Παιδεία, ώρα μηδέν

ypourgeio paideias

Οι κυρίαρχες ειδησεογραφικές επιλογές, δεν επέτρεψαν να αναδειχθούν, ανάλογα με τη σημασία τους, τα στοιχεία που προέκυψαν από τη βαθμολογία των Πανελλαδικών εξετάσεων.

 Αρκούν δύο από τα σχετικά στοιχεία, για να καταδειχθεί ο λόγος, για τον οποίο επιλέξαμε ν` ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα: Στο σύνολο των εξετασθέντων, το 90,3% βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση στην Ιστορία, ενώ στο 83,4% έφτανε το αντίστοιχο ποσοστό στα Μαθηματικά. Ακόμη πιο συντριπτικά είναι τα στοιχεία, σε μαθήματα όπως η Νεοελληνική γλώσσα, όπου μόλις το 1,2% υπερέβη τη βάση! Ίσως έτσι εξηγείται η τραγική γλωσσική υποβάθμιση, στα όρια του «λειτουργικού αναλφαβητισμού», με απίστευτα γλωσσικά «μαργαριτάρια», όπως αυτό που ακούσαμε προχθές, σε τηλεοπτική εκπομπή, για «σήψη του ήθους»…

 Εδώ, όμως, έχουμε την απόδειξη μιας συνολικής αποτυχίας του εκπαιδευτικού συστήματος, που, προφανώς, πηγαίνει σε μεγάλο χρονικό βάθος. Θα έπρεπε, κατ` αρχήν, σε αμιγώς πολιτικό επίπεδο, να είχε προ πολλού να διαμορφωθεί ένας ελάχιστος κοινός τόπος, ενδεχομένως και με θεσμικό περίβλημα, όπως η δημιουργία ενός Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας. Αντ` αυτού, είχαμε το «μεταρρυθμιστικό» οίστρο των εκάστοτε υπουργών Παιδείας, που ανέτρεπαν επιλογές προκατόχων τους, ακόμη και του ιδίου κόμματος. Αποτέλεσμα, πολλές φορές, η Παιδεία, αντί για χώρος συνένωσης δυνάμεων, να μετατραπεί σε πεδίο «οδοφραγμάτων», ακόμη και κατά κυριολεξία.  Η αποτυχία, όμως, έχει ευρύτερες αιτίες. Τα τραγικά ποσοστά, επί παραδείγματι, σε γνωστικά πεδία, όπως η Ιστορία και η Γλώσσα, αντανακλούν τη συνειδητή υποβάθμιση των λεγόμενων «ανθρωπιστικών σπουδών», προς όφελος,  των, κατά προτίμηση,  μαθημάτων «θετικής κατεύθυνσης», που θα οδηγούν στη δημιουργία ενός τεχνοκρατικά προσανατολισμένου «μαζανθρώπου» που θα γνωρίζει μόνο όσα απαιτούνται, για τη συμβολή του στην παραγωγική διαδικασία. Έχουμε εδώ την απόλυτη εφαρμογή του προτύπου του «μονοδιάστατου ανθρώπου», που περιέγραφε ο Χέρμπερτ Μαρκούζε. Ενός ανθρώπου, αποξενωμένου από τις ιστορικές, εθνολογικές, κοινωνικές και πολιτισμικές προϋποθέσεις, που τον συγκροτούν, ενός «γραναζιού» στην «αλυσίδα» της παραγωγής, χωρίς κοινωνική, αλλά και πολιτισμική συνείδηση.

 Αυτός ο τύπος «μαζανθρώπου» εξυπηρετεί και τους σχεδιασμούς, για μια «παγκόσμια τάξη», που θα εκμηδενίζει το ρόλο των εθνών-κρατών, αλλά και κάθε μορφή συλλογικής διαδικασίας. Να μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως μια  «ολιστική» Παιδεία, που θα παράγει έναν ολοκληρωμένο άνθρωπο, με πολύπλευρες γνώσεις και συγκροτημένη προσωπικότητα, αποτελούσε, πέραν των όλων και όραμα των πρωτοπόρων του «Σοσιαλισμού με ανθρώπινο πρόσωπο»…

ΛΕΥΤ. ΚΑΝΑΣ 

Πηγή: http://www.kontranews.gr/PARAPOLITIKA/291676-Paideia-ora-meden ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...