Ο Τουρισμός βάση οικονομικής ανάπτυξης, λέει το Οικονομικό Επιμελητήριο

Παρασκευή 08/07/2016 – 17:09

Τουρισμός

 

Αύξηση εσόδων 40%, για τον Τουρισμό, ενώ χάθηκε το 25% το ΑΕΠ!

 Οι μεγάλες δυνατότητες του Τουρισμού, είναι ελπίδα για την ανάκαμψη της ελληνικής αγοράς! Η ελληνική Οικονομία, είναι αυτή των μεγάλων αντιθέσεων, που μέσα στα  μαύρα χρόνια της κρίσης, ο τουρισμός, η «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας, στα χρόνια της ύφεσης και συγκεκριμένα από το 2010 και μετά κατάφερε να επιδείξει εντυπωσιακή βελτίωση μεγεθών και να στηρίξει με καταλυτικό τρόπο την ελληνική οικονομία. Ο ελληνικός τουρισμός πέτυχε να αυξήσει τα έσοδά του κατά 40% όταν στο ίδιο χρονικό διάστημα το ΑΕΠ παρουσίασε πτώση κατά 25%.

Όπως τονίζεται στο νέο τεύχος του περιοδικού «Οικονομικά Χρονικά» του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας παρουσιάζονται μέσα από τα άρθρα που φιλοξενούνται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι και οι προκλήσεις για τον ελληνικό τουρισμό.

Ελ. Κουντουρά: Στόχος η προσέλκυση επενδύσεων στον Τουρισμό

Σύμφωνα με την αναπληρώτρια υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, στόχος της κυβέρνησης είναι η προσέλκυση και υλοποίηση νέων μεγάλων επενδύσεων στον τουρισμό και στο πλαίσιο αυτό προωθούνται μέσω του πακέτου Γιούνκερ επενδύσεις που αφορούν χιονοδρομικά κέντρα, ιαματικές εγκαταστάσεις και μεγάλες συνεδριακές υποδομές.

Η υπέρ-φορολόγηση θα φέρει απώλεια θέσεων εργασίας, λέει η Όλγα Κεφαλογιάννη

Η βουλευτής της Ν.Δ. και πρώην υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, σημειώνει ότι η υπερ-φορολόγηση των τουριστικών επιχειρήσεων αλλά και η καθυστέρηση της ανανέωσης του εθνικού σχεδίου για τον Τουρισμό θα οδηγήσουν σε απώλεια θέσεων εργασίας και στην οικονομική ασφυξία των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές οικονομίες.

Δ. Τρυφωνόπουλος:  Οι συνθήκες ανάδειξης τους ελληνικού τουρισμού

 Για τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ, Δημήτριο Τρυφωνόπουλο, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η ανάδειξη της ενδοχώρας, η προσέγγιση νέων αγορών, η αγορά τουριστικής κατοικίας, η ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, η εκπαίδευση του κλάδου μέσω της δια βίου μάθησης, η χρήση και ενσωμάτωση των εργαλείων ψηφιακής τεχνολογίας, αποτελούν τις κύριες συνθήκες που πρέπει να διασφαλισθούν, προκειμένου η Ελλάδα να αναδείξει τις πραγματικές της δυνατότητες στη διεθνή τουριστική αγορά.

Ανάταση της Οικονομίας μέσω του Τουρισμού, βλέπει ο Αν. Ανδρεάδης

Ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέας Ανδρεάδης, υποστηρίζει ότι ο ελληνικός τουρισμός παραμένει ο εν ενεργεία τομέας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα που μπορεί άμεσα να δώσει απτά αποτελέσματα για την ανάταση της ελληνικής οικονομίας και μπορεί να γίνει ο βασικός πυλώνας μιας ολοκληρωμένης αναπτυξιακής πολιτικής.

Γ. Τσακίρης:  Ο διαμοιρασμός, η γκρίζα ζώνη και το οικονομικό αδιέξοδο

Ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός, είναι το sharing economy, η «οικονομία του διαμοιρασμού». Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιο Τσακίρη, το sharing economy που έχει παγκόσμιες διαστάσεις είναι μια οικονομική δραστηριότητα που ανθεί σε μία γκρίζα ζώνη, στερώντας σημαντικά έσοδα ενώ οδηγεί τις νόμιμες επιχειρήσεις σε οικονομικό αδιέξοδο.

Χάθηκε το 10% της ανταγωνιστικότητας του Τουρισμού, λέει ο Γ. Βερνίκος

Ο πρόεδρος της Ο.Κ.Ε. και γενικός γραμματέας ΣΕΤΕ, Γιώργος Βερνίκος, υποστηρίζει ότι οι πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις του τελευταίου 12μήνου (ΦΠΑ, τέλη κ.λπ.) έχουν επιφέρει απώλεια ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μεγαλύτερη του 10%, εξανεμίζοντας ουσιαστικά το 50% της ανάκτησης της ανταγωνιστικότητας της χώρας, η οποία επιτεύχθηκε τα τελευταία χρόνια με την πολύ επίμονη, κοινωνικά και οικονομικά, εσωτερική υποτίμηση.

Δημιουργία Odysseyland (όπως  Disneyland), προτείνει ο  Μ. Σφακιανάκης

Για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού απαιτείται προσεκτικός, συνολικός και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός. Ο Μιχαήλ Σφακιανάκης, πρόεδρος τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, θεωρεί ότι σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου αυτού μπορεί να διαδραματίσει η δημιουργία επιπρόσθετης βιωματικής εμπειρίας (evidential experience) για τον τουρίστα, με αξιοποίηση της μοναδικότητας που έχει η χώρα μας ως προς την ελληνική μυθολογία αλλά και την αρχαία ελληνική ιστορία και σκέψη. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει τη δημιουργία μιας Odysseyland (αντίστοιχη της Disneyland), όπου θα παρουσιαζόταν η παγκοσμίως γνωστή Οδύσσεια.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...