Το λιανεμπόριο είναι η «ραχοκοκαλιά» της ελληνικής αγοράς και κόντρα στις ασφυκτικές πιέσεις που ασκούν οι προκλήσεις της Οικονομίας, οι ελληνικές επιχειρήσεις, βρίσκουν τρόπους να αντιδράσουν, να αντισταθούν και να διεκδικήσουν πίσω, όσα τους πήρε η κρίση, μέσα στην εξαετία των μνημονίων.
Το «SUPER MARKET FORUM» που διοργανώνει ο εκδότης Βασίλης Αντζουλής και η Β & Β ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ, είναι μία συνάντηση λιανεμπορίου βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, και στην φετινή συνάντηση που ολοκληρώθηκε με επιτυχία, το θέμα ήταν «Πως τα ελληνικά τρόφιμα & ποτά θα αποκτήσουν μερίδιο στην εγχώρια και διεθνή αγορά». Άνθρωποι της πραγματικής οικονομίας, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι φορέων έβαλαν κάτω τα προβλήματα αναζητώντας λύσεις.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου
-το 46% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι 2016 οι πωλήσεις θα μειωθούν περαιτέρω,
-το 34% ότι θα μείνουν αμετάβλητες και
– το 29% εκτιμούν αύξηση.
-το 66%, δηλαδή 2 στους 3, προβλέπουν μείωση πωλήσεων το τελευταίο τετράμηνο του 2016,
-το 37% εκτιμά με ποσοστό άνω του 5%.
Στην εκδήλωση, ανάμεσα σε άλλους, μίλησαν ο Αντώνης Μακρής, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος – ΣΕΛΠΕ, οΒασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος, Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας, Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, ο Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος, Α΄ Αντιπρόεδρος της Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος
Η συγκέντρωση της αγοράς στο λιανεμπόριο θα συνεχιστεί και το 2017, εκτίμησε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης κατά την τοποθέτησή του. Ανάμεσα σε άλλα τόνισε ότι υο εμπόριο, ενώ συρρικνώνεται, παραμένει ο μεγάλος εργοδότης της ελληνικής οικονομίας, υπάρχει γενικότερη απαισιοδοξία για το μέλλον των επιχειρήσεων από τη συνεχή μείωση των δαπανών καθημερινών αγαθών, όπως και απογοήτευση από την υπερφορολόγηση και την επιβολή του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ.
Στην έκθεση έλαβαν μέρος νέες και γνωστές επιχειρήσεις, από την Ελλάδα και την Κύπρο. Σκοπός σύμφωνα με τα όσα τονίζουν από την διοργάνωση, «είναι να στηρίξουν τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα και την επιταχυνόμενη αλλαγή του κλάδου των σούπερ Μάρκετ και των προμηθευτών τους. Η ανάλυση, προτάσεις και λύσεις, ώστε η ελληνική επιχειρηματικότητα να κερδίσει τις προοπτικές για νέες και κερδοφόρες ενέργειες.
Επιχειρηματίες, κορυφαία στελέχη του κλάδου και επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, συνιστούν συνεργασία και αλληλοβοήθεια στις επιχειρήσεις για να ξυπνήσει η ελληνική αγορά και να ανακτήσει το 27% του ΑΕΠ που χάθηκε μέσα στην κρίση.
Πηγή: