Ανοίγει 14χρονια μετά ο φάκελος της πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στη γερμανική HDW

ΨΑΧΝΟΥΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ (ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ) ΓΙΑ ΖΗΜΙΑ 53 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΤΟ 2002

Σε μια ετεροχρονισμένη –πλην βαρύνουσας σημασίας και σε επίπεδο συμβολισμών- κίνηση προχωρεί η Ελληνική Δικαιοσύνη η οποία ανοίγει 14 χρόνια μετά τον φάκελο της πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά( ιδιωτικοποίηση) στην Γερμανική κοινοπραξία  HDW/Ferrstaal η οποία φέρεται να προκάλεσε ζημία στο ελληνικό δημόσιο που ξεπερνά τα 53 εκατομμύρια ευρώ.

Η συγκεκριμένη κοινοπραξία ερευνάται για μίζες από την ελληνική δικαιοσύνη για το σκάνδαλο με τα υποβρύχια και φέρεται από τα στοιχεία που συνελέγησαν να πήρε ουσιαστικά ως «δώρο» τα ναυπηγεία.

Τα νέα στοιχεία που οδηγούν σε έρευνα από την αρχή συγκέντρωσαν η ανακρίτρια  κατά της Διαφθοράς Ηλιάννα Ζαμανίκα και ο επίκουρος ανακριτής Γιώργος Ευαγγέλου και ήδη διαβιβάστηκαν στην Εισαγγελία Διαφθοράς  προκειμένου να ερευνήσει τις ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες  όλων των εμπλεκομένων φορέων στην επίμαχη διαδικασία  συμπεριλαμβανομένων και των  πολιτικών προσώπων που συμμετείχαν στη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποίησης.

Εκείνη την περίοδο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών ηταν ο Νίκος Χριστοδουλάκης , υπουργός Ανάπτυξης ο Ακης Τσοχατζόπουλος, υφυπουργός Ανάπτυξης ο Αλ.Καλαφάτης και υπουργός Αμυνας, ο Γιάννος Παπαντωνίου.

Τα βασικά σημεία έρευνας αφορούν:

-Ότι η εταιρία ουδέποτε κατέβαλε το ποσό που είχε δεσμευθεί να καταβάλει ως αύξηση μετοχικού κεφαλαίου  στην ΕΝΑΕ ,

-την ημέρα υπογραφής της σύμβασης ιδιωτικοποίησης (31/5/2002)  υπογράφεται και η σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό των γερμανικών υποβρυχίων .

-Ότι βασικός σκοπός της ιδιωτικοποίησης  δεν ήταν η είσπραξη του τιμήματος ,αλλά η συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης και ο εκσυγχρονισμός των Ναυπηγείων, όμως ουδέποτε επετεύχθη γιατί  τα Ναυπηγεία απαξιώθηκαν  και  εκατοντάδες θέσεις εργασίας χάθηκαν .

ΠΟΙΟΙ ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΙ

Η νέα έρευνα στρέφεται κατά όλων των προσώπων – πολιτικών και μη – που ενεπλάκησαν στην υπόθεση εξαγοράς των Ναυπηγείων από τη HDW για απιστία κακουργηματική σε βάρος του δημοσίου.

Το ζήτημα είναι τι θα γίνει αν προκύψουν ερευνώμενες  ευθύνες πολιτικών προσώπων οι οποίες με βάση το νόμο περί ευθύνης υπουργών είναι καταφανώς παραγεγραμμένες.

Οι δικαστικές αρχές έχουν αυτό τον προβληματισμό αλλά  – επικαλούμενες ανάλογες υποθέσεις – θυμίζουν πως  σε περίπτωση που διευρυνθεί ο κύκλος των αδικημάτων και εντοπιστεί  ροή μαύρου χρήματος, τότε τα αδικήματα αυτά δεν θα είναι παραγεγραμμένα  ακόμα και για πολιτικά πρόσωπα. Τέτοια περίπτωση βέβαια είναι του Άκη Τσοχατζόπουλου για την υπόθεση των εξοπλιστικών.

Το κουβάρι άρχισε να ξετυλίγεται στις έρευνες για τις συμβάσεις των εξοπλιστικών προγραμμάτων. Οι ανακριτές  Ηλιάννα Ζαμανίκα και Γιώργος Ευαγγέλου μετά  από βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών , εντόπισαν έγγραφα  και μαρτυρικές καταθέσεις  στην υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων  που τους οδήγησαν για πρώτη φορά  στην διενέργεια ελέγχου της ιδιωτικοποίησης  των Ναυπηγείων (ΕΝΑΕ).

Το πρώτο συμπέρασμα το οποίο μένει να επιβεβαιωθεί με περαιτέρω στοιχεία είναι πως η πώληση έγινε με αδιαφανή διαγωνισμό και κατά παραβίαση  των οριζομένων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ιδιωτικοποίηση Εταιρειών που βρίσκονται  υπό κρατικό έλεγχο.

Ήδη οι δικαστικές αρχές έχουν απαγγείλει κατηγορία για κακουργηματική απιστία σε  βάρος ενός υπαλλήλου  των ΕΝΑΕ, αλά εκτιμάται ότι ο κύκλος των ερευνώμενων θα ανοίξει. Κι αυτό γιατί φέρεται να έχουν προκύψει τα εξής:

-Οι εμπλεκόμενοι ( Μέλη της ΕΝΑΕ, εργαζόμενοι, ΕΤΒΑ και μέλη της ελληνικής κυβέρνησης)  έθεσαν τη γερμανική εταιρεία σε πλεονεκτική θέση έναντι  των άλλων διαγωνιζομένων , ώστε να προτιμηθεί έναντι των αντιπάλων της  δίνοντας συγκεκριμένα ωφελήματα (τα οποία δεν προσέφεραν σε άλλες ) .

-Η γερμανική κοινοπραξία έχοντας  πλήρη γνώση και εικόνα για τα οικονομικά δεδομένα της ΕΝΑΕ (εκκρεμείς συμβάσεις ,χρέη και παράνομες κρατικές ενισχύσεις) αξίωσε και τελικά κατάφερε να πάρει συγκεκριμένα ανταλλάγματα.

-Τα πρόσωπα που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις  φέρονται ότι έπεισαν  τη γερμανική εταιρεία να αποσύρει  αντιρρήσεις που αρχικά είχε  προβάλει  προκειμένου να γίνει δεκτή η προσφορά της , καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδύνευε με αποκλεισμό .

Τα ίδια πρόσωπα, που μπαίνουν τώρα στο μικροσκόπιο της δικαιοσύνης, της υποσχέθηκαν  ότι μετά την υπογραφή της σύμβασης θα ικανοποιούνταν όλες της οι απαιτήσεις .Μεταξύ των πολλών ωφελειών ήταν ότι αγόρασε την ελληνική επιχείρηση (ΕΝΑΕ ) απαλλαγμένη από πρόστιμα, τόκους υπερημερίας και άλλες οφειλές. Επιπλέον,  ανέλαβε  και το πρόγραμμα  επισκευής και εκσυγχρονισμού  των  υποβρυχίων .

Οι συνθήκες υπογραφής της σύμβασης  ιδιωτικοποίησης αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας  και της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ιδιωτικοποίηση ζημίωσε  το ελληνικό Δημόσιο χαρακτηρίζοντας μάλιστα παράνομη την επιλογή της  προσφοράς  των γερμανών.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...