Την ανάγκη να προχωρήσει η χώρα άμεσα σε ένα νέο σχεδιασμό ανασυγκρότησης και ανάπτυξης του σιδηροδρόμου επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την τοποθέτησή του στην  ολομέλεια  της  Βουλής για το νομοσχέδιο που αφορά τη Δημιουργία Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου.  Ο υπουργός, τόνισε πως είναι  «δεδομένο ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές αποτελούν έναν πολύ σημαντικό παράγοντα κοινωνικής ευημερίας, οργάνωσης των μεταφορών και προώθησης της οικονομικής ανάπτυξης».  Όπως είπε ο υπουργός, «για πρώτη φορά διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του ΟΣΕ», τονίζοντας παράλληλα ότι παραμένει στον ΟΣΕ η διαχείριση της υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. 

Εκτός από τον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ο σχεδιασμός, πρέπει να ολοκληρωθεί με τη σιδηροδρομική Εγνατία, υπογράμμισε ο Χρήστος Σπίρτζης. Μία υποδομή που διατρέχει όλη τη Βόρειο Ελλάδα, που δίνει τη δυνατότητα για τη σύνδεση των τεσσάρων λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με τέσσερις κάθετους άξονες και συγκεκριμένα τη σύνδεση της Κωνσταντινούπολης με τη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά και ταυτόχρονα την παράκαμψη των Δαρδανελίων και τη σύνδεση των παρευξείνιων χωρών με το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, τη σύνδεση με την ενδοχώρα των Βαλκανίων και συγκεκριμένα τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης, τόσο με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία -Σκοπίων-Σερβίας και, τέλος, τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τον άξονα των δυτικών Βαλκανίων και την Αδριατική.

 «Αυτές είναι οι προτεραιότητές μας και ο σχεδιασμός ο οποίος ολοκληρώνεται με έξι μεγάλα εμπορευματικά κέντρα», τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης για να προσθέσει πως αυτά, «θα εξυπηρετούν τις διεθνείς μεταφορές και τη μεταποίηση και με μικρότερα κέντρα που θα εξυπηρετούν την εθνική παραγωγική δομή».

 
«Τρέχουν» τα εμπορευματικά κέντρα

 Τα εμπορευματικά κέντρα που επισπεύδεται η υλοποίησή τους:

  • το Θριάσιο –ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός σε λίγες μέρες

  • το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης, που ολοκληρώνονται οι πρόδρομες εργασίες για να προχωρήσει ο διαγωνισμός δημοπράτησης,

  • της Αλεξανδρούπολης

  • της Καβάλας και

  • της Ηγουμενίτσας

 «Σημαντικό ρόλο» τόνισε ο υπουργός, θα έχει  το θεσσαλικό εμπορευματικό κέντρο και το εμπορευματικό κέντρο της Δυτικής Πελοποννήσου, που πρέπει να χωροθετηθούν. 

 Οι μεγάλες αλλαγές στο δίκτυο 

  • Ορίζεται ξεκάθαρα ότι ο ΟΣΕ είναι ο δημόσιος διαχειριστής της υποδομής και δεν χρήζει ιδιωτικοποίησης.

 

  • Εξαίρεση των τοπικών και περιφερειακών αυτόνομων δικτύων επιβατικών μεταφορών, που επιτρέπει την λειτουργία του δικτύου της Πελοποννήσου και των παραδοσιακών τουριστικών γραμμών.

 

  • Μπορούν να υπάρχουν δημόσιες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και βέβαια η δυνατότητα συμμετοχής του ΟΣΕ σε αυτές.

 

  • Καθιέρωση της διαδικασίας στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού του σιδηροδρομικού συστήματος.

 

  • Καθορισμός των τελών χρήσης υποδομής, που αποτελούν τη βασική πηγή χρηματοδότησης του ΟΣΕ.

 

  • Νέο θεσμικό πλαίσιο που επιτρέπει την ανεύρεση πόρων και από τον ιδιωτικό τομέα για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής υποδομής, διαχωρίζοντάς την όμως από τη διαχείρισή της

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...