Εξαγωγείς Β.Ελλάδος: Μεγάλα προβλήματα στις εξαγωγές λόγω ΟΛΘ

Εξαγωγείς Β.Ελλάδος: Μεγάλα προβλήματα στις εξαγωγές λόγω ΟΛΘ

Επιστολή  προς το υπουργείο Οικονομικών, την ΑΑΔΕ και την Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων, απέστειλε  ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), στην οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, σχετικά με την επιδείνωση των προβλημάτων στις εξαγωγικές επιχειρήσεις από τη συνεχιζόμενη αναστολή της γ’ βάρδιας στην Πύλη 16 του Λιμένα Θεσσαλονίκης!

 

 

Σύμφωνα με τα βασικά συμπεράσματα έρευνας του ΣΕΒΕ, η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων (88,7%) που συμμετείχαν στην έρευνα αντιμετωπίζει ήδη δυσκολίες από τις τελευταίες απεργιακές κινητοποιήσεις των Τελωνειακών και την προσωρινή κατάργηση της γ’ βάρδιας στην Πύλη 16 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Οι καθυστερήσεις στην φορτοεκφόρτωση των πλοίων είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα των επιχειρήσεων (81,8%).

Ακολουθούν :

  • Αδυναμία τήρησης των απαιτούμενων χρόνων για την παράδοση των εμπορευμάτων σε πελάτες του εξωτερικού (67,3%)

  • Δυσκολία για την αποστολή εμπορευμάτων σε πελάτες του εξωτερικού (56,4%)

  • Νέα αμφισβήτηση αξιοπιστίας για την επιχείρηση από τους ξένους συνεργάτες (54,5%)

  • Δυσκολία για την παραλαβή πρώτων υλών και εμπορευμάτων, τα οποία βρίσκονται ακόμα στο εξωτερικό (52,7%)

  • Αυξημένο κόστος μεταφοράς (λόγω αλλαγής λιμανιού αναχώρησης ή συνδυασμό μεταφορικών μέσων (38,2%)

    Όπως επισημαίνεται στην έρευνα του ΣΕΒΕ, λόγω της διαρκούς αλλαγής ή κατάργησης δρομολογίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες, οι επιχειρήσεις δηλώνουν αδυναμία εκτίμησης του χρόνου παράδοσης/παραλαβής των εμπορευμάτων και οποιουδήποτε προγραμματισμού ακόμη και στην αναπλήρωση του στοκ των προϊόντων τους. Ιδιαίτερα, μάλιστα, σε μία περίοδο όπως αυτή των Χριστουγέννων που η αγορά αναμένει να καλύψει ένα μέρος του τζίρου που ούτως ή άλλως είναι μειωμένος, το πρόβλημα παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.

    Σύμφωνα με τους Εξαγωγείς Βορείου Ελλάδος, το πλήγμα που θα δεχθεί η αξιοπιστία των ελληνικών επιχειρήσεων από τις καθυστερήσεις αποστολής ή/και παραλαβής εμπορευμάτων, η αύξηση των τιμών λόγω αναγκαστικής επιλογής εναλλακτικών λιμανιών και κατά συνέπεια η μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων, ακόμη και η απώλεια πελατών είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, σε περίπτωση οριστικής κατάργησης της γ’ βάρδιας.

    Τέλος, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις αναφέρονται στη σημαντική αύξηση του χρόνου αναμονής και εξυπηρέτησης των πλοίων στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης, όχι απαραίτητα όπως αυτός διαμορφώνεται τυπικά με βάση τα επίσημα στοιχεία αναμονής και εξυπηρέτησης πλοίων, αλλά όπως οι ίδιες τον βιώνουν ως προς την όλη διαδικασία (αρχικό προγραμματισμό για φόρτωση παραγγελίας σε πλοίο που τελικά δεν έρχεται στο λιμάνι Θεσσαλονίκης ή δεν μπορεί να φορτώσει τελικώς τα συγκεκριμένα προϊόντα που θα φορτωθούν σε επόμενο πλοίο, κ.λ.π.), αλλά και στις δυσκολίες αναζήτησης εναλλακτικών λιμανιών, στην περίπτωση που συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις, γνωρίζοντας ότι αυτό: α. θα επιβαρύνει σημαντικά το κόστος για τους ίδιους, β. θα οδηγήσει στην απώλεια πελατών, εφόσον δεν μπορέσουν να επιλέξουν αυτή τη λύση για όλους τους πελάτες τους.

     

Πηγή: http://www.kontranews.gr/OIKONOMIA/310809-Exagogeis-B-Ellados-Megala-problemata-stis-exagoges-logo-OLTH ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...