Τι να κάνετε, αν το παιδί σας έχει χοληστερίνη; Της Νατάσας Τρουμπούκη

bb

Νατάσα Δ. Τρουμπούκη

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Αν και η αυξημένη χοληστερόλη αφορά κυρίως τους ενήλικες , τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με αυτό το πρόβλημα. Τι είναι όμως η χοληστερόλη, ποια είναι τα αίτια που την προκαλούν και τι μπορούμε να κάνουμε για να την αντιμετωπίσουμε;

Η χοληστερόλη είναι ένα λιπίδιο που βρίσκεται στο σώμα μας και είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία των κυττάρων. Το σώμα χρησιμοποιεί την χοληστερόλη για να παρασκευάσει ζωτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη D, κάποιες ορμόνες κλπ. Η χοληστερόλη μεταφέρεται σε όλα τα σημεία του σώματος μέσα από το αίμα. Οι μεταφορείς της είναι δύο λιποπρωτεΐνες, η HDL(καλή χοληστερόλη) και η LDL(κακή χοληστερόλη).

Τα υψηλά επίπεδα της χοληστερόλης μπορεί να δημιουργήσουν αρκετά προβλήματα στην υγεία ενός ανθρώπου, καθώς αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Τα όρια για την παιδική χοληστερόλη δεν είναι ίδια με αυτά των ενηλίκων. Πιο συγκεκριμένα για τα παιδιά ισχύουν τα ακόλουθα:
Αποδεκτά επίπεδα: ολική χοληστερόλη <170 mg/dl και LDL χοληστερόλη: <110 mg/dl
Οριακά επίπεδα: ολική χοληστερόλη 170-199 mg/dl και LDL χοληστερόλη: 110 – 129 mg/dl
ΥΨΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ: ολική χοληστερόλη ≥200 mg/dl και LDL χοληστερόλη: ≥130 mg/dl

Η αυξημένη χοληστερόλη οφείλεται κυρίως στη κακή διατροφή (πολλά λιπαρά), στην έλλειψη άσκησης και στο αυξημένο σωματικό βάρος. Σημαντικό ρόλο παίζει και η κληρονομικότητα, δηλαδή εάν πάσχουν οι γονείς ή κάποιος άλλος στην οικογένεια, είναι πολύ πιθανό να διαγνωστεί και το παιδί. Γι’ αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να γίνονται αιματολογικές εξετάσειςστα παιδιά από μικρή ηλικία.

Αν το παιδί σας έχει υψηλή χοληστερόλη, δεν χρειάζεται να πανικοβληθείτε. Θα πρέπει, όμως, να αλλάξετε κάποια πράγματα στη διατροφή και την καθημερινότητα του.

  • Ενθαρρύνετε τη σωματική άσκηση.
  • Προσπαθήστε να ελέγξετε το βάρος του.
  • Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, όσπριων και δημητριακών ολικής άλεσης.
  • Προτιμήστε άπαχο κρέας και πουλερικά και καθιερώστε στο διαιτολόγιο του το ψάρι.
  • Αποφύγετε τα τηγανιτά και τις έτοιμες- επεξεργασμένες τροφές.
  • Χρησιμοποιείτε στο μαγείρεμα ελαιόλαδο, αντί για βούτυρο.
  • Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά.
  • Περιορίστε τα snacks, που είναι πλούσια σε λίπη, όπως κρουασάν, γλυκίσματα, πατατάκια, γαριδάκια κ.λ.π.

Να θυμάστε ότι η χοληστερόλη δεν είναι κάτι που περνάει, γι’ αυτό θα πρέπει το παιδί να μάθει από μικρό να την ελέγχει, έτσι ώστε μεγαλώνοντας να μην αντιμετωπίσει σοβαρότερα προβλήματα.

 

Ακολουθήστε το nafpaktianews.gr στο Google News αλλά και στο Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...