Τα βασικά σημεία της ομιλίας του αρχιτέκτονα Γιάννη Κοργιαλά για τη σημασία του δημόσιου χώρου και τη σχέση του με τους χρήστες.

Αποτέλεσμα εικόνας για δημοσιοι χωροιΑνανμφίβολα,μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ομιλίες και εισηγήσεις στο β’πανναυπατιακό αναπτυξιακό συνέδριο που διεξήχθη στη Ναύπακτο πριν λίγες ημέρες,ήταν αυτή του αρχιτέκτονα και  εκπροσώπου του ΤΕΕ,συλλόγου αρχιτεκτόνων Αιτ/ νιας ,Γιάννη Κοργιαλά.
Ο ομιλητής τόνισε την σημασία του Δημοσίου χώρου για την πόλη και η σχέση του με τους χρήστες . Μεταξύ των άλλων ανέφερε :
Ο δημόσιος, δηλαδή, ο αστικός χώρος και η μορφή του αποτελούν τον καθρέφτη της κοινωνικής σύστασης της πόλης και των σχέσεων μεταξύ των κατοίκων της, «το παράθυρο στην ψυχή της πόλης». Γι’ αυτό το λόγο, μάλιστα, η σχέση του δημοσίου και ιδιωτικού σε μία κοινωνία αντικατοπτρίζει το βαθμό ακμής ή παρακμής της Πόλης.
Όταν διαταράσσεται η σχέση αυτή αυτόματα δημιουργούνται αρνητικές επιπτώσεις στο σύνολο της με εμφανή σημάδια παρακμής Με λίγα λόγια ότι είναι το σαλόνι για το σπίτι μας, είναι ο δημόσιος χώρος για την Πόλη.
Γι αυτό λοιπόν η ποιότητα του δημόσιου χώρου αντικατοπτρίζει το επίπεδο διαβίωσης των κατοίκων της πόλης, αποτυπώνει την ταυτότητά της και συνιστά προνομιακό χώρο προβολής των οικονομικών πολιτικών και κοινωνικών σχέσεων. Με δεδομένο ότι ο δημόσιος χώρος αποτελεί το βασικό περιουσιακό στοιχείο της πόλης, πάνω στο οποίο αναπτύσσεται η οικονομική και κοινωνική ζωή της, η ορθή διαχείρισή του οφείλει να είναι συνολική, μελετημένη και τεκμηριωμένη ως προς τα αποτελέσματά της.
Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί πλέον να είναι αποδεκτές επεμβάσεις αποσπασματικές και πρακτικές που διέπονται από ιδιοκτησιακή λογική. Η Πολιτεία μέσω προγραμμάτων έχει δώσει την κατεύθυνση επίλυσης χρόνιων προβλημάτων (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ) με ανάδειξη πλεονεκτημάτων σε περιοχές των Δήμων και έργα αστικής αναζωογόνησης που προβλέπουν παρεμβάσεις, οι οποίες θα αναβαθμίσουν τον δημόσιο χώρο της πόλης, θα ενισχύσουν το αστικό πράσινο και θα μειώσουν την ενεργειακή κατανάλωση στον δημοτικό φωτισμό.
Οι παρεμβάσεις αυτές συμβάλουν γενικότερα στην αισθητική βελτίωση της εικόνας του εμπορικού – διοικητικού κέντρου, στη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των πεζών και συντελούν στην ασφαλέστερη μετακίνηση των κατοίκων, καθώς και στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και των εκπομπών θορύβου. Οι παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο πρέπει να ικανοποιούν πάγιες ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης σε όρους λειτουργικής αναβάθμισης βασικών στοιχείων του αστικού περιβάλλοντος, έτσι ώστε η περιοχή να γίνει πιο ελκυστική, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν οφέλη και στην οικονομική ζωή της πόλης
Ελπίζουμε ότι και η πόλη μας στο άμεσο μέλλον θα λειτουργήσουν οι πρακτικές αυτές που κάποιοι άλλοι δήμοι (Καρπενήσι, Λάρισα, Τρίκαλα κλπ) απολαμβάνουν τα παραπάνω προνόμια από προγράμματα και βελτιώνουν το επίπεδο ζωής των κατοίκων τους.
Καταλήγοντας ανέφερε την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός στρατηγικού σχεδιασμού για την πόλη μας που θα προσδιορίζει την ταυτότητα της , απαραίτητο εργαλείο για την υλοποίηση των μακροπροθέσμων στόχων, που μεταξύ των άλλων θα έχει στόχευση 1) Να δοθεί έμφαση στο ιστορικό της κέντρο με τη αξιοποίηση και την ανάδειξή του, μεταξύ των άλλων, του «Στενοπάζαρου» και των παλαιών μονοπατιών επικοινωνίας της περιοχής Λιμένος με την άνω περιοχή του Κάστρου, 2) να ενισχυθούν οι υποδομές στους κοινόχρηστους χώρους και χώρους αναψυχής (παραλιακό μέτωπο, πλατείες, άλση κλπ) , περιορίζοντας την άναρχη δόμηση με τις ευτελείς κατασκευές και τις προχειρότητες, με την αλόγιστη χρήση τσιμέντου και γενικά υλικών μη φιλικών στο περιβάλλον που προκαλούν υποβάθμιση του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος 3) να δημιουργηθούν οι προοπτικές εκείνες που θα προσφέρουν στον επισκέπτη την ήπια και ασφαλή μετάβασή του στους παραπάνω χώρους με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σήμανση και άμεση εξεύρεση χώρων στάθμευσης, περιορίζοντας παράλληλα την εξάρτηση του αυτοκινήτου 4) Η ενημέρωση του επισκέπτη που θα αφορά τους αντιπροσωπευτικούς χώρους (παραλίες κλπ) και τα μνημεία της Πόλης μας πρέπει να είναι εύκολο- προσβάσιμη και λειτουργική. 5) Η δημιουργία Μουσείου σύμφωνα με το brand name του Λεπαντο και συνεδριακού κέντρου

 



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...