Το πολιτικό θρίλερ «Victims» στο Studio Κυψέλης (Εικόνες)

Το πολιτικό θρίλερ «Victims» στο Studio Κυψέλης (Εικόνες)

Βίκτιμς

Γράφει ο

Σταύρος Ξηντάρας

Oι Θεατρίνων Θεατές του Γιώργου Λιβανού μας έχουν συνηθίσει σε ενδιαφέροντα έργα από το Παγκόσμιο ρεπερτόριο, τόσο σπουδαία κλασσικά όσο και πρωτοπαιγμένα στην Ελλάδα. Σε αυτό τον δεύτερο άξονα ακουμπά η φετινή επιλογή του δεύτερου έργου της ομάδας (το πρώτο, το “Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε”, παρότι ακόμα δεν κατάφερα να το δω, ξέρω ότι σκίζει και έχει εκτιναχτεί στις πιο πετυχημένες παραστάσεις της χρονιάς ) με το άπαιχτο στη χώρα μας πολιτικό θρίλερ «Victims» του Michael Howard, που παίχτηκε ανά τον κόσμο με τεράστια επιτυχία.

        Είδος δύσκολο και απαιτητικό  το θρίλερ, απαιτεί δεξιοτεχνική γραφή και τέλεια παραστασιοποίηση για να πετύχει τους σκοπούς του, γεγονός που επιτυγχάνει στο έπακρο η παράσταση του Λιβανού. Ας δούμε τα πράγματα αναλυτικά.

      Ο Ηοward, καταπιάνεται, με ένα θέμα δύσκολο και πολύ ενδιαφέρον. Την προσπάθεια του ανθρώπου ν΄ αποκοπεί από το θρησκευτικό φανατισμό και τις επιβολές  της όποιας θρησκείας ν΄ ανακαλύψει μόνος την πίστη του σε συνδυασμό με τα δικά του Πιστεύω και τις προσωπικές Ανάγκες  πέρα από τις ακρότητες του θρησκευτικού ψυχαναγκασμού, που είναι τόσο έκδηλος και καθοριστικός σε κάποιες θρησκείες. Με τον τρόπο του καθαρά στηλιτεύει την  σκληρή προσήλωση που αντιμετωπίζουν οι Εβραίοι ενώ περνά ένα πανανθρώπινο μήνυμα για την ουσιαστική ανάγκη του ανθρώπου να επικοινωνήσει με το θείο, πέρα απ΄ τους θεσμούς.

        Η ουσιαστική και συνειδητή τοποθέτηση του συγγραφέα αγκαλιάζει μια ξεχωριστή ιστορία, ενός εβραίου ζωγράφου που προσπαθεί να πείσει ένα γυμνό μοντέλο να ποζάρει  μέχρι να ολοκληρώσει το έργο του. Το έργο της ζωής του. Η σχέση των δύο ανθρώπων υφαίνεται δεξιοτεχνικά , η ερωτική σχεδόν προσέγγιση γίνεται μάχη διεκδίκηση και αλήθεια και όλα αυτά μέσα από μια καθηλωτική ιστορία γεμάτη σασπένς, δράση και απρόοπτα.

    Η σκηνοθεσία του Λιβανού, λεπτομερής, ρεαλιστική και ευθύβολη με απόλυτο σεβασμό  στο κείμενο και την αλήθεια που το διέπει. Όλοι κάποια στιγμή είμαστε έκθετοι στο τυχαίο. Και τότε η γύμνια μας σχηματοποιείται ουσιαστικά. Βρισκόμαστε γυμνοί ψυχικά, καμιά φορά και σωματικά, ευάλωτοι σαν νεογέννητα παιδιά. Και τότε αντιμετωπίζουμε τον κόσμο πραγματικά.

    Το ίδιο συμβαίνει και στους δύο ήρωες του έργου το Ντέηβ κια τη Μαρία, που γνωρίζονται , έρχονται κοντά , εκμυστηρεύονται και η ιδιόμορφη σχέση γίνεται επιθετική εξομολόγηση,  που τους τους καθιστά θύτες και θύματα εναλλάξ.

      Οι ήρωες του Howard, βρίσκουν με τη σοφή καθοδήγηση του Λιβανού τους ιδανικούς ερμηνευτές στο πρόσωπο του Στέλιου Κρητικού και της Σόνιας Κωτίδου.

    Ο Στέλιος, ηθοποιός στέρεος,  επιτέλους αποδεικνύει την υποκριτική του δύναμη και ετοιμότητα με ένα ρόλο απαιτήσεων, στα όρια της ψυχασθένειας, που απαιτεί από τον ηθοποιό να ακροβατεί μεταξύ  παιδισμού και ωριμότητας, γοητείας και σκληρότητας. Κι ο Ντέηβ  ορίζεται ολοκληρωμένος στη σύλληψη και εντυπωσιακό στην εκτέλεση,  ενώ η Σόνια Κωτίδου εκπληκτικής ομορφιάς ηθοποιός (την είχαμε δει και στον “Τίγρη”  του Seasgal, πάλι στο Studio Κυψέλης ) παρουσιάζει μια στέρεη όσο κι ευάλωτη ηρωίδα, αποφασισμένη και διεκδικητική, ήρεμη αλλά και επιθετική αναλόγως των ερεθισμάτων, που βρίσκεται εγκλωβισμένη σε ένα department στη Νέα Υόρκη και προσπαθεί να δραπετεύσει. Με μέτρο, πειθώ και ειλικρίνεια ( εξαίρετη στην δυναμική της αντεκδίκηση) η Μαρία της συναντά το Ντέηβ και αναμετρούνται λεπτό προς λεπτό και οι ρόλοι εναλάσονται.

βικ

   Εξαιρετική επιλογή και οι δύο.

 Το έργο ευτυχεί να έχει μια καλοδουλεμένη και ρέουσα μετάφραση από το Σωτήρη Αντωνίου  και μια μουσική καθοριστική, που βοηθά το Λιβανό στη δημιουργία ατμόσφαιρας με τρόπο εντυπωσιακό. Και μόνο οι εναλλαγές της, προδίδουν τη σκηνική διάθεση, ενώ οι μελωδίες είναι για άλλη μια φορά αριστοτεχνικές. Πολλά μπράβο στον Σάκη Τσιλίκη.

 Το σκηνικό της Γιοβάννας Πρασσίνου καλοστημένο , πραγματικό ατελιέ ζωγράφων σε σοφίτα, και τα κοστούμια λειτουργικά, ενώ η κινησιολογία του Σίμωνα Πάτροκλου ακόμα μια φορά ορίζει με μέτρο το κύρος ενός μικρού  σχετικά θεατρικού χώρου.

 Βοηθός σκηνοθέτη η Ζωρζέτ Μιρόν, και κινηματογράφηση από τον Αντώνη Μανδρανή, που σίγουρα συνηγόρησαν στην επιτυχία της παράστασης.

     Οι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί του Λιβανού αναδεικνύουν πέραν του μεγαλείου του έργου και την ομορφιά των δύο ηθοποιών που εκτίθενται ολόγυμνοι στα μάτια των θεατών με δύο γυμνά όμοια με γλυπτά του Rodin, από τα καλύτερα στην ιστορία του σύγχρονου θεάτρου, που δικαίως θα συζητηθεί.

βικ

   Δείτε την παράσταση που είναι και στη χώρα μας ένα πραγματικό hit,  κάθε Παρασκευή και Σάββατο 21.30 στο υπέροχο vintage χώρο του Studio Κυψέλης. Κρατήσεις 210 8819571.

βικ

Αναλυτικότερα

Ταυτότητα της παράστασης:

 

Μετάφραση: Σωτήρης Αντωνίου

Σκηνοθεσία-φωτισμός: Γιώργος Λιβανός

Μουσική: Σάκης Τσιλίκης

Σκηνικά-κοστούμια: Γιοβάννα Πρασσίνου

Κινησιολογία: Σίμωνας Πάτροκλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Ζωρζέτ Μιρόν

Κινηματογράφηση: Αντώνης Μανδρανής

Γραφιστικά: Ειρήνη Γκολέμη

Φωτογραφίες: Ζώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης & Κώστας Βολιώτης

βικ

 

Πρωταγωνιστούν: Στέλιος Κρητικός και Σόνια Κωτίδου

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Πρεμιέρα: Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

βικ

 

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:

Κάθε Σάββατο στις 21.15

Κάθε Κυριακή στις 21.15

 

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 10,00 ευρώ (με ποτό)

Μειωμένο (φοιτητικό-ανέργων-ΑΜΕΑ): 8,00 ευρώ

Aτέλειες δεκτές με την αγορά προγράμματος

 

Για κρατήσεις θέσεων-πληροφορίες:

Τηλ.: 210 8819571 & 6944 535261

 

Studio Κυψέλης (Σπετσοπούλας 9 & Κυψέλης, Κυψέλη, τηλ.: 210 8819571)

Πηγή: http://www.kontranews.gr/POLITISMOS/314034-To-politiko-thriler-Victims-sto-Studio-Kypseles-Eikones ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...