Πεσμένος ο τζίρος των εκπτώσεων λόγω φόρων, λέει η ΕΣΕΕ (Πίνακες)

Εκπτώσεις

«Παγωμένη» η αγορά και στις εκπτώσεις! – ΕΣΕΕ: Αποτελέσματα έρευνας Θερινών εκπτώσεων 2016

Χαμηλός τζίρος, πεσμένη κίνηση στην αγορά και φόροι, κράτησαν χαμηλά τα έσοδα των εμπορικών επιχειρήσεων κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων.  Στην ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου & Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ διαπιστώθηκε ότι πάνω από μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) εμφάνισε υποχώρηση στις πωλήσεις σε σύγκριση με το 2015, ενώ στασιμότητα δήλωσε το 1/3.

«Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, σε αντιδιαστολή με τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί στις αρχές του καλοκαιριού, δεν κατόρθωσε τελικά  να αποτελέσει το σημείο καμπής και ανάκαμψης για το ελληνικό εμπόριο», παραδέχεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης  δίνοντας την εικόνα της αγοράς για τα έσοδα από τις θερινές εκπτώσεις που για ακόμα μία φορά ήταν κάτω των προσδοκιών.

Οι αρχικές προσδοκίες του εμπορικού κόσμου που είχαν καλλιεργηθεί πριν την έναρξη των θερινών εκπτώσεων τελικά δεν επαληθεύτηκαν, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ. Αν και η γενικότερη εικόνα 2016/2015 μπορεί  να είναι βελτιωμένη σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, όμως αυτό είναι αναμενόμενο, αφού το 2015  διαδραματίστηκαν πρωτόγνωρα γεγονότα όπως η επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων και η τραπεζική αργία.

«Αυτή αυξημένη τουριστική κίνηση στη διάρκεια του Ιουλίου και του Αυγούστου επίσης δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο του Εμπορίου και να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας», δήλωσε ο κ. Κορκίδης ο οποίος δείχνει την υψηλή φορολογία, ως έναν από τους παράγοντες που κράτησαν χαμηλά τον τζίρο.

« Οι υφιστάμενες αλλά και οι επικείμενες φορολογικές υποχρεώσεις φαίνεται πως διαδραμάτισαν καθοριστικό παράγοντα στην αδυναμία και διστακτικότητα που επέδειξε το καταναλωτικό κοινό στα κοινώς ομολογουμένως υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που προέβησαν οι εμπορικές επιχειρήσεις».

 

Από την άλλη πλευρά, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, τονίζει πως «παραδόξως, η βελτίωση σε όλους τους κλάδους της οικονομίας μας, που καταγράφηκε τον Αύγουστο», αλλά αυτό δεν  αποτυπώνεται πουθενά στην έρευνα της Συνομοσπονδίας.

Με την αγορά να βρίσκεται κάτω από αφόρητες πιέσεις, όπως τονίζεται από την ΕΣΕΕ,  παρά τη νηνεμία μεταξύ πρώτης και δεύτερης αξιολόγησης, η πτωτική πορεία των θερινών  εκπτώσεων ακολούθησε το υφεσιακό κλίμα και επιβεβαίωσε ότι οι υπερβολικοί φόροι στράγγιξαν την κατανάλωση. Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ κατέγραψαν μία ακόμα μείωση του τζίρου κατά -9,7% και δυστυχώς επιβεβαιώνουν ότι ούτε οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις κατάφεραν να αντιστρέψουν το παγιωμένο υποτονικό κλίμα στην Αγορά.

Εκπτώσεις μέχρι 40% για 6 στις 10 επιχειρήσεις

Το  60% των επιχειρήσεων,  έκαναν εκπτώσεις από 21% έως και 40%, όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν χαμηλότερο (39%). Παράλληλα, στη διάρκεια της φετινής θερινής εκπτωτικής περιόδου περίπου μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε πωλήσεις με ποσοστό έκπτωσης άνω του 40%, όταν πέρυσι στην αντίστοιχη επιλογή οδηγούνταν μία στις τρεις επιχειρήσεις. 

Μόνο για το 14% των επιχειρήσεων αυξήθηκαν τα έσοδα

Υποχώρηση στις πωλήσεις σε σύγκριση με το 2015 παρουσίασαν μία στις δύο επιχειρήσεις (53%), ενώ στασιμότητα δήλωσε το 1/3. Αυτό παρά το γεγονός ότι το ίδιο διάστημα πέρσι είχαμε τα Capital Controls! Αντίθετα, το ποσοστό αυτών που δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις του 2016 ήταν καλύτερες σε σύγκριση με την περσινή περίοδο ανέρχεται στο 14% (5% στις θερινές εκπτώσεις του 2015).

Οι μεταβολές του ποσοστού μείωσης των πωλήσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος καταγράφουν σημαντική διαφοροποίηση. Συρρίκνωση 11 – 20% εμφάνισε το μεγαλύτερο μέρος  των επιχειρήσεων του δείγματος (35% – 13% το 2015), τη στιγμή που την αντίστοιχη περσινή περίοδο η πλειονότητα των συμμετεχόντων (36%) είχε δηλώσει μείωση άνω του 41%.

Ο Ιούλιος ο καλύτερος μήνας των εκπτώσεων για τους εμπόρους!

Οι έμποροι σε ποσοστό 57,2%, δήλωσαν ότι η καλύτερη περίοδος των θερινών εκπτώσεων ήταν από τις 11/7/2016 έως 30/7/2016, ακολουθούμενη από την περίοδο 1/8/2016 έως 13/8/2016 με ποσοστό 27,6% και τέλος από αυτήν της 16/8/2016 έως το τέλος των εκπτώσεων. Η εν λόγω εξέλιξη επαναφέρει την ομαλοποίηση της κατανομής της καταναλωτικής κίνησης ανάμεσα στις τρεις περιόδους των εκπτώσεων, η οποία είχε διαταραχθεί πέρυσι εξαιτίας της επιβολής των Capital Controls και των έκτακτων καταστάσεων που αυτή συνεπάγεται .

Η «ανοιχτή» Κυριακή δεν έφερε νέες προσλήψεις

Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό ότι κανένας ερωτώμενος δεν έχει προβεί σε πρόσληψη υπαλλήλου για την κάλυψη των αναγκών της λειτουργίας της επιχείρησής του την Κυριακή, επιβεβαιώνοντας το συμπέρασμα πως το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δε φαίνεται να συμβάλλει στην τόνωση της απασχόλησης. Η πλειονότητα των επιχειρηματιών σε ποσοστό 64% έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης και το υπόλοιπο 36% των επιχειρήσεων έχει επεκτείνει το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 44% των επιχειρήσεων που άνοιξαν απάντησε, ότι επιβαρύνεται είτε πάρα πολύ είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, σχετικά με το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης το 25% απάντησε λίγο, ενώ το 31% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.

Τέλος, η επισκεψιμότητα, σύμφωνα με το 52% των επιχειρηματιών, δεν έχει αυξηθεί καθόλου από το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Το 29% των επιχειρηματιών διακρίνει μία μικρή αύξηση, ενώ μόλις το 3% δηλώνει ότι το άνοιγμα της επιχείρησής του τις Κυριακές αύξησε κατά πολύ την επισκεψιμότητα.

111118910111217

 

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...