Μαθήματα σκηνογραφίας στο εργαστήρι θεάτρου Καταπακτή

Μαθήματα σκηνογραφίας στο εργαστήρι θεάτρου Καταπακτή

Μια διασκευή πάνω στο «Λεωφορείο ο πόθος» του Τέννεση Ουίλιαμς και «Ο Όσκαρ και η κυρία με τα ροζ» μια διασκευή πάνω στο διήγημα ‘Αγαπητέ Θεέ’ του  Έρικ Εμάνουελ Σμιτ, είναι τα έργα που θα παρουσιαστούν στο Εργαστήρι θεάτρου Καταπακτή στις αρχές Ιουλίου.

Αυτό θα είναι το πόνημα μετά του τέλους του εργαστηρίου σκηνογραφίας για πρακτικό σχεδιασμό θεατρικών παραστάσεων. Αντί εισιτηρίου, θα συγκεντρωθούν τρόφιμα και καθαριστικά για την ενίσχυση του έργου της Μετάδρασης και συγκεκριμένα για τις  μεταβατικές Δομές Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων στη Σάμο, τη Χίο και την Αθήνα.

Το σεμινάριο θα παρουσιάσει ο ταλαντούχος David Negrin, ο οποίος έχει μεταπτυχιακό στην Αρχιτεκτονική από το ΕΜΠ και είναι πτυχιούχος Αρχιτέκτονας μηχανικός του ΕΜΠ και Διακοσμητής του ΤΕΙ Αθήνας.

Εργαστήρι Εισηγητής | Ντέιβιντ Νεγρίν Διάρκεια μαθημάτων| 5 μήνες Ημέρα & ώρες:  Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019, 19:00 – 22:00 Διάρκεια σεμιναρίου: από 21 Ιανουαρίου  έως  5 Ιουλίου. Σύνολο 42 ώρες. Δυνατότητα Ένταξης: έως Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019. Δωρεάν μάθημα γνωριμίας:  Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019 στις 19:00
Ο Ντέιβιντ Νεγρίν θα κάνει μια ανοιχτή συζήτηση με τους ενδιαφερόμενους του εργαστηρίου, έτσι ώστε να απαντήσει σε ερωτήσεις και τυχόν απορίες για τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων. Στους 3 πρώτους μήνες το μάθημα θα περιλαμβάνει θεωρητικό και πρακτικό μέρος.- Το θεωρητικό μέρος χωρίζεται και αυτό σε δύο ενότητες:

Α) ενότητα. Η ιστορία της σκηνογραφίας και τα είδη των θεατρικών σκηνών ανά τους αιώνες σε συνδυασμό με μια γενική ιστορία θεάτρου.  Σκοπός του μέρους αυτού είναι να εξοικειωθεί ο σπουδαστής με όσα έχουν προηγηθεί στο θέατρο και να μάθει να διαβάζει τον θεατρικό χώρο αναλύοντας τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα του.

Β)ενότητα. Παρουσίαση όλων των δεδομένων που δε θα διδαχθούν σε ένα πανεπιστήμιο αλλά συμβαίνουν κατά τη διάρκεια μιας θεατρικής παραγωγής. Πώς κλείνουμε μια δουλειά, τι πρέπει να προσέχουμε, ποιες δυσκολίες θα συναντήσουμε, πώς συνεργαζόμαστε με τους κατασκευαστές, τους παραγωγούς, τους σκηνοθέτες και τους υπόλοιπους συντελεστές. -Το πρακτικό μέρος περιλαμβάνει: (στο πρώτο τρίμηνο θα γίνει και αυτό) 

– Τη διαδικασία δημιουργίας σκηνογραφίας μιας θεατρικής παράστασης. Πώς αποτυπώνουμε το χώρο, πως στήνουμε μια μακέτα, τι παρουσιάζουμε, τι πρέπει να προσέχουμε κατά τη διάρκεια της μελέτης. 

– Το κατασκευαστικό κομμάτι που θα συνδυαστεί με την επίσκεψη μας σε εργαστήριο ενός κατασκευαστή σκηνικών που θα μας μιλήσει κι αυτός και θα δούμε στην εφαρμογή τους τα βασικά υλικά κατασκευής και πώς και πότε τα χρησιμοποιούμε. Προσπαθούμε να μυήσουμε τον κάθε συμμετέχοντα να αντιληφθεί  και να ανταποκριθεί με πιο γρήγορο τρόπο τις απαιτήσεις ενός νέου θεατρικού έργου Μετά το πέρας των τριών αυτών μηνών (μετά το Πάσχα), θα ξεκινήσει και η πρακτική εξάσκηση που ξεχωρίζει το σεμινάριο αυτό από οποιοδήποτε άλλο.

Η σκηνογραφική ομάδα που θα συγκροτηθεί, θα χωριστεί σε τρεις επιμέρους ομάδες. Αυτές θα αναλάβουν τρία διαφορετικά έργα που δουλεύει το εργαστήρι της Καταπακτής και σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη και τον επιβλέποντα σκηνογράφο, θα αναλάβουν τη σκηνογραφία και την κατασκευή τους. Τα έργα αυτά θα παρουσιαστούν στο τέλος του σεμιναρίου σε θέατρο της Αθήνας.

Στο τέλος των μαθημάτων θα υπάρχει πρακτική εφαρμογή  θα γίνεται κανονικά σκηνογραφική δουλειά και θα περιλαμβάνει και προσομοίωση κανονικών συνθηκών παραγωγής. Ο Σωτήρης Δούβρης ως σκηνοθέτης των τριών έργων που θα ανέβουν θα κάνει συναντήσεις με τους σκηνογράφους έτσι ώστε να τους δοθεί η σκηνοθετική γραμμή και να καταλήξουν στην τελική ιδέα λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους το διαθέσιμο budget.

Φυσικά όλα αυτά θα γίνονται με την επίβλεψη του Ντέιβιντ Νεγρίν. Η δημιουργία του Σκηνικού σε κάθε θεατρική παράσταση αποτελείτο αντικείμενο του εν λόγω σεμιναρίου, στο οποίο μέσω της θεωρίας και των πρακτικών εφαρμογών (ασκήσεις οπτικής αντίληψης, τρισδιάστατη μακέτα) θα γνωρίσουμε την εικαστική γλώσσα του θεάτρου και κυρίως πώς εργάζεται ένας σκηνογράφος από την ανάγνωση του κειμένου ως το τελικό αποτέλεσμα.

O David Negrin από το 2000 εργάζεται ως σκηνογράφος στο θέατρο και από τότε υπογράφει σκηνογραφικές προτάσεις παράλληλα με την διατήρηση του Αρχιτεκτονικού του γραφείου Είναι υποψήφιος διδάκτορας στο ΕΜΠ στο τμήμα Αρχιτεκτονικήςστον τομέα συνθέσεων και ασχολείται ερευνητικά με τη σχέση Αρχιτεκτονικής και Σκηνοθεσίας, ένα αντικείμενο που εφαρμόζει στην επαγγελματική του πορεία.

Έχει διδάξει για 8 χρόνια σκηνογραφία στη Δραματική σχολή «Ίασμος» και στο θεατρικό εργαστήρι «Βασίλης Διαμαντόπουλος» και έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε εκπαιδευτικά ιδρύματα για τη σχέση Θεάτρου και Αρχιτεκτονικής.Ενδεικτικές σκηνογραφικές δουλειές του στο θέατρο είναι:12 ένορκοι (R. Rose) θέατρο Αλκμήνη – Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο (Patari project) Θέατρο Πόρτα – Οδός Αβύσσου (Μ. Λουντέμη) Θέατρο Olvio – Φόνισσα (Α. Παπαδιαμάντη) Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης – Εις μήνιν (Γ. Ρϊτσου) Αρχαίο Θέατρο Θάσου – Τo μπουφάν τη Χάρλει (B. Κατσικονούρη) Θέατρο Αλκμήνη Πληροφορίες για το σεμινάριο στο τηλ. 2168096448.
 

Πηγή: https://www.kontranews.gr/POLITISMOS/351097-Mathemata-skenographias-sto-ergasteri-theatroy-Katapakte ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...