Τέλος τα σενάρια για τα… Τέλη! Το σχέδιο με τις αλλαγές είναι έτοιμο και η τελική πρόταση βρίσκεται προς έγκριση από τον υπουργό Οικονομίας, Ευκλείδη Τσακαλώτο. Κερδισμένοι, όσοι έχουν παλιά Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού, που θα δουν σημαντική μείωση στον λογαριασμό, που θα τους σταλεί μέσω taxis, στις 15 Νοεμβρίου. Μάλιστα για τα πιο παλιά οχήματα, με πρώτη κυκλοφορία, πριν το 2000, η μείωση θα φτάσει το 30! Μετά τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης, η απόφαση για τα νέα τέλη, θα φέρει την υπογραφή της νέας υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου και όχι του απερχόμενου αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρυφώνα Αλεξιάδη, που σχεδίασε την πρόταση.
Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των νέων τελών!
Μείωση στον λογαριασμό των τελών θα δουν, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτου με κυβισμό κινητήρα άνω των 1.928 κυβικών που έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2000 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2005 (μικρή μείωση 10% – 15%). Τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει πριν από την 31η Δεκεμβρίου 1999, θα έχουν σημαντική μείωση έως και 40%.
Σταθερά θα μείνουν τα τέλη για Ι.Χ. κάτω από 1.928 κυβικά εκατοστά , ανεξάρτητα το πότε κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το όχημα. Σταθερά θα μείνουν τα τέλη και στην περίπτωση των εκπομπών ρύπων για όσα οχήματα εκπέμπουν κάτω από 160 mg.
Οι «χαμένοι» των αλλαγών θα είναι όσα οχήματα εκπέμπουν πάνω από 160 mg όπου θα υπάρξει αύξηση των συντελεστών, αλλά και όσα οχήματα έχουν εκπομπές ρύπων από 80 έως 90 mg, όπου σύμφωνα με πληροφορίες, θα πληρώσουν για πρώτη φορά τέλη, αν και χαμηλά.
Επίσης αύξηση θα δουν στα τέλη του οχήματός τους και οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κυβισμό, άνω των 1.929 κυβικών και πρώτη άδεια από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως και την 1η Νοεμβρίου 2010. Ο λογαριασμός, αναμένεται να αναρτηθεί στο taxis αυξημένος από 5% έως 10%.
Μαζί με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, αλλάζουν και τα τεκμήρια. Ο στόχος του υπουργείου, είναι να γίνει πιο φτηνή η κατοχή Ι.Χ., ώστε να ξαναβγούν στους δρόμους τα χιλιάδες Ι.Χ., που οι ιδιοκτήτες τους κατέθεσαν πινακίδες, επειδή δεν μπορούσαν αν τα βγάλουν πέρα. Στο τραπέζι βρίσκονται η σύνδεση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης με την εμπορική αξία των οχημάτων, ή της λιανικής τιμής των αυτοκινήτων, ανάλογα τα έτη του αυτοκινήτου.
Επίσης, εξετάζεται η οριζόντια μείωση του τεκμηρίου έως και 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών.
«Μπλοκάρει» η τρόικα τις μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας;
«Όχι» Τρόικας, στις μειώσεις που είχε σχεδιάσει το οικονομικό επιτελείο, στα τέλη κυκλοφορίας! Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Θεσμοί φέρονται να έχουν μπλοκάρει τις μειώσεις που σχεδιάστηκαν από τον Τρύφωνα Αλεξιάδη, στα νέα τέλη κυκλοφορίας (2017) για τα παλαιά αυτοκίνητα, γιατί βλέπουν ανάγκη για έσοδα!
Την ίδια στιγμή, δεν τους πειράζουν καθόλου οι αυξήσεις που προέβλεπε το ίδιο σχέδιο, οπότε δεν αποκλείεται στις 15 Νοεμβρίου, που αναμένεται να ανακοινωθούν τα νέα τέλη, να δούμε τις αυξήσεις αλλά όχι και τις μειώσεις! Ένα από τα μέτρα που θα φέρει αυξήσεις, είναι η μείωση στο όριο των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας ώστε να πληρώνουν τέλη, περισσότεροι ιδιοκτήτες! Οι δανειστές, θέλουν να παραμείνουν ψηλά τα έσοδα από τα τέλη, κοντά στο 1,1 δις ευρώ, καθώς είναι πυλώνας των εσόδων του Προϋπολογισμού και δέσμευση στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα.
Πηγή: