bb

Η κ. Νικόλ Πολυζώη είναι Διευθύντρια του Γυμνασίου στα «Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια Κοτρώνη». Μιλήσαμε μαζί της για την επιλογή της να ακολουθήσει το συγκεκριμένο επαγγελματικό στίβο, για την εφαρμογή που βρίσκουν τα «θέλω» της στο εν λόγω εκπαιδευτικό περιβάλλον, αλλά και για την ευκαιρία που δίνουν τα Εκπαιδευτήρια σε παιδιά της ευρύτερης περιοχής, μέσω των Υποτροφιών, να γίνουν μέλη της κοινότητάς τους. Διαβάστε όλα όσα μας είπε! 

Κυρία Πολυζώη είσαστε εκπαιδευτικός, εργαζόσαστε σε έναν από τους πλέον ευαίσθητους τομείς που φέρει βαριά την ευθύνη να πλάθει, να διαμορφώνει, να εκπαιδεύει τους ενεργούς πολίτες του αύριο! Καταρχάς μιλήστε μας γι’ αυτή σας την επιλογή ζωής…

«Αυτό που βλέπω στους ενήλικους είναι ότι μιλούν πάντα προς τα παιδιά, μέσα από τα παιδιά, πέρα από τα παιδιά. Ποτέ δεν επικοινωνούν με τα παιδιά. Για να επικοινωνήσεις πραγματικά με τα παιδιά, πρέπει να μάθεις να σκύβεις. Πρέπει να σκύψουμε για να βρεθούμε πρόσωπο με πρόσωπο. Πρέπει να προσπαθήσουμε να μπούμε μέσα στον κόσμο τους και να πάψουμε να τους μιλάμε για τον δικό μας. Άκουσέ τα. Ζήτησέ τους να σου πουν τι βλέπουν, τι αισθάνονται, τι ακούν, ποιος ξέρει, μπορεί να σου διδάξουν κάτι. Μπορεί να σε φέρουν ξανά σε επαφή με το θαύμα που ήταν μέσα σου και τώρα το έχεις ξεχάσει…». 

Τα παραπάνω λόγια, είναι μερικά από αυτά που χαράχτηκαν βαθιά στο μυαλό, ή μάλλον στην καρδιά μου  θα έλεγα, όταν διάβασα στα μαθητικά μου χρόνια το βιβλίο του Λέο Μπουσκάλια, «Να ζει, να αγαπάς και να μαθαίνεις». Είναι ένα βιβλίο, το οποίο θα μπορούσα να πω ότι προσωπικά με έχει διαμορφώσει! Διόλου βέβαια τυχαία στη συνέχεια και η επαγγελματική μου επιλογή να ασχοληθώ με την εκπαίδευση, αφού αποτελεί τον κατεξοχήν χώρο που τα παραγγέλματα του σημαντικού στοχαστή βρίσκουν το ιδανικό έδαφος προς εφαρμογή. Ένας δάσκαλος δεν δύναται να είναι συγκρατημένος. Δεν πρέπει ποτέ να είναι απόμακρος από τους μαθητές του. Η γνήσια εκπαιδευτική πράξη μόνο πρόσωπο με πρόσωπο μπορεί να υλοποιηθεί. 

Είσαστε διευθύντρια του Γυμνασίου των «Σύγχρονων Εκπαιδευτηρίων Κοτρώνη». Σε συνέχεια των όσων μας είπατε, για το τι σας παρακίνησε να ακολουθήσετε αυτό τον επαγγελματικό χώρο, πως αναπτύσσεται η φιλοσοφία σας στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό οργανισμό; Το ρωτώ γιατί θα πρέπει πάντα να υπάρχει συνδυασμός των θέλω του προσώπου ως μονάδα, αλλά και του πλαισίου που θέτει το σύνολο…  

Τύχη αγαθή, η ζωή με έφερε να εργάζομαι στο Γυμνάσιο των «Σύγχρονων Εκπαιδευτηρίων Κοτρώνη», ένα Σχολείο που εμπνέεται από τέτοιες παιδαγωγικές θέσεις και έχει θέσει ως βασικό στόχο του εκπαιδευτικού του σχεδιασμού το βίωμα και την αυτενέργεια.

Η φροντίδα για ένα Σχολείο στο οποίο τα παιδιά  «ζουν» την ημέρα τους με «αγάπη» και ταυτόχρονα «μαθαίνουν»  να ανοίγουν το βλέμμα τους και το μυαλό τους στον κόσμο, συνιστά το κατεξοχήν μέλημά της καθημερινής μας διδακτικής πρακτικής, η καθημερινή μας πρόκληση. Για την υλοποίησή του στόχου αυτού προσπαθήσαμε και εργαστήκαμε σκληρά για να διαμορφωθεί ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο το οποίο επιδιώκει να ενθαρρύνει τους μαθητές μας να «βλέπουν», να «αισθάνονται» και να «ακούν» μέσα από ένα πλήθος εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που εμπλουτίζονται κάθε χρόνο και επιδιώκουν τη γενική μόρφωση, την αισθητική καλλιέργεια, τον σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον και την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας στη βάση της επιστημονικής μεθόδου και της εμπειρίας.

Εκπαιδευτική ρομποτική, αρχιτεκτονική και δομημένο περιβάλλον, τέχνη και μαθηματικά, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, όμιλοι δημοσιογραφίας, φωτογραφίας, εικαστικών, μοντέρνων χορών, ορχήστρας, ένταξη της φιλοσοφίας STEM στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής είναι μερικές απ’ αυτές τις δραστηριότητες.

Ταυτόχρονα κάθε χρόνο οι μαθητές μας επιδιώκουμε να συμμετέχουν σε περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα και να συνεργάζονται με περιβαλλοντικές ομάδες, όπως για παράδειγμα η φετινή μας συνεργασία με την Medasset. Μέσα από αυτά τα προγράμματα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται από ειδικούς σε διάφορα θέματα, να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, φεστιβάλ και να υλοποιούν βιωματικές δράσεις. Τέλος, αξίζει να αναφέρω εδώ, πρόσφατα ξεκίνησε και επίσημα η συνεργασία του Σχολείου μας με τη Microsoft, μέσω της οποίας τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να μπουν ακόμα πιο δυναμικά στον τομέα των σύγχρονων τεχνολογιών.

Τι αποδεικνύει η καθημερινή εκπαιδευτική πράξη; 

Δε μπορεί να υλοποιηθεί επί της ουσίας κανένας εκπαιδευτικός σχεδιασμός, σαν τον παραπάνω, αν υπάρξουν τείχη επικοινωνίας ανάμεσα σε δασκάλους και μαθητές. Αν αποκλείσεις τον μαθητή στη μονοκρατορία της διδασκαλικής αυθεντίας, το μόνο που θα έχεις επιτύχει είναι η ακύρωση των ίδιων των σχεδιασμών σου. Δεν θα ισχυριστώ ότι υπάρχουν έτοιμες συνταγές για μία επιτυχή διδακτική πράξη. Θα ισχυριστώ όμως ότι η σχολική ζωή, και η σχέση δασκάλου – μαθητή  μόνο αν είναι μια χαρούμενη εμπειρία, μπορεί να διαμορφώσει εφήβους με ψυχική και πνευματική καλλιέργεια, σεβασμό στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της κοινωνίας μας. 

Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη η υποβολή αιτήσεων για τη χορήγηση Υποτροφιών για το επόμενο σχολικό έτος. Τα «Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια Κοτρώνη» και μέσω αυτών σπάνε τους «τοίχους» και απλώνονται στην κοινωνία…  

Το παραπάνω πλαίσιο, για το οποίο σας μίλησα, δικαιολογεί τη θέληση του Σχολείου να προκηρύξει για άλλη μία χρονιά τη διεξαγωγή των υποτροφιών για το σχολικό έτος 2021-2022. Οι Υποτροφίες συνιστούν ένα κίνητρο για να επεκτείνουμε την επικοινωνία μας με νέους μαθητές και μέλη που θα δώσουν το ερέθισμα μέσα από τη μοναδικότητα των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας τους να διευρύνουμε ακόμη περισσότερο τα όρια της εκπαιδευτικής πράξης, με στόχο τον άνθρωπο και το … θαύμα που φέρνει μέσα του, όπως λέει ο Μπουσκάλια. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...