Το Nafpaktianews ξεκινά για μια ακόμη χρονιά τον κύκλο ασκήσεων ΦΥΣΙΚΗΣ για όλους τους μαθητές σε συνεργασία με τη φυσικό Βασιλική Θεοφάνη.Καλή χρονιά σε όλους

ΦΥΣΙΚΗ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

1) Το διάγραμμα θέσης-χρόνου δείχνει τη διαδρομή του Γιώργου από το σπίτι του προς το σχολείο.

  • Πόσο χρόνο χρειάστηκε ο Γιώργος για να πάει από το σπίτι στο σχολείο;
  • Πόσο ήταν το μήκος της διαδρομής που ακολούθησε μέχρι το σχολείο;
  • Για πόσο χρόνο σταμάτησε κατά τη διαδρομή;
  • Ποια ήταν η ταχύτητά του όταν ξεκινούσε πό το σπίτι και με ποια ταχύτητα έφτασε στο σχολείο;
  • Ποια ήταν η μέση ταχύτητά του για τη συνολική διαδρομή;

2)  Το διάγραμμα θέσης-χρόνου δείχνει τη διαδρομή του Γιώργου από το σπίτι του προς το σχολείο.

  • Πόσο χρόνο χρειάστηκε ο Γιώργος για να πάει από το σπίτι στο σχολείο;
  • Πόσο ήταν το μήκος της διαδρομής που ακολούθησε μέχρι το σχολείο;
  • Για πόσο χρόνο σταμάτησε κατά τη διαδρομή;
  • Ποια ήταν η ταχύτητά του όταν ξεκινούσε πό το σπίτι και με ποια ταχύτητα έφτασε στο σχολείο;
  • Ποια ήταν η μέση ταχύτητά του για τη συνολική διαδρομή;

       3) Ξεκινούν ταυτόχρονα από την πόλη Α ένα λεωφορείο και μία μοτοσυκλέτα με κατεύθυνση την πόλη Β. Η μοτισυκλέτα φτάνει στην πόλη Β 15min μετά το λεωφορείο. Αν οι μέσες ταχύτητες ήταν 90km/h και 60km/h για το λεωφορείο και τη μοροσυκλέτα αντίστοιχα, υπολόγισε πόσος ήταν ο χρόνος των δύο οχημάτων για τη διαδρομή από την πόλη Α στη Β

ΦΥΣΙΚΗ

Β ΛΥΚΕΙΟΥ

            ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

1)Η δύναμη Coulomb με την οποία αλληλεπιδρούν δύο μεταλλικές σφαίρες (Α) και (Β) έχει μέτρο F, όταν έχουν φορτία qΑ ,qΒ αντίστοιχα και βρίσκονται σε απόσταση r.

Πόσο θα γίνει το μέτρο της δύναμης Coulomb αν:

Α) Διπλασιάσουμε το φορτίο της σφαίρας (Α)                                                           

Β) Τετραπλασιάσουμε τη μεταξύ τους απόσταση                                                     

Γ) Υποδιπλασιάσουμε το φορτίο της σφαίρας (Α) και υποτριπλασιάσουμε τη μεταξύ τους απόσταση                                                                                                                                  

Δικαιολογήστε τις απαντήσεις σας.

2) Στην κορυφή Α ορθογωνίου ισοσκελούς τριγώνου ΑΒΓ ( =90˚) βρίσκεται φορτίο qα=10μC. Στις άλλες κορυφές Β και Γ βρίσκονται αντίστοιχα τα φορτία qβ=qγ=1μC. Αν ΑΒ=3m να βρείτε τη συνολική δύναμη που δέχεται το φορτίο qα.                               Δίνεται: K=9 ∙109Νm2/C2

3) Δύο ακίνητα σημειακά φορτία Q1 = 2 C και Q2 = -8 C απέχουν

μεταξύ τους r = 12cm. Να βρείτε σε ποιο σημείο της ευθείας (ε), εκτός από το άπειρο, η συνισταμένη ένταση του ηλεκτροστατικού πεδίου είναι ίση με μηδέν.

4) Στα σημεία Α και Β μιας ευθείας, βρίσκονται δύο μικρά σώματα Σ1 και Σ2,  που φέρουν φορτία +q1 και –q2, που θεωρούνται σημειακά, όπως στο σχήμα.

i) Να σχεδιάσετε τη δύναμη που ασκείται στο Σ2 καθώς και την ένταση του πεδίου στο σημείο Β. Να εξηγείστε ποια είναι η πηγή του ηλεκτρικού πεδίου στο σημείο Β και να δώσετε την μαθηματική εξίσωση υπολογισμού του μέτρου της έντασης στο σημείο αυτό.

ii)  Αν |+q1|=|-q2|, τότε στο μέσον Μ του (ΑΒ):

α) Η ένταση του πεδίου είναι μηδενική.

β) Το δυναμικό είναι ίσο με μηδέν.

Να εξηγείστε αναλυτικά αν είναι σωστές ή λανθασμένες οι δυο παραπάνω προτάσεις.

iii) Αφήνουμε ελεύθερο το σώμα Σ2, ενώ το Σ1 συγκρατείται στη θέση του, οπότε μετά από λίγο φτάνει στο σημείο Μ.

α) Τι κίνηση κάνει το σώμα Σ2 από το Β στο Μ; Να δικαιολογήσετε αναλυτικά το γιατί.

β) Αν q1=+2μC, q2=-1μC και (ΑΒ)=6cm, να υπολογίστε το έργο της δύναμης που

ασκείται από το πεδίο κατά την κίνηση του Σ2 από το Β στο Μ.

Βασιλικη Θεοφανη

φυσικος



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...