Mια νέα ενότητα εγκαινιάζουμε σε συνεργασία με τη Ναυπάκτια φυσικό Βασιλική Θεοφάνη που θα βοηθήσει τους μαθητές στο μάθημα της φυσικής.Στις δύσκολες μέρες που περνάμε η βοήθεια στις οικογένειες που έχουν παιδιά και χρειάζονται επιπλέον βοήθεια αλλά και συμπληρωματικές γνώσεις στο μάθημα της φυσικής είναι αναγκαία.
Να λοιπόν που στην κατηγορία ένθετα θα βρίσκετε κάθε εβδομάδα και ένα ενδιαφέρον άρθρο της καθηγήτριας Βασιλικής Θεοφάνη ενώ στο τέλος υπάρχει και το e-mail της στην περίπτωση που θα θέλατε να επικοινωνήσετε μαζί της για διευκρινιστικές ερωτήσεις και απορίες….
Καλό διάβασμα !!!!!!!!!!
EΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ- ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
1) Τι είναι η φυσική ;
2)Τι είναι μέγεθος και τι φυσικό μέγεθος ;
2) Τι είναι μέτρηση. Πώς πραγματοποιείται ;
3) Τι είναι τα θεμελιώδη μεγέθη ; Ποια είναι τα θεμελιώδη μεγέθη στη μηχανική;
4) Τι είναι οι θεμελιώδης μονάδες ; Αναφέρετε θεμελιώδης μονάδες.
5) Αναφέρετε τα πολλαπλάσια και τα υποπολλαπλάσια των θεμελιωδών μονάδων. Τι σχέση υπάρχει μεταξύ τους ; Ποια η χρησιμότητα των πολλαπλασίων και των υποπολλαπλασίων ;
6) Ποια μεγέθη λέγονται παράγωγα ; Δώστε παραδείγματα παραγώγων μεγεθών. Πώς προκύπτουν οι μονάδες μέτρησης τους ;
7) Τι είναι το διεθνές σύστημα μονάδων S.I. ;
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
1) Σημειώστε τις σωστές απαντήσεις
α) Η μάζα ενός σώματος είναι 10 kg
β)Ο χρόνος συμβολίζεται με m
γ)Η πυκνότητα έχει μονάδα 1 gr/ml
δ)Oχρόνος έχει μονάδα μέτρησης το 1 secστο S.I.
2) Ένα σώμα έχει μάζα 10 kgr και ένα δεύτερο σώμα έχει μάζα 10.000 gr. Ποιο είναι βαρύτερο; Δικαιολογήστε.
3) Δυο πόλεις βρίσκονται σε απόσταση 147 km. Να αλλάξετε την απόσταση σε m.
4) Το μάθημα της Φυσικής είχε διάρκεια μισή ώρα. Πόσα secήταν;
ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ
1) Πρέπει να ξέρετε τα μεγέθη (θεμελιώδη και παράγωγα), τα σύμβολα τους και τις μονάδες τους στο S.I.
2) Εκτός από τα παραπάνω πρέπει να ξέρετε τις σχέσεις των μονάδων μέτρησης στο S.Iμε τα πολλαπλάσια και πολλαπλάσια τους. Πρέπει να εξασκηθείτε στο να μετατρέπετε μια ποσότητα που δίνεται σε μονάδες μέτρησης του S.I. σε πολλαπλάσια , πολλαπλάσια της ,από ένα πολλαπλάσιο σε ένα υποπολλαπλάσιο και αντίστροφα. Προσοχή στην σύγκριση δύο ποσοτήτων. Πρέπει να είναι στην ίδια μονάδα μέτρησης όταν γίνεται η σύγκριση.
Παράδειγμα στην άσκηση για να συγκρίνουμε τα δύο σώματα μπορούμε τα 10.000 grνα τα μετατρέψουμε σε kgr. Έτσι θα έχουμε κοινή μονάδα μέτρησης το Kgr
3) Δείτε υποδείξεις 1 και 2 .
4) Δείτε υποδείξεις 1 και 2 .
ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θυμηθειτε
1 m
1 dm
1 cm
1 mm
1m=10 dm=100 cm=1000mm
1mm=10-1 cm =10-2 dm=10-3 m
Κάθε βημα προς τα κατω πολλαπλασιαζουμε με 10
Καθε βημα προς τα πανω διαιρουμε με 10
Όταν υπάρχει το πρόθεμα μιλι όπως mg, ms,mmδιαιρούμε με 1000=103 για να προκύψει η ποσότητα σε g,s,mαντίστοιχα.
Όταν υπάρχει το πρόθεμα μικρο όπως μg, μs,μmδιαιρούμε με 1.000.000=106 για να προκύψει η ποσότητα σε g,s,mαντίστοιχα.
Θυμηθειτε
1 kgr=1000 gr
1 h =60 min
1 h=3600 sec
MHKOΣ χ |
MAZA m |
XΡΟΝΟΣ t |
Θεμελιώδης μονάδες στο S.I |
||
Μέτρο(meter) m |
Χιλιόγραμμο(Kilogram)Kg |
Δευτερόλεπτο(second) s |
Πολλαπλάσια |
||
Χιλιόμετρο km 1km=1000m=103 m |
Τόνος tn 1tn =1000kg=103 kg |
Λεπτό min 1min=60 s |
Ώρα h 1h=60 min=3.600s |
||
1 Ημερονύχτιο =24 h= =24•60min=24•3.600 s =86.400 s |
||
Υποπολλαπλάσια |
||
Δεκατόμετρο dm 1dm=(1/10)m=10-1 m |
Γραμμάριο g 1g=(1/1000)kg=10–3 kg |
Μιλισεκόντ ms 1ms=(1/1000)s=10–3 s |
Εκατοστόμετρο cm 1cm=(1/100) m=10-2 m |
Μιλιγκραμ mg 1mg=(1/1000) g=10–3 g= 10–6 kg |
Μικροσεκόντ μs 1μs=(1/1.000.000) s=10–6 s |
Χιλιοστόμετρο mm 1mm=(1/1000)m=10–3 m |
Μικρογκραμ μg 1μg=10–3 mg=10–6 g = 10–9 kg |
|
Μικρόμετρο μm 1μm=(1/1.000.000)m= 10–6 m |
Email: [email protected]