Χρ. Σπίρτζης: Το 2019, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, και Νίκαια θα έχουν μετρό.

Άφιξη του μετροπόντικα στο σταθμό Μανιάτικα, παρουσία του υπουργού Υποδομών.

«Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αλλάζουν σελίδα στις αστικές συγκοινωνίες.  Τελειώνουμε με την ολοκλήρωση των βαλτωμένων έργων που κληρονομήσαμε. Ξεκινάει η υλοποίηση των νέων μεγάλων έργων», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την άφιξη σήμερα πρωί στο σταθμό «Μανιάτικα» το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) της Αττικό Μετρό.

Όπως τονίζεται από το υπουργείο, αυτό σηματοδοτωτεί την αρχή του τέλους για ένα έργο πνοής, όχι μόνο για τον δήμο Πειραιά, αλλά για ολόκληρο το λεκανοπέδιο.

Ο υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη να ολοκληρωθεί η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά το συντομότερο δυνατό κάνοντας έκκληση  σε όλους τους συντελεστές του, να συνδράμουν προς αυτή την κατεύθυνση.  Όπως υποστήριξε, η κυβέρνηση και το υπουργείο είναι σε εγρήγορση όχι μόνο για να κλείσει  με αίσια έκβαση το κεφάλαιο των έργων τα οποία κληρονόμησε βαλτωμένα, αλλά κυρίως,  για να μπουν σε τροχιά υλοποίησης τα νέα μεγάλα έργα για τις αστικές συγκοινωνίες και τις δημόσιες υποδομές.

Για την κατασκευαστική πρόοδο της επέκταση της γραμμής 3 προς τον Πειραιά, ανέφερε, ότι «το έργο έχει προχωρήσει πάρα πολύ. Είναι ολοκληρωμένο το 67% της σήραγγας και το 50% του συνολικού έργου. Το 2019 οι συνοικίες μας θα έχουν μετρό, η Αγία Βαρβάρα ο Κορυδαλλός, η Νίκαια» Και πρόσθεσε: «Ωστόσο, έχουμε να τρέξουμε πάρα πολλά έργα του Μετρό στην Αθήνα. Ξεκινάμε τον διαγωνισμό για τη γραμμή 4.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η Θεσσαλονίκη είναι σε αντίστοιχη φάση. Ολοκληρώνονται τα έργα της σήραγγας και σχεδιάζουμε τα επόμενα έργα και τις επεκτάσεις. Άρα η χώρα και η Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα. Δεν είναι ότι ολοκληρώνονται μόνο τα έργα που είχαν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις.  Ξεκινάμε να κάνουμε νέα έργα. Μεγάλα έργα για τις αστικές συγκοινωνίες και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», τόνισε.

Ο υπουργός, υποδεχόμενος τον μετροπόντικα, υπογράμμισε, πόσο δραστικά θα αλλάξει με την ολοκλήρωση του έργου ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας και ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί η ζωή ολοκλήρου του λεκανοπεδίου. «Από το αεροδρόμιο μέχρι τον Πειραιά ο χρόνος μετακίνησης θα είναι 55 λεπτά, αντί για 1 ώρα και 45’ που είναι σήμερα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για την καθημερινότητα και τις ζωές μας στο λεκανοπέδιο».

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ

 

Επέκταση της Γραμμής 3, Τμήμα «Χαϊδάρι – Πειραιάς»

 

 

 

Φορέας Έργου

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.

Ανάδοχος

Κ/Ξ  “J&P–ΑΒΑΞ Α.Ε.–GELLA Spa–ALSTOM TRANSPORT S.A.”

Υπογραφή Σύμβασης

01/03/2012

Συμβατική Προθεσμία

2000 ημερολογιακές ημέρες

Κατ’ Αποκοπήν Τίμημα

(ΚΑΤ)

343.960.000€

(χωρίς απρόβλεπτα, απολογιστικά, αναθεώρηση)

 

467.462.120,60€

(συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών & αναθεώρησης)

Περιγραφή αντικειμένου

Η κατασκευή της σήραγγας της Επέκτασης της Γραμμής 3 από τον επίσταθμο της Αγ. Μαρίνας (Δημαρχείο Αιγάλεω) μέχρι τον επίσταθμο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά έχει μήκος περίπου 7,55χλμ., από τα οποία 6,51χλμ. κατασκευάζονται με τη χρήση ΤΒΜ και τα υπόλοιπα με υπόγεια διάνοιξη ΝΑΤΜ και περιλαμβάνει έξι (6) νέους Σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά (7) τα ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Πρόοδος Εργασιών

Ποσοστό προόδου εργασιών: 50%

Ποσοστό διάνοιξης σήραγγας ΤΒΜ: 67%

Ποσοστό προόδου Εργασιών Πολιτικού Μηχανικού: 67%

Ποσοστό προόδου Ηλεκτρομηχανολογικών Εργασιών: 12%

Βασικά Προβλήματα που επηρέασαν την πρόοδο του Έργου και προκάλεσαν καθυστερήσεις σε σχέση με το Συμβατικό Χρονοδιάγραμμα

Το έργο έχει καταγράψει καθυστέρηση περίπου 3 χρόνων λόγω τεχνικών προβλημάτων, διαχειριστικών λαθών, νομικών εμπλοκών και παρεμβάσεων φορέων της περιοχής. Κυριότερα προβλήματα:

 

Σταθμός «Πειραιάς»

 

1)      Μετατόπιση προς Νότο του κυρίως “σώματος” του Σταθμού για την αποφυγή εμπλοκής με υφιστάμενο μεγάλο υπόγειο αποχετευτικό αγωγό ομβρίων στο βόρειο άκρο του Σταθμού (Ιούλιος 2013) και αλλαγή τρόπου κατασκευής.

 

2)      Καθυστερήσεις κυκλοφοριακών παρακάμψεων λόγω εμπλοκών με την Περιφέρεια Αττικής και τον Δήμο Πειραιά και καθυστερήσεις μετατόπισης δικτύων Ο.Κ.Ω  (Μάρτιος 2014) εντός της λιμενικής ζώνης λόγω μη έγκαιρης έγκρισης μελετών από τους Ο.Κ.Ω.

 

3)      Ύπαρξη πυρομαχικών Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

 

4)      Κατασκευαστικές δυσκολίες λόγω της ιδιομορφίας του σταθμού ο οποίος κατασκευάζεται στην ουσία κάτω από τη θάλασσα, δίπλα στο λιμάνι.

 

   Ο σταθμός Πειραιάς καταγράφειι συνολικά τη μεγαλύτερη καθυστέρηση.

 

 

Σήραγγα ΤΒΜ

 

1)      Έλλειψη της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την μετεγκατάσταση του εργοταξίου υποστήριξης ΤΒΜ στο Σταθμό “Κορυδαλλός”.

Η έγκριση της εν λόγω μελέτης δεν υπήρχε παρόλο που η σχετική εργασία προβλεπόταν στα Τεύχη Δημοπράτησης (2011). Η μελέτη υποβλήθηκε σε δύο φάσεις: α) για μερική μετεγκατάσταση τον Απρίλιο 2015 και β) για την πλήρη μετεγκατάσταση τον Ιούνιο 2016. Η μελέτη περιβαλλοντικών όρων εγκρίθηκε τελικώς στις 12/10/2016 και έχει ήδη υλοποιηθεί η μετεγκατάσταση.

 

2)      Καθυστέρηση  διάνοιξης σήραγγας λόγω παρουσίας καρστικών εγκοίλων (κενών) στο ασβεστολιθικό πέτρωμα στο τμήμα Νίκαια – Μανιάτικα.

 

 

Σταθμός «Μανιάτικα»

 

1)      Καθυστέρηση αποβολής κατοίκων των απαλλοτριωθεισών οικιών λόγω άρνησής τους και μη έγκαιρη παράδοση του εργοταξιακού χώρου λόγω αντιδράσεων περιοίκων.

 

2)      Ύπαρξη αρχαιολογικών ευρημάτων (από Ιούλιο 2013 έως Δεκέμβριο 2013).

 

 

ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

 

Διακοπή εργασιών με απόφαση του Αναδόχου για το διάστημα Ιουνίου 2015 έως Οκτωβρίου 2015 και υπολειτουργία έως το Δεκέμβριο 2015, επικαλούμενος μη απόδοση ΦΠΑ εκ μέρους της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στον Ανάδοχο που είχε ως αποτέλεσμα την έλλειψη ταμιακής ρευστότητας και αδυναμίας του Αναδόχου να χρηματοδοτήσει το Έργο.

Σημειώνεται ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. δεν απέδιδε στον Ανάδοχο το ΦΠΑ διότι εφάρμοσε το άρθρο 1 του Ν. 4281/2014.

 

Το πρόβλημα λύθηκε με ψήφιση του Νέου Νόμου Ν.4339/2015, οπότε αποδόθηκε στον Ανάδοχο αναδρομικά ο ΦΠΑ, επανήλθε η ταμιακή ρευστότητα και επανεκκίνησε το Έργο.

 

 

 

Περαίωση του Έργου

Με την άφιξη του ΤΒΜ στα Μανιάτικα ολοκληρώνονται τα 2/3 της σήραγγας έχοντας διασχίσει το μεγαλύτερο μέρος του προβληματικού ασβεστολιθικού πετρώματος. Στο τέλος του έτους υπολογίζεται η ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας και η απεμπλοκή όλων των σταθμών από το ΤΒΜ.

Με τα σημερινά δεδομένα και τις πρωτοβουλίες Υπουργείου και διοίκησης ΑΜ  για εξάλειψη των εμπλοκών του παρελθόντος και μείωση των αβεβαιοτήτων,  οι τρεις (3) πρώτοι Σταθμοί («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια») μπορούν να δοθούν στην κυκλοφορία το πρώτο τρίμηνο του 2019 ενώ το υπόλοιπο Έργο μέχρι το τέλος του 2020.

Ο σταθμός στα Μανιάτικα θα είναι έτοιμος στις αρχές του 2020.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Όταν ολοκληρωθεί  τα έργο η Γραμμή 3 θα έχει μήκος 50χλμ και 27 σταθμούς ενώ θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά, το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και το αεροδρόμιo

Ο χρόνος μετακίνησης υπολογίζεται σε περίπου 55 λεπτά, χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα ένας επιβάτης χρειάζεται περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά από το λιμάνι μέχρι το Αεροδρόμιο και πολλές φορές με αρκετές μετεπιβιβάσεις.

Στην ουσία η επέκταση αυτή θα εξυπηρετήσει την απρόσκοπτη κίνηση επιβατών μεταξύ των 2 μεγάλων πυλών εισόδου-εξόδου στη χώρα

Επίσης η λειτουργία της επέκτασης στο σύνολο της θα φέρει αναδιάρθρωση σε πολλές λεωφορειακές γραμμές που θα σταματήσουν να διασχίζουν τους δήμους που θα εξυπηρετεί η επέκταση (Αγ. Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός, Πειραιάς) και θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές του Μετρό.

Πηγή: http://www.kontranews.gr/OIKONOMIA/276160-CHr-Spirtzes-To-2019-Agia-Barbara-Korydallos-kai-Nikaia-tha-echoyn-metro ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...