Έπεσαν οι υπογραφές για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Έπεσαν οι υπογραφές για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Ικανοποίηση στο Βερολίνο, «κοιτάζουν» και άλλα φιλέτα – Το Φθινόπωρο «αλλάζουν χέρια» τα αεροδρόμια και καταβάλλεται το 1,23 δισ. ευρώ

Έπεσαν οι υπογραφές για την ιδιωτικοποίηση των δεκατεσσάρων  περιφερειακών αεροδρομίων. Μετά από ένα μπαράζ διαπραγματεύσεων, υπογράφει η σύμβαση που αναφέρει πως το φθινόπωρο της επόμενης χρονιάς, θα περάσουν στην κοινοπραξία της Fraport και το Δημόσιο θα πάρει το αντίτιμο του 1,23 δισ. ευρώ.

Το ετήσιο μίσθωμα φτάνει τα 22,9 εκατ. και η εταιρία από την πλευρά της έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 330 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά των επενδυτών,  ο επικεφαλής της Fraport, δήλωσε πως, μέσα από την μεγάλη τεχνογνωσία που διαθέτουν, «Θα ενισχύσουμε τις υποδομές».

Το φθινόπωρο που η κοινοπραξία θα αναλάβει τα αεροδρόμια,  ταυτόχρονα θα καταβάλλει και το τίμημα των 1,23 εκατ. ευρώ.

Την καλύτερη προσφορά, είχαν δώσει οι επενδυτές από την κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζου από τον Νοέμβριο του 2014. Τα περιφερειακά αεροδρόμια τα δεκατέσσερα  ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν το 2014 περίπου 22 εκατ.  επιβάτες και τα τελικά στοιχεία του 2015 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 23 εκατ.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, «Ολοκληρώθηκε σήμερα η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του δικαιώματος αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Παραχωρησιούχου κοινοπραξίας FRAPORT AG – SLENTEL Ltd. Η Fraport AG με τον Όμιλο Κοπελούζου υπέγραψαν με την Κυβέρνηση και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) τις συμβάσεις παραχώρησης».

Τη σύμβαση, υπέγραψαν οι αρμόδιοι υπουργοί, ο υπουργός Οικονομικών, κ. Ευκλειδης Τσακαλώτος, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Πάνος Καμμένος.

Εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, υπέγραψε ο Πρόεδρος, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας.

Σύμφωνα με την σύμβαση, η ιδιοκτησία της γης, των υποδομών και των εγκαταστάσεων παραμένει στο Ελληνικό Δημόσιο ενώ, παραχωρείται η χρήση της διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των εν λόγω αεροδρομίων, καθώς και των χώρων εμπορικής ή άλλης χρήσης που βρίσκονται μέσα στα αεροδρόμια.

Η περίοδος εκμετάλλευσης είναι για 40 έτη, ενώ οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει η εταιρία όσο καιρό διαχειρίζεται τα αεροδρόμια, περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου και επιστρέφουν στο Ελληνικό Δημόσιο με τη λήξη της παραχώρησης.

Ειδικά για τα αεροδρόμια στρατιωτικής δραστηριότητας (Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας.

Τι κερδίζει το Δημόσιο από την παραχώρηση

Η προσφορά της κοινοπραξίας, ανήλθε συνολικά σε 1,234 δισ. ευρώ, εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων.

Συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ. Στα παραπάνω, το Δημόσιο περιμένει σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ κατά προσέγγιση.

Μέσα στους στόχους της  συναλλαγής αυτής είναι σύμφωνα με ανακοίνωση του Ταμείου, «η αναβάθμιση των αεροδρομίων, τα οποία χρήζουν σημαντικών επενδύσεων. Η αναβάθμιση θα επιφέρει σημαντικά οφέλη για τον Ελληνικό τουρισμό και την περιφερειακή ανάπτυξη των νησιών και των λοιπών προορισμών που καλύπτουν τα περιφερειακά αεροδρόμια».

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας δήλωσε σχετικά πως, «Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων λίγες μέρες μετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών αποτελεί μία πολύ σημαντική εξέλιξη και ένα ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι η ελληνική οικονομία βήμα – βήμα κερδίζει την εμπιστοσύνη των αγορών και μπαίνει στον δρόμο της ανάπτυξης».

Σπίρτζης: Δεν δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια

Παρά τα θετικά που θα φέρει η παραχώρηση των αεροδρομίων, υπάρχουν αρκετές φωνές που έχουν εκφράσει την διαφωνία τους με τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.  Ένας από τους διαφωνούντες,  που και ο ίδιος υπέγραψε την συμβίωση, είναι ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm, ο  υπουργός Υποδομών, τόνισε για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, πως «Δεν δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια. Τα έδωσαν όσοι έκαναν τον διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους(…) Δεν ήταν καθόλου εύκολο που υπέγραψα για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων. Συνεχίζω και διαφωνώ με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. Είναι όμως μέσα στις δεσμεύσεις που έχει η χώρα. Κατορθώσαμε το τελευταίο διάστημα και διορθώσαμε πάρα πολλά από αυτά που υπήρχαν στις έτοιμες συμβάσεις που βρήκαμε».

Fraport: Η τεχνογνωσία μας θα ενισχύσει τον τουρισμό

Ο Πρόεδρος της Fraport AG Δρ. Στέφαν Σούλτε, δήλωσε μετά την υπογραφή της σύμβασης πως,  «Η εκτεταμένη τεχνογνωσία της Fraport θα ενισχύσει και τις 14 αεροπορικές πύλες εισόδου οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία της χώρας και ιδιαίτερα για τον σημαντικό διεθνή τουριστικό τομέα στην Ελλάδα.

Είμαστε περήφανοι που η Ελληνική Κυβέρνηση και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) εμπιστεύτηκαν στην κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζου το έργο της ενδυνάμωσης της ανταγωνιστικής θέσης αυτών των αεροδρομίων στις επόμενες δεκαετίες».

Βερολίνο: Οι ιδιωτικοποιήσεις είναι σημαντικές για την Γερμανία

Σημαντικό παραμένει το γερμανικό ενδιαφέρων για τις ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα, παραδέχθηκε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών Φριντερίκε Φον Τισενχάουζεν, εκφράζοντας την ικανοποίηση του Βερολίνου για την υπογραφή της σύμβασης.

Συγκεκριμένα απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το σχέδιο ιδιωτικοποίησης ελληνικών αεροδρομίων δήλωσε πως, «οι ιδιωτικοποιήσεις είναι τώρα αντικείμενο των συζητήσεων μεταξύ των θεσμών και της Ελλάδας. Βρισκόμαστε τώρα στην φάση των δεύτερων ορόσημων της πρώτης δόσης, για τα οποία γίνεται διαπραγμάτευση τώρα και οι ιδιωτικοποιήσεις ήταν για την γερμανική κυβέρνηση πάντα σημαντικές και εξακολουθούν να είναι».



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...