Ο ΟΣΕ μοναδικός διαχειριστής της υποδομής των σιδηροδρόμων και με την «βούλα»!

Προαστιακός

Ο ΟΣΕ ορίζεται σαν ο μοναδικός διαχειριστής της υποδομής και παγιώνεται ο δημόσιος χαρακτήρας του, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός, μετά την ψήφιση από την Βουλή των Ελλήνων με ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 2012/34/ΕΕ στην ελληνική νομοθεσία.

Όπως τονίζει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), η οδηγία στοχεύει στην προώθηση του ενιαίου σιδηροδρομικού χώρου στην Ευρώπη και είναι, ως εκ τούτου, θεμελιακής σημασίας για τον ΟΣΕ.

Μέσα στο νέο νόμο περιλαμβάνονται σημαντικές διατάξεις όπως:
– Ο ΟΣΕ ορίζεται σαν ο μοναδικός διαχειριστής της υποδομής και παγιώνεται ο δημόσιος χαρακτήρας του.

– Καθιερώνεται η διαδικασία στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού του σιδηροδρομικού συστήματος
– Με την έγκριση του 5ετούς επιχειρησιακού προγράμματος του ΟΣΕ, το κράτος οφείλει να ισοσκελίσει τα έσοδα και τα έξοδα του Οργανισμού
– Διαχωρίζεται σαφώς η υποδομή από την εκμετάλλευση, έστω και με λογιστικό διαχωρισμό
– Είναι δυνατή η εξαίρεση από τις βασικές διατάξεις του νόμου των μη-στρατηγικών στοιχείων του δικτύου (περιφερειακές, προαστιακές και αστικές γραμμές, μετρικές και τουριστικές γραμμές)
– Προσδιορίζεται νέος τρόπος υπολογισμού των τελών χρήσης υποδομής κατά πολύ συμφερότερος από τον τρέχοντα
– Προσδιορίζονται βασικές ρυθμίσεις για την κατανομή και τη διαχείριση της χωρητικότητας του δικτύου
 
Από τον ΟΣΕ, τονίζεται, πως «ο νέος νόμος δημιουργεί πολύ ευνοϊκές προοπτικές για τον ΟΣΕ με προϋπόθεση την σωστή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του νόμου», ενώ τέλος στην ανακοίνωση τονίζεται ότι «όλοι μαζί θα εργαστούμε με τόλμη, δημιουργική φαντασία και μεθοδικότητα ώστε σύντομα να προτείνουμε ρυθμίσεις και δράσεις τέτοιες που να επανατοποθετήσουν τον Οργανισμό στη θέση που του ταιριάζει».

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...