Κληθείς να σχολιάσει τη θέση της ελληνοκυπριακής πλευράς ότι όσο ισχύει η ναυτική οδηγία για το Μπαρμπαρός δεν πρόκειται να προσέλθει σε διαπραγματεύσεις, ο κ. Ολγκούν απάντησε ότι «θα πρέπει να σκεφτούν ότι η πλατφόρμα θα έρθει αύριο εκεί και θα αρχίσει εξορύξεις», αφήνοντας να εννοηθεί πως η τουρκοκυπριακή πλευρά μπορεί να φτιάξει την δική της πλατφόρμα και δημιουργώντας νέο κύκλο συζητήσεων, όπως σχολιάζει η εφημερίδα.
Ο Τουρκοκύπριος διαπραγματευτής πρόσθεσε δε ότι η κρίση που προέκυψε για το φυσικό αέριο μπορεί να φέρει ένα αποτέλεσμα που θα «ανοίξει την πόρτα μιας αλλαγής στην Κύπρο».
Κληθείς να σχολιάσει το ότι η NAVTEX έχει δεσμεύσει περιοχές που ανήκουν στον «νότο», ο κ. Ολγκούν είπε πως αν το «Μπαρμπαρός» έκανε έρευνες στον «βορρά» θα λεγόταν ότι είναι κίνηση διαχωρισμού. «Οι έρευνες που γίνονται στο νότο είναι δείγμα της επιθυμίας για συνεργασία.
Είναι η μεγαλύτερη δύναμη που θα αλλάξει το (υφιστάμενο) καθεστώς». Όπως υποστήριξε, ο μόνος δρόμος για να αλλάξει το καθεστώς που έχουν δημιουργήσει εδώ και χρόνια οι Ελληνοκύπριοι, είναι η NAVTEX και το «Μπαρμπαρός». «Αυτή τη στιγμή για την αλλαγή του καθεστώτος και την ανάγκη της αλλαγής του, η μόνη δυναμική που πρακτικά δίνει αυτή τη δύναμη είναι η NAVTEX και το “Μπαρμπαρός”».
Για την αλλαγή στην υφιστάμενη κατάσταση, ο κ. Ολγκούν είπε ότι υπήρξαν διάφορες ευκαιρίες, η μία ήταν η διαδικασία της ΕΕ που δεν έτυχε σωστού χειρισμού.
Τώρα, συνέχισε, υπάρχει μπροστά μας η ευκαιρία του φυσικού αερίου και για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να επωφεληθούν από αυτό για τον ίδιο υπάρχουν δύο τρόποι, ή να το κάνουν από κοινού και θα πρέπει να ενθαρρυνθούν από την διεθνή κοινότητα προς αυτή την κατεύθυνση – όπως είπε – παραπέμποντας σε έναν μηχανισμό παρόμοιο με την λειτουργία των Επιτροπών για την πολιτιστική κληρονομιά και τους αγνοούμενους. Ή, πρόσθεσε, όλες οι εργασίες να ανασταλούν.
«Σε περίπτωση που συνεχισθεί αυτή η κατάσταση δημιουργεί αστάθεια στην περιοχή, ανοίγει το δρόμο για την διχόνοια και ενθαρρύνει τις μονόπλευρες ενέργειες».