H Πολυτίμη Μαχαίρα στο kontranews

H Πολυτίμη Μαχαίρα στο kontranews

 

Γράφει ο

Σταύρος Ξηντάρας

«Όταν θυσιάζεται κάθε ηθικός φραγμός, συναίσθημα και ανθρώπινη κατάκτηση για το συμφέρον, η απάντηση είναι μίσος, εκδίκηση, επιστροφή στο χάος απ’ όπου όλοι καταγόμαστε.»

Ένα κυρίως φιλοσοφικό έργο,  με πολιτικές και φυσικά κοινωνικές προεκτάσεις, είναι «Ο Ιατροδικαστής» ή (Στη μνήμη της Έλλης Λαδά» του Κώστα Λειμονή-βασισμένο σε μια ιδέα της Πολυτίμης Μαχαίρα- , που θα παρουσιαστεί από τις 13 Οκτωβρίου στο θέατρο «Αλμήνη». Η “Kontra news” συνάντησε την ψυχή του όλου εγχειρήματος Πολυτίμη Μαχαίρα, η οποία και μας μίλησε για το ιδιαίτερο αυτό θεατρικό.

«Η Ιδέα του έργου, «Ο Ιατροδικαστής», γεννήθηκε από ανάγκη προσωπικής κατάθεσης και η επιρροή των ομιλιών του καθηγητή αστροφυσικής, Μάνου Δανέζη, στάθηκε η αφορμή για την σύλληψη.¨Το θέατρο, κατεξοχήν ανθρωπιστική τέχνη, με φιλοσοφική – πολιτική θέση. Η Ιατροδικαστική,  κατεξοχήν ανθρωπιστική επιστήμη με βαθειά γνώση της ανατομίας και συνάμα μια φιλοσοφική αναμέτρηση-συνομιλία  με την ζωή και τον θάνατο.», εξηγεί η Πολυτίμη Μαχαίρα και προσθέτει:

«Και στις δύο περιπτώσεις, ο καλλιτέχνης απ’ τη μια κι ο επιστήμονας από την άλλη, καλούνται ν’ αναμετρηθούν με τις αξίες, την ηθική και την συνείδηση τους και ν’ αποτελέσουν πρότυπα συνέπειας και ήθους, με το έργο – λειτουργημά τους. Η μεταθανάτια διαχείριση αποτελεί διαδικασία μέγιστης ευθύνης από τον ιατροδικαστή καθώς ο  νεκρός ο οποίος χρίζει απόλυτου σεβασμού, είναι ο πλέον αξιόπιστος μάρτυρας και αποζητά δικαίωση.»

-Έχετε συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν με τον Κώστα Λειμονή στο «Εκτός ύλης».

«Ναι και αυτή η  συνεργασία μου,  και η εκτίμηση μου στο ταλέντο ενός νέου συγγραφέα, με σωστό Ελληνικό λόγο και ταλέντο διαχείρισης ενός θέματος , στάθηκε η αφορμή να του εμπιστευθώ την αρχική μου ιδέα και την πρόθεση όλων αυτών που επιθυμώ να καταδείξω. Ο Κώστας, ανέπτυξε με το προσωπικό του ύφος γραφής,  το θέμα και διαμόρφωσε τους χαρακτήρες, αποδίδοντας την απαιτούμενη  ατμόσφαιρα, σ΄ ένα έργο κοινωνικό, εστιασμένο στην Ελλάδα του σήμερα. Ένα θεατρικό έργο οφείλει να διατηρεί μια φόρμα προσέγγισης, (αποφεύγοντας οτιδήποτε χυδαίο, εφετζίδικο, βίαιο), με σεβασμό στον θεατή. Αυτές τις λεπτές έννοιες διαχειριζόμαστε σαν ομάδα.»

-Για όλα αυτά που λέτε,  έχουμε την παρακαταθήκη μιας τεράστιας κληρονομιάς στο σεντούκι μας.

«Σίγουρα. Η τραγική είδηση, μεταδίδονταν μέσω αγγελιαφόρου . . . και ποτέ με δράση επί σκηνής . Η αδηφαγία της  εικόνας καλλιεργεί  και εθίζει στα κατώτερα ένστικτα μας. Η Νύξη και η Σιωπή απαιτούν Μέτρο και Αρμονία, στη συγγραφή και στην ερμηνεία.Η «συστράτευση» κι ευθυγράμμιση, μιας θεατρικής ομάδας, πέρα από την δεξιοτεχνία την ερμηνευτική, την εικαστική, την συγγραφική, την μουσική . . . σ’ έναν κοινό στόχο . . . την Αφύπνιση !».

-Πέρα από την οικονομική κρίση, διακρίνετε και μια γενικότερη κρίση; Στην τέχνη πχ.

«Αδήριτος ανάγκη η αλλαγή νοοτροπίας ! Το πολιτιστικό πρότυπο της επιδίωξης του ατομικού συμφέροντος, που κυριάρχησε τις προηγούμενες δεκαετίες, οδήγησε στην σημερινή κρίση.  Εάν αντιληφθούμε το μέγεθος της απόκλισης από το Εγώ στο Εμείς, θα παράγουμε πραγματική τέχνη και Τέχνη είναι με ό,τι καταπιάνεται κανείς. Είναι προσωπική ευθύνη, η κληροδότηση ενός καλύτερου κόσμου στις επερχόμενες γενιές.»

Η Πολυτίμη Μαχαίρα φυσικά μίλησε και για τους συνεργάτες του θεατρικού αυτού έργου.

«Ένας εξαίρετος θεατράνθρωπος, ο Παντελής Παπαδόπουλος, με συνέπεια και σπουδαίες περγαμηνές, αναλαμβάνει την σκηνοθεσία.

Ο Χάρης Σώζος, στον ομώνυμο ρόλο, καλείται,  με αριστοτεχνική ερμηνεία, να ενσαρκώσει έναν χαρακτήρα ακραιφνούς ιδεολόγου. Διατηρώντας ακλόνητη θέση, συνεπής στις πεποιθήσεις και τις αξίες του, αντιμετωπίζει με τον λεπτό τρόπο του χιούμορ, (μηχανισμός  που αναπτύσσουν χαρακτήρες ιδιαίτερα εκλεπτυσμένης αντιληπτικότητας και  φιλοσοφίας), τη «Σήψη», αρνούμενος να διαπραγματευτεί τα πιστεύω του.

Ο Χρήστος Ευθυμίου, σ’ έναν σύνθετο ρόλο, χαμαιλέοντα, με την ιδιαίτερη ευελιξία που απαιτεί η ανάληψη ενός τέτοιου εγχειρήματος. Η συστημική διαφθορά υποδαυλίζει κάθε έννοια νομιμότητας και υπονομεύει με τον πιο χυδαίο τρόπο κάθε υγιή προσπάθεια αντίστασης . . .  Ένα είναι το πρόσωπο της Παρακμής !

 Η εξαίρετη δημοσιογράφος Πόπη Τσαπανίδου, στηρίζει με τη φιλική συμμετοχή της σε προβολή, την παρουσίαση ειδήσεων.

-Μιλήσατε για όλους, αλλά καθόλου για την σκηνογραφία της παράστασης, την οποία και υπογράφετε.

«Η σκηνογραφία μου αποδίδει έναν «Μη Τόπο», αναμέτρησης, του Καλού με το Κακό, του Δίκαιου με το Άδικο, του Εγώ με το Εμείς, του Ενθάδε με το Επέκεινα . . . Τα κοστούμια ακολουθούν την ίδια λιτή φόρμα, με ανιχνεύσιμα σημάδια και υπαινικτικά στοιχεία.»

Την πρωτότυπη μουσική έχει συνθέσει ο διακεκριμένος  μαέστρος Ραφαήλ Πυλαρινός.

Φωτισμούς ο έμπειρος Μανώλης Μπράτσης.

Σχεδίαση αφίσας, ο ευφάνταστος Φίλιππος Νικόλας Μπάρλας.

Τρέιλερ ο βραβευμένος Κώστας Γεραμπίνης.

Φωτογράφιση ο ταλαντούχος Γιώργος Μαρινάκης.

Η ικανότατη Νατάσα Παππά στην επικοινωνία.

Ιδέα-καλλιτεχνική διεύθυνση-οργάνωση παραγωγής : Πολυτίμη Μαχαίρα

Παραγωγή : EIG PRODUCTIONS

 

 

 

 

Πηγή: https://www.kontranews.gr/POLITISMOS/341523-H-Polytime-Machaira-sto-kontranews ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...