Όλα τα «SOS» του νέου πολυνομοσχεδίου για να κλείσει η γ’ αξιολόγηση!

bb

Όλα τα «SOS» του νέου πολυνομοσχεδίου για να κλείσει η γ’ αξιολόγηση!

 

Περίπου 50 προαπαιτούμενα, θα κλείσει το νέο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε εχθές το απόγευμα η κυβέρνηση, στη Βουλή.  Περιλαμβάνει πλήθος ρυθμίσεων για τους πλειστηριασμούς, τις απεργίες, το επίδομα τέκνων, το κτηματολόγιο και κυριολεκτικά δεκάδες ρυθμίσεις των υπουργείων που εμπλέκονται στη διαπραγμάτευση με τους θεσμούς. Το πολυνομοσχέδιο με τίτλο «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής και άλλες διατάξεις και έχει 627 σελίδες, διότι προσαρτήθηκαν νομοθετήματα των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομίας και Ανάπτυξης, όπως και του υπουργείου Δικαιοσύνης, τα οποία θα μπορούσαν να κατατεθούν και αυτόνομα.

 

Το πολυνομοσχέδιο – «Μαμούθ» περιλαμβάνει πρόσθετες ρυθμίσεις για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ρυθμίσεις, που σχετίζονται με την παροχή επιπλέον κινήτρων για την εγκατάσταση επιχειρήσεων σε επιχειρηματικά πάρκα, τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), τον καθορισμό των κτιριοδομικών κριτηρίων των αρτοποιείων, την απλοποίηση των λατομικών δραστηριοτήτων, την επιτάχυνση υλοποίησης των δημόσιων έργων, καθώς και διατάξεις για το Κτηματολόγιο, το Χρηματιστήριο Ενέργειας, την ενίσχυση της εξωδικαστικής διαμεσολάβησης, για τα τουριστικά λεωφορεία, την αδειοδότηση ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών και πολλά, πολλά ακόμα. Σημαντικότερα, θεωρούνται τα εξής:

 

Απεργίες

 

Στο άρθρο 211, την πολυσυζητημένη διάταξη για τις απεργίες προβλέπεται ότι

«Ειδικά για τη συζήτηση και τη λήψη απόφασης κήρυξης απεργίας απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον του ενός δευτέρου (1/2) των οικονομικά τακτοποιημένων μελών». Σημειώνεται ότι, ουδεμία αλλαγή επέρχεται στα πρωτοβάθμια σωματεία ευρύτερης περιφέρειας (π.χ. Αττικής) ή πανελλαδικής εμβέλειας, καθώς και στις δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η απόφαση για απεργία λαμβάνεται από το διοικητικό συμβούλιο, όπου δεν έχουν εφαρμογή οι ανωτέρω κανόνες.

 

Νέος εθνικός φορέας «Ελληνικό Κτηματολόγιο»

 

 Στο πλαίσιο του πολυνομοσχεδίου, προβλέπεται η σύσταση νέου ενιαίου φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο», όπως ισχύει σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, το Ελληνικό Κτηματολόγιο θα είναι φορέας του δημοσίου, με τη μορφή Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, θα παρέχει υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα και θα τελεί υπό την εποπτεία του.

 

Σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας, «ο νομικός έλεγχος και η καταχώριση των δικαιωμάτων των πολιτών συνιστά άσκηση δημόσιας εξουσίας και επομένως δεν μπορεί παρά να ανατεθεί σε όργανο που ανήκει στο κράτος. Επιπλέον, τα δεδομένα που τηρούνται στο Κτηματολόγιο αφορούν την ακίνητη περιουσία των πολιτών και του δημοσίου σε όλη την επικράτεια και εξυπηρετούν άμεσα δημόσιους σκοπούς. Συνεπώς, η κυριότητα και η συναφής διαχείριση/εκμετάλλευσή τους, οφείλει να ανήκει αποκλειστικά στο κράτος».

 

Η Ανώνυμη Εταιρεία «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση» (Ε.Κ.ΧΑ.) θα ενσωματωθεί στον νέο οργανισμό, καθώς και τα υφιστάμενα κτηματολογικά γραφεία και υποθηκοφυλακεία. Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η δημιουργία του ενιαίου φορέα επιτρέπει τη διαμόρφωση μίας ενιαίας στρατηγικής και την επίτευξη του απαραίτητου συντονισμού που θα θέσει σε λειτουργία το σύστημα του Κτηματολογίου και τελικά θα επιτρέψει την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης της ελληνικής επικράτειας έως το 2020.

 

Στόχος του νομοσχεδίου είναι η αντιμετώπιση κεντρικών ζητημάτων, που είχαν ως αποτέλεσμα την τόσο μεγάλη καθυστέρηση της διαδικασίας κτηματογράφησης. Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού, της παρακολούθησης, καθώς και του αποτελεσματικού ελέγχου και αξιολόγησης του συστήματος κτηματογράφησης, δημιουργούνται οι κατάλληλες εφαρμογές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα επιτρέψουν τη διαβαθμισμένη διάθεση των κτηματολογικών στοιχείων, με σεβασμό στη διαφύλαξη των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.

 

Οι «κομάντο» της Εισαγγελίας οικονομικού εγκλήματος

 

Ακόμα, το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει τη σύσταση του Ειδικού Ελεγκτικού Σώματος που θα διενεργεί τους φορολογικούς ελέγχους κατόπιν παραγγελιών της εισαγγελίας οικονομικού εγκλήματος. Θα είναι το Ειδικό Σώμα που, θα αποτελεί διεύθυνση του υπουργείου Οικονομικών και θα στελεχωθεί με δεκάδες φορολογικούς ελεγκτές κυρίως από το δυναμικό του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και άλλων ελεγκτικών υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών.

 

Οι ελεγκτές θα ολοκληρώνουν φορολογικούς ελέγχους, ωστόσο τα αποτελέσματα των ελέγχων τους θα αποτελούν θα αποτελούν πληροφοριακά δελτία για την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων η οποία θα έχει και τον τελευταίο λόγο για τη συνέχιση του ελέγχου και τη βεβαίωση πρόσθετων φόρων και προστίμων. Η νέα διεύθυνση συστήνεται προκειμένου να αποσυμφορήθεί η ΑΑΔΕ από τις εισαγγελικές παραγγελίες φορολογικών ελέγχων.

 

Το Χρηματιστήριο Ενέργειας

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του ελληνικού ενεργειακού χρηματιστηρίου. Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, το Χρηματιστήριο Ενέργειας αποτελεί προϋπόθεση για την αναδιοργάνωση της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, προς όφελος των συμμετεχόντων στην αγορά και των τελικών καταναλωτών, καθώς στοχεύει: 1. στη σύζευξη της ελληνικής αγοράς με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές. 2. στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και της διαφάνειας, με άμεσα οφέλη στη μείωση του ενεργειακού κόστους και τη διασφάλιση καλύτερων τιμών για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. 3. την εξασφάλιση της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού, τη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας στο ενεργειακό μίγμα, καθώς και την περαιτέρω αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ.

 

Με τις διατάξεις που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο, τροποποιείται ο Ν. 4425/2016 για την αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, σε εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών και Οδηγιών για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, το λεγόμενο «Μοντέλο Στόχο» (Target Μodel).

 

Το Target Μodel προσδιορίζει τις ελάχιστες απαιτούμενες προδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι επιμέρους εθνικές αγοράς ανά την Ευρώπη, και η δική μας, ώστε να διαμορφώσουν μια κοινή αρχιτεκτονική λειτουργίας η οποία θα οδηγήσει ακολούθως στην σύζευξη των αγορών της ΕΕ και στην ενθάρρυνση ανοικτού και δίκαιου ανταγωνισμού προς το συμφέρον του τελικού καταναλωτή.

 

Ο βασικός στόχος της αναδιάρθρωσης της αγοράς Η/Ε είναι η μείωση του ενεργειακού κόστους και η ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού, μέσω της αποτελεσματικής διαμόρφωσης και σταδιακής σύγκλισης της τιμής προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με χρήση (1) μηχανισμών όπως το ενεργειακό χρηματιστήριο και (2) ενίσχυση και διεύρυνση των διασυνδέσεων μεταξύ των κρατών μελών. Οι διατάξεις που περιέχει το πολυνομοσχέδιο διαμορφώνουν το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του ενεργειακού χρηματιστηρίου.

 

Το Target Model έχει ως βασική επιδίωξη την εξισορρόπησης προσφοράς και ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, ώστε να αποφεύγονται μη αποδοτικές λύσεις για κάλυψη αιχμών φορτίου ή στοχαστικών διακυμάνσεων των ΑΠΕ.

 

Η δημιουργία μιας διευρυμένης αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας που θα λειτουργεί με κοινούς κανόνες παράλληλε με το διασυνοριακό εμπόριο, επιτρέπουν ανά πάσα στιγμή το έλλειμμα που μπορεί να προκύψει προσωρινά σε μία χώρα να αντισταθμίζεται από το πλεόνασμα μιας άλλης χώρας με όρους αγοράς. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η επάρκεια εφοδιασμού αλλά και ένα χαμηλότερο ενεργειακό κόστος, με στόχο τη σταδιακή σύγκλιση των τιμών ενέργειας της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς. Η συντονισμένη και συγχρονισμένη προσέγγιση αμβλύνει τις διαφοροποιήσεις των τιμών μεταξύ των αγορών και προκαλεί πιο αποτελεσματικές ροές ενέργειας, ισχυρότερα συσχετισμένες με τα οικονομικά σήματα.

Πηγή: http://www.kontranews.gr/OIKONOMIA/316836-Ola-ta-SOS-toy-neoy-polynomoschedioy-gia-na-kleisei-e-g-axiologese ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακολουθήστε το nafpaktianews.gr στο Google News αλλά και στο Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...