Και όμως, η ηθική μπορεί να σώσει την Οικονομία!

Και όμως, η ηθική μπορεί να σώσει την Οικονομία!

 

 

Ερόλ Ουσέρ – Ηθική Οικονομία 

Είναι δυνατόν να διασωθεί η ηθική ακεραιότητα του ανθρώπου μέσα στη ζούγκλα της ελεύθερης αγοράς; Με άλλα λόγια, είναι δυνατόν να συμβιβαστεί η έννοια της ηθικής με την έννοια της οικονομίας, του μάρκετινγκ και του εμπορίου;

Αύριο 3 Μαΐου, στις 19:00, στη Στοά του Βιβλίου, ο πρωτοπόρος Τούρκος οικονομολόγος Ερόλ Ουσέρ παρουσιάζει το βιβλίο του Ηθική Οικονομία και υποστηρίζει ότι όχι μόνο η ηθική και η οικονομία δεν είναι έννοιες ασύμβατες αλλά ότι, επιπλέον, το να τηρεί κανείς ορισμένες θεμελιώδεις ηθικές αρχές μπορεί να οδηγήσει μια επιχείρηση σε αυξημένη κερδοφορία, ανάπτυξη και ευρωστία.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:

 

Δημήτρης Μάρδας, Καθηγητής Οικονομικών

Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, πρ. Υπουργός Οικονομικών

 

 Στέλλα Κυβέλου, Αναπλ. Καθηγήτρια του Τμήματος

Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου

Πανεπιστημίου, Αρχιτέκτων-μηχανικός EMΠ, Διδάκτωρ

Γεωγραφίας και Χωροταξίας από το Πανεπιστήμιο

Université Paris-Sorbonne

 

Νίκος Ρωμανός, Επιχειρηματίας, MBA, BA Phychology,

Αναπλ. Εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

 

 Λάμπρος Ρώσσης, Επιχειρηματίας, Γραμματέας Μεταφορών & Δικτύων ΠΑΣΟΚ

 

Συντονίζει: Αλεξία Τασούλη, Δημοσιογράφος

Στην καρδιά της παγκόσμιας κρίσης, ο Ουσέρ εντοπίζει τις παθογένειες του φιλελευθέρου καπιταλισμού, αναδεικνύει τις ηθικές αιτίες που έχουν οδηγήσει στη σημερινή κατάσταση και προχωρεί στην παρουσίαση του οράματός του για την “Ηθική οικονομία” με τρόπο ευσύνοπτο, ξεκάθαρο και απλό.

Έτσι, πολύ περισσότερο από ένα εγχειρίδιο περί οικονομίας, το βιβλίο αυτό αποτελεί μια ειλικρινή επίκληση στην ελπίδα, στον κοινό νου και, πάνω απ’ όλα, στην ανθρωπιά που παραμένει η πιο ακριβή δύναμή μας ακόμα και – ή ειδικά – σε εποχές τόσο δύσκολες όσο η δική μας.

Όπως έγραψαν:

Το βήμα

 

Μπορεί να τον νομίσετε αιθεροβάμονα, ο συγγραφέας όμως πιστεύει ότι η σημερινή παγκόσμια κρίση θέτει τους ανθρώπους της αγοράς μπροστά σε προβλήματα ηθικής. Τα προβλήματα, κατά τον Ουσέρ, σήμερα είναι ότι ο πλούτος της αγοράς δεν μοιράζεται και, κατά δεύτερο λόγο, ότι η προσφορά υπερκατανάλωσης διαστρεβλώνει τις αξίες της κοινωνίας. Προτείνει λοιπόν μια νέα στρατηγική, κυρίως του μάρκετινγκ, που θα λαμβάνει υπόψη της όχι μόνο το κέρδος αλλά και τις κοινωνικές ανάγκες. Παράλληλα η στρατηγική αυτή θα πρέπει να διαμορφώνει την αντίστοιχη καταναλωτική συνείδηση ώστε αγορά και καταναλωτής να υπακούουν σε κοινές αξίες.

Ελευθεροτυπία

Στην επιστολή που έστειλε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στον διακεκριμένο τούρκο οικονομολόγο γράφει: Αγαπητέ Ερόλ Ουσέρ, Σας ευχαριστούμε που είχατε την καλοσύνη να μας στείλετε την τουρκική και αγγλική έκδοση του έργου σας «Ηθική Οικονομία». Η έννοια της Ηθικής περικλείει όλους τους τομείς της ζωής μας και οι επιχειρηματικές δραστηριότητες δεν μπορούν να αποτελούν εξαίρεση. Πιστοί στον λόγο του Θεού, θεωρούμε ότι μια προσέγγιση η οποία φέρνει στο επίκεντρο της οικονομίας του τον άνθρωπο και τη Δημιουργία συντελεί στη σταθεροποίηση της ίδιας της οικονομίας και γεννά τις προϋποθέσεις για μεγαλύτερη ευημερία. Σας συγχαίρουμε για το έργο σας και για την επικείμενη έκδοσή του στην Ελλάδα και ευχόμαστε ό,τι καλύτερο στις εν γένει δραστηριότητές σας.

Φωτισμένα λόγια από έναν ιδιαίτερα εναργή στις προκλήσεις των μεταιχμιακών μας καιρών θρησκευτικό ηγέτη.

Ας δώσουμε όμως τον λόγο στον ίδιο διάσημο (στη χώρα του – και όχι μόνον) οικονομολόγο. Στο κεφάλαιο με τίτλο «Δεν μετράει μόνον η δημιουργικότητα» γράφει: Υπάρχουν ισχυρισμοί ότι οι διαφημίσεις οδηγούν τον κόσμο σε μόνιμη κατανάλωση. Αν ισχύει αυτό, δεν θα έπρεπε να τις επαινούμε αντί να είμαστε καταδικαστικοί; Ο τρόπος που καθοδηγούμαστε στην κατανάλωση έχει ανοίξει τις πόρτες του «παραδείσου» της ευημερίας. Εάν δεν επιθυμούμε να χάσουμε τον παράδεισο, αυτός πρέπει να κερδίσει ηθική αξία. Η οικονομία μας χρειάζεται τη μηχανή του μάρκετινγκ για ν’ αλλάξει τον συσχετισμό. Χωρίς αυτή τη μηχανή, η ευημερία παίρνει τον κατήφορο. Σήμερα, η μηχανή της επικοινωνίας έχει παραλύσει. Δε γνωρίζουμε για πόσο διάστημα μπορούμε να κρατήσουμε ζωντανή την κατανάλωση μέσω της διαφήμισης.

Πηγή: http://www.kontranews.gr/OIKONOMIA/330529-Kai-omos-e-ethike-mporei-na-sosei-ten-Oikonomia ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...