Νηστεία και … ευκαιρία για αδυνάτισμα !

bb

Νηστεία και … ευκαιρία για αδυνάτισμα !

Η νηστεία (τουλάχιστον για τα άτομα που την ακολουθούν πιστά) είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για αποβολή των συσσωρευμένων τοξινών από τον οργανισμό και – γιατί όχι ;!; – για αδυνάτισμα !

Η αποχή που επιβάλλει η νηστεία από συγκεκριμένα τρόφιμα – όπως είναι το κρέας, τα γαλακτοκομικά, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά και γενικά όλα τα ζωικά παράγωγα ωστόσο είναι μια αμφίβολη κατάσταση που ενέχει κινδύνους.

Η δε αποχή από όλα αυτά τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και τροφοδοτούν τον οργανισμό με “καλή” ενέργεια, συνήθως αντικαθίσταται από κατανάλωση άλλων τροφών πλούσιων σε υδατάνθρακες … που είναι όμως πλούσιες και σε πολλές πολλές θερμίδες (Τα ζυμαρικά, το ψωμί, οι πατάτες, το ρύζι και γενικά όλα τα αρτοσκευάσματα είναι μόνο μερικές από αυτές τις τροφές στις οποίες στρέφεται ο κόσμος για ενέργεια κατά την περίοδο της νηστείας !).

Πώς όμως μπορώ να εκμεταλλευτώ την περίοδο της νηστείας προς όφελος της σιλουέτας μου;

Πώς θα αποφύγω όλες τις “επικίνδυνες” παχυντικές τροφές;

Φταίει η νηστεία που παχαίνω;

Το πρόβλημα για την αύξηση του σωματικού μας βάρους και την αύξηση του συσσωρευμένου σωματικού λίπους δεν είναι η νηστεία, αλλά η λανθασμένη οπτική που έχουμε σχετικά με τη διατροφή μας και η κακή διαχείριση των γευμάτων μας μέσα στην ημέρα !

Η παράκαμψη κάποιων γευμάτων (όπως για παράδειγμα του πρωινού γεύματος), ο κακός καταμερισμός των θερμίδων στα 5 απαραίτητα ημερήσια γεύματα (πρωινό γεύμα – σνακ – μεσημεριανό γεύμα – σνακ – βραδινό γεύμα), η κακή επιλογή τροφών για τα γεύματά μας … ακόμα και ο κακός ή ανεπαρκής ύπνος το βράδυ, μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τη σιλουέτα μας αλλά και την υγεία μας, και τελικά να συμβάλλουν στην άνοδο των κιλών μας και στην αύξηση του λίπους στο σώμα μας !

Η νηστεία μπορεί λοιπόν να εξελιχθεί σε θετική ή αρνητική κατάσταση για τα κιλά μας, ανάλογα με την διαχείριση που εμείς  θα κάνουμε στα γεύματά μας !

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η νηστεία μας δίνει μια ευκαιρία να απαλλαγούμε από όλα τα κορεσμένα λιπαρά που βρίσκονται στο κρέας και σε όλες τις ζωικές τροφές … αρκεί βέβαια να μην κάνουμε το λάθος να αντικαταστήσουμε όλες αυτές τις τροφές με πληθώρα υδατανθράκων που (σίγουρα !) θα αυξήσουν κατά πολύ τα παχάκια μας και θα ανεβάσουν τον δείκτη της ζυγαριάς στα ύψη !

Πώς πρέπει να είναι ένα νηστίσιμο διατροφικό πλάνο ;

Τι πρέπει να προσέξω ειδικά για την περίοδο της νηστείας στη διατροφή μου ;

Πώς θα ενισχύσω την απώλεια λίπους από το σώμα μου με μια διατροφή νηστείας ;

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της διατροφής κατά την περίοδο της νηστείας είναι η σωστή και επαρκής λήψη φυτικών ινών από τα γεύματα. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες (όπως τα όσπρια, τα λαχανικά, τα φρούτα, τα προϊόντα ολικής άλεσης, οι ξηροί καρποί, το σουσάμι και το πλιγούρι) είναι παράλληλα και εξαιρετική πηγή πολύτιμων συστατικών και βιταμινών απαραίτητων για τον οργανισμό (και ακόμα περισσότερο για μια εξαντλητική διατροφικά περίοδο όπως αυτή της νηστείας !).

Επίσης, το μέλι, είναι μια εξαιρετική διατροφική επιλογή για ενέργεια, στα ενδιάμεσα στα γεύματα, σνακ. Για παράδειγμα λίγα καρύδια με μέλι μπορούν να κόψουν άμεσα την πείνα και να δώσουν πολύ ενέργεια στον οργανισμό … όπως επίσης και ένα μήλο με μέλι και κανέλα !

Τέλος, τα μαλάκια αλλά και τα οστρακοειδή είναι τροφές που παρέχουν επίσης μεγάλα ποσά πρωτεϊνών και μπορούν να αντικαταστήσουν το κρέας κατά την περίοδο της νηστείας, ενώ διατηρούν χαμηλά τα επίπεδα λίπους που παρέχουν στον οργανισμό.

Μια ακόμα πλούσια σε πρωτεΐνες τροφή είναι και τα μανιτάρια, τα όσπρια και τα προϊόντα σόγιας, που μπορούν να μπουν στην διατροφή της νηστείας και να μας κρατήσουν γεμάτους ζωντάνια και δύναμη … ενώ παράλληλα καίμε λίπος και χάνουμε βάρος !

Τι πρέπει να γνωρίζω για τη νηστεία ;

Είναι “καλή” ή “κακή” τελικά για τον οργανισμό ;

Γιατί να ακολουθήσω μια διατροφή νηστείας ;

Όπως ήδη αναφέραμε, η νηστεία έχει πάρα πολλά θετικά αλλά ενέχει και κινδύνους αν δεν την αντιμετωπίσουμε με τον σωστό τρόπο !

Καλό είναι λοιπόν να ενημερωθούμε πριν να ξεκινήσουμε την νηστεία και να οργανώσουμε ένα άρτιο διατροφικό πλάνο στα πλαίσια της νηστείας αλλά και της υγιεινής διατροφής !

Οι πιο ισχυροί λόγοι για να ακολουθήσουμε μια δίαιτα νηστείας είναι οι ακόλουθοι :

  • προωθεί την απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό
  • μας αναγκάζει να αφήσουμε για λίγο τα κρέατα και να στραφούμε σε άλλες πολύτιμες τροφές
  • ευνοεί την καλή λειτουργία του εντέρου
  • ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα
  • μας κάνει να αισθανόμαστε πιο ανάλαφροι
  • ενισχύει την καλή διάθεση
  • δίνει στον οργανισμό την ευκαιρία να πάρει πολλές βιταμίνες από τροφές που συνήθως αποφεύγει
  • μας βοηθάει στην ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ !

Πηγή: www.health-fitness.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...