Αυτό επισήμανε σε δήλωσή του σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης.
Όπως είπε, «η υποχώρηση των πωλήσεων τον Οκτώβριο για το οργανωμένο λιανεμπόριο δεν αποτελεί έκπληξη. Οι αυξομειώσεις που παρατηρούνται στην καταναλωτική ζήτηση είναι χαρακτηριστικό της κρίσης και του τρίπτυχου ανεργία, εισόδημα και υπερφορολόγηση…».
Ο κ. Κορκίδης εξέφρασε την ελπίδα «η μείωση της κατανάλωσης και η επιστροφή στα επίπεδα του 2011, θα είναι προσωρινή και ενόψει του δεκαήμερου των ενδιάμεσων εκπτώσεων και της εορταστικής αγοράς, ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος θα απορροφήσουν τις αρρυθμίες του 2014 στην αγορά».
Η Συνομοσπονία υπολογίζει ότι η υποχώρηση τον Οκτώβριο είναι πολλαπλάσια της μείωσης που κατεγράφη στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2014, όπου η πτώση άγγιξε το -1,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, τα νέα αρνητικά στοιχεία της αγοράς επιβεβαιώνουν την αλλαγή στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στην εποχή της κρίσης, με τις τιμές να είναι το πιο ισχυρό κριτήριο επιλογής καταστήματος στην Ελλάδα. Έξι στους 10 Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψή τους στην αγορά για τις οικογενειακές τους ανάγκες.
Υπενθυμίζεται πως βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος της αγοράς με το υπουργείο Ανάπτυξης αναφορικά με την επεξεργασία κώδικα δεοντολογίας για τις εκπτώσεις, τις προσφορές, τις προωθητικές ενέργειες και τη διαχείριση αποθεμάτων. Μεταξύ άλλων, η ΕΣΕΕ εισηγείται να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι, οι τακτικές εκπτώσεις να έχουν σαφή ημερομηνία έναρξης και λήξης και οι μέρες να είναι συνεχόμενες.