bb

 

Η απώλεια βάρους είναι ένα ζήτημα με το οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι θα ασχοληθούν τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους ή μία φορά μέσα στο έτος και μπορεί να αφορά από λίγα έως αρκετά κιλά! Τι είναι αυτό που καθορίζει το πόσο εύκολα θα επιτευχθεί η απώλεια βάρους; Οι παράγοντες είναι αρκετοί, ο πιο σημαντικός όμως παράγοντας είναι το ισοζύγιο ενέργειας. Δηλαδή, οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε από τη διατροφή και οι θερμίδες που «καίμε». Για την απώλεια βάρους, χρειάζεται οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε να είναι λιγότερες από αυτές που «καίμε». Οι θερμίδες που «καίμε» αφορούν τον μεταβολισμό και τη φυσική δραστηριότητα που κάνουμε καθημερινά.

Τι είναι ο μεταβολισμός;

Είναι η ενέργεια που δαπανά το σώμα μας σε κατάσταση ηρεμίας, για να δώσει τη βασική ενέργεια να ζήσουμε και να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες λειτουργίες (μυϊκή λειτουργία, εγκεφαλική, αναπνοή, λειτουργία οργάνων κλπ). Ο μεταβολισμός αποτελεί μία ιδιαίτερα σύνθετη βιοχημική διεργασία, καθώς πραγματοποιούνται καθημερινά χιλιάδες αντιδράσεις για τη μετατροπή της τροφής που καταναλώνουμε σε ενέργεια! Αυτές οι χιλιάδες αντιδράσεις χρησιμοποιούν εκατοντάδες καταλύτες, δηλαδή βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, ένζυμα και συνένζυμα που είναι απαραίτητα για να πραγματοποιηθούν αυτές οι αντιδράσεις. Επομένως, όταν υπάρχει κάποια διατροφική έλλειψη, μπορεί να επηρεάσει την ενέργειά μας και τον μεταβολισμό. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του μεταβολισμού!

Βιταμίνες του συμπλέγματος B

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει διάσημες λόγω της σπουδαιότητάς τους στο νευρικό σύστημα και την εγκεφαλική λειτουργία. Περιλαμβάνουν τις βιταμίνες B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 και B12. Πέρα από τη νευρική και εγκεφαλική λειτουργία, είναι απαραίτητες για τη μετατροπή των υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπαρών της τροφής που καταναλώνουμε σε ενέργεια! Ανεπαρκής πρόσληψη αυτών των βιταμινών μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη λειτουργία του μεταβολισμού, το οποίο μπορεί να δυσκολέψει την προσπάθειά σας για απώλεια βάρους.

Σε ποια τρόφιμα θα τις βρείτε; Γάλα, αυγά, κοτόπουλο, ψάρι, κρέας, όσπρια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ολικής άλεσης δημητριακά.

Βιταμίνη D

Σε μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε παχύσαρκα άτομα, φάνηκε έλλειψη βιταμίνης D, αλλά ο τρόπος με τον οποίο η βιταμίνη D μπορεί να σχετίζεται με την απώλεια βάρους δεν είναι γνωστός. Πάντως, μία μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2009 έδειξε ότι τα αυξημένα επίπεδα βιταμίνης D διευκόλυναν την απώλεια βάρους και οι ερευνητές πρότειναν ότι η λήψη συμπληρώματος βιταμίνης D μπορεί να βοηθήσει όσους ακολουθούν μία δίαιτα απώλειας βάρους. Επιπλέον, μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition έδειξε ότι η λήψη βιταμίνης D και ασβεστίου μέσω συμπληρώματος μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη απώλεια λίπους από την κοιλιά, σε σχέση με τα άτομα που δεν έλαβαν συμπλήρωμα!

Τη βιταμίνη D τη συνθέτουμε στο μεγαλύτερο ποσοστό της από την έκθεση στον ήλιο, όμως δυστυχώς έχει φανεί πως μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού, ακόμα και σε χώρες με ηλιοφάνεια, έχει έλλειψη βιταμίνης D. Ως εκ τούτου η σύσταση συμπληρώματος βιταμίνης D είναι συνήθης.

Σε ποια τρόφιμα θα τη βρείτε; Συκώτι, αυγά, ψάρια, μαργαρίνη, εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά και δημητριακά

Σελήνιο και ψευδάργυρος

Όπως και η βιταμίνη Α, έτσι και το σελήνιο με τον ψευδάργυρο σχετίζονται με τη λειτουργία του θυροειδούς. Έλλειψη σε αυτά τα δύο μέταλλα μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία των θυρεοειδικών ορμονών, οι οποίες με τη σειρά τους σχετίζονται με τον βασικό μεταβολισμό και τις καύσεις.

Σε ποια τρόφιμα θα τα βρείτε; Ψάρια, θαλασσινά, εντόσθια, μοσχάρι, χοιρινό, κοτόπουλο (σκούρο κρέας), γαλακτοκομικά, αυγά, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηροί καρποί, όσπρια

Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των ορμονών του θυροειδούς, με αποτέλεσμα η έλλειψή της να σχετίζεται με μειωμένα ορμονικά επίπεδα. Και καθώς οι ορμόνες του θυροειδούς σχετίζονται με τη διαχείριση της ενέργειας από τις τροφές μέσα στα κύτταρα, η έλλειψη της βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει τελικά σε φτωχότερη λειτουργία του μεταβολισμού.

Σε ποια τρόφιμα θα τη βρείτε; Καρότα, σπανάκι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κόκκινες πιπεριές, αυγά, σολομός, συκώτι

Μία διατροφή με ποικιλία τροφών μπορεί να σας βοηθήσει να καλύψετε πολλές από αυτές τις ανάγκες, όμως στην περίπτωση της βιταμίνης D και B, ίσως να σκεφτείτε τη συμπληρωματική χορήγηση, με την καθοδήγηση του Διαιτολόγου. Αρκετοί ακολουθούν στερητικές δίαιτες, οι οποίες τους στερούν βασικές τροφές και θρεπτικά συστατικά,

με αποτέλεσμα την εμφάνιση ελλείψεων σε βιταμίνες. Προσπαθήστε να αποφύγετε τις ακραίες λύσεις για την απώλεια βάρους και συμβουλευτείτε τον Διαιτολόγο σας, ο οποίος είναι αρμόδιος για τη λειτουργία του μεταβολισμού σας και την απώλεια βάρους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...