Εμπλοκή με τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco

Τετάρτη 29/06/2016 – 21:48ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ                                                              Αντιρρήσεις για τη σύμβαση που αναμένεται να κυρωθεί αύριο, Πέμπτη, στην Ολομέλεια της Βουλής και προβλέπει την παραχώρηση του 67% του ΟΛΠ στην Cosco, εκφράζει με επιστολή της, η κινεζική εταιρεία.
Με επιστολή της προς την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η Cosco σημειώνει μεταξύ άλλων πως «το κατατεθέν σχέδιο νόμου δεν είναι μόνο διαφορετικό, αλλά και εντελώς αντίθετο αφενός με βασικούς όρους της συγκεκριμένης συμφωνίας, αφετέρου με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας μας για την εξαγορά της ΟΛΠ Α.Ε.».
Η Cosco ζητά «την αποκατάσταση του κατατεθέντος κυρωτικού νόμου στα συμφωνηθέντα με το Ελληνικό Δημόσιο, με τρόπο που να ανταποκρίνεται πλήρως και απολύτως σε αυτά, χωρίς φυσικά να τα τροποποιεί με οποιοδήποτε τρόπο» και καλεί τους βουλευτές να φροντίσουν «ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να τηρήσει απαρέγκλιτα τα όσα μεταξύ μας έχει συμφωνήσει».
Η σύμβαση συζητήθηκε σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι να δηλώνουν ότι θα την υπερψηφίσουν. Από την πλευρά τους, η Νέα Δημοκρατία και η Ένωση Κεντρώων δήλωσαν ότι επιφυλάσσονται για την Ολομέλεια. Αντίθετα, κατά τάχθηκαν η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ.
«Η χώρα δεν αντέχει και άλλους διασυρμούς από την σημερινή κυβέρνηση»
«Για μια ακόμα φορά, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ακολουθεί τον ολισθηρό δρόμο του “άλλα λέμε, άλλα συμφωνούμε, άλλα ψηφίζουμε”.
Η επιστολή κόλαφος της Cosco δείχνει σε όλο της το μεγαλείο την πλήρη αναξιοπιστία της Κυβέρνησης.
Η σταθερή αυτή πολιτική αναξιοπιστίας διώχνει και θα συνεχίσει να διώχνει επενδύσεις, την ώρα που η ελληνική οικονομία τις έχει ζωτική ανάγκη.
Αλήθεια, ποιος θα εμπιστευτεί αυτήν την Κυβέρνηση, εντός και εκτός Ελλάδας;
Η χώρα δεν αντέχει και άλλους διασυρμούς από την σημερινή Κυβέρνηση.
Ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από τον υπουργό του κ. Δρίτσα.
Οφείλουν άμεσα να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους», αναφέρει το σχόλιο της Νέας Δημοκρατίας.
Κριτική για τους χειρισμούς της κυβέρνησης
Κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή, ασκήθηκε έντονη κριτική κατά της κυβέρνησης για τους χειρισμούς της στην υπόθεση.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσης, παραδέχθηκε ότι η κυβέρνηση συμβιβάστηκε μεν ως προς την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ωστόσο έφερε προς κύρωση μία σύμβαση βελτιωμένη και με κοινωνικό «πρόσημο».
Όπως υποστήριξε, η ιδιωτικοποίηση δεν ήταν στον προγραμματικό λόγο του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε στο κυβερνητικό πρόγραμμά του, όμως στη χώρα μεσολάβησαν συγκλονιστικά γεγονότα εκρηκτικών διαστάσεων, που επανακαθόρισαν πάρα πολλά ζητήματα.
«Αυτό που οραματιζόμασταν εμείς κι ακόμη οραματιζόμαστε να αλλάξουμε τα πράγματα στη χώρα, μας το στέρησαν η συμμαχία των δυνάμεων της Δεξιάς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη», είπε ο υπουργός, συμπληρώνοντας πως η σύμβαση έρχεται με σημαντικές βελτιώσεις, όπως η ακτογραμμή των λιπασμάτων, το γεγονός ότι δεν αναλαμβάνει το Δημόσιο αλλά ο παραχωρησιούχος το κόστος του κώδικα ISPS για την ασφάλεια του λιμανιού, το γεγονός ότι το Λιμενικό Σώμα θα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά, καθώς και η κατοχύρωση του ισχύοντα κανονισμού εργασίας.
«Εκπληρώνουμε μία ανειλημμένη υποχρέωση που είχαμε από τον νόμο του 2015, ο οποίος ψηφίσθηκε με ευρεία πλειοψηφία από τη Βουλή. Αυτό θα εμπεδώσει καλύτερο κλίμα σταθερότητας και ασφάλειας»ν τόνισε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ,Ηλίας Καματερός.
Ακόμα, τόνισε ότι δεν τίθεται σε αμφιβολία ο δημόσιος έλεγχος στα λιμάνια, ενώ ρυθμίζονται θέματα κρατικής εποπτείας και διασφάλισης του Δημοσίου, προβλέπεται συναίνεση του Δημοσίου για κάθε έργο και υπάρχουν συγκεκριμένες χωροθετήσεις και διασφαλίσεις για τη συντήρηση των έργων.
Αντίθετα, η εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας, Όλγα Κεφαλογιάννη, κατηγόρησε την κυβέρνηση, τον ίδιο τον πρωθυπουργό και τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας για «πρωτοφανές απύθμενο θράσος» και «διγλωσσία». Έκανε λόγο, επίσης και για «τη ζημιά που προκάλεσαν στη χώρα με την αποθάρρυνση κι άλλων επενδυτών».
«Τα “μολών λαβέ” και τα “θα μας πάρουν τα λιμάνια μόνο με κανονιοφόρους” του κ. Τσίπρα και το “ξεπούλημα” έγιναν τώρα “επένδυση-αφετηρία και για άλλες επενδύσεις”», υπογράμμισε η κ. Κεφαλογιάννη, υπογραμμίζοντας πως από την πλευρά του, ο ΣΥΡΙΖΑ ουδέποτε ψήφισε καμία επένδυση. Αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στο άρθρο 11 της συμφωνίας (προβλέπεται η μετάταξη στο Δημόσιο των εργαζόμενων του ΟΛΠ), κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι δεν διαπραγματεύτηκε με τον επενδυτή, ώστε να απορροφήσει το σύνολο των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται το Δημόσιο.
Επιθετικός κατά του υπουργού Ναυτιλίας ήταν ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη. Ξεκίνησε την τοποθέτησή του με τη φράση «Θοδωρή τα έμαθες τα νέα; Από το λιμάνι της αγωνίας περάσαμε στην αγωνία και στη λαχτάρα για την εξουσία» και την ολοκλήρωσε λέγοντας:
«Κουράγιο Θοδωρή. Ελπίζω με την καρέκλα του υπουργείου σου να απαλύνεις τον πόνο για το ξεπούλημα του λιμανιού». Ωστόσο, δήλωσε σύμφωνος με την ιδιωτικοποίηση, αν και άσκηση κριτική για εργασιακά θέματα. .
Η Διαμάντω Μανωλάκου από το ΚΚΕ έκανε λόγο για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας: «Η ενοχή σας φαίνεται και από τη διαδικασία που ακολουθείτε… Ποτίσατε όλοι σας το κινέζικο μονοπώλιο και τώρα κάνετε και κριτική για ξεπούλημα, λες και η μία ιδιωτικοποίηση είναι καλή και η άλλη κακή. Ρωτήστε τους εργαζόμενους. Από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού τα μεγάλα κέρδη δεν πήγαν στους εργαζόμενους, αλλά για τους μονοπωλιακούς ομίλους», τόνισε.
Ο Σπύρος Δανέλλης από το Ποτάμι δήλωσε ότι είναι ωφέλιμη μία ειλικρινής προσπάθεια «να γυρίσουμε σελίδα και να συνεννοηθούμε». Σημείωσε ότι το Ποτάμι θα υπερψηφίσει τη συμφωνία αλλά θέτει ζήτημα με το θέμα των μετατάξεων των υπαλλήλων του ΟΛΠ στο Δημόσιο.
Ο Μάριος Γεωργιάδης από την Ένωση Κεντρώων επεσήμανε ότι το λιμάνι πωλείται σε μία δύσκολη συγκυρία και κατηγόρησε την κυβέρνηση ως κύρια υπαίτια που οδηγήθηκε εδώ η κατάσταση. Η Ένωση Κεντρώων δήλωσε ότι επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.
Δρίτσας: Θα ληφθεί υπ’ όψιν η επιστολή Cosco
Για αλλαγές που είχε δικαίωμα να επιφέρει στον κυρωτικό νόμο, κάνει λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την επιστολή της Cosco που εκφράζει τη διαφωνία της με το νομοσχέδιο.
Σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ όσα αναφέρει η Cosco είναι «κάποιες νομοτεχνικές αλλαγές που έγιναν και δεν είναι ουσιώδεις. Δεν αλλάζουν κάτι στην συμφωνία, όμως προς αποφυγή παρεξηγήσεων θα αποσαφηνιστούν».
Από την πλευρά του, στη Βουλή ο Θοδωρής Δρίτσας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κάνει αλλαγές στο νομοσχέδιο.
«Καταρχήν ψυχραιμία. Δεν μπορεί με μία επιστολή να αναστατώνεται το σύμπαν και να τίθενται ερωτήματα αν απειλείται το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα και αν θα συνεχίσουμε αύριο την διαδικασία», είπε ο Θοδωρής Δρίτσας και διάβασε την σύμβαση όπου ο ΟΛΠ αναγνωρίζει ότι ο κυρωτικός νόμος μπορεί να αλλάξει.
«Πρέπει να ηρεμήσουμε, αυτό είναι το πλαίσιο. Ότι υπάρχουν διαφορές όντως υπάρχουν στο πλαίσιο της δικαιοδοσίας που έχει η κυβέρνηση. Οι αναφορές που στοχοποιούν εμένα, είναι ανούσιες να συζητούμε σ’ αυτό το επίπεδο.
Δεν είναι σκόπιμο να συζητούμε στη Βουλή σ’ αυτό το επίπεδο ανάμεσα σε ένα υπουργό και σε μία εταιρεία. Μην θυμηθούμε την ταινία του Κούνδουρου «Ο Δράκος» με τον Ηλιόπουλο», πρόσθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Παράλληλα, ο Θοδωρής Δρίτσας τόνισε ότι «οι σχέσεις μας με την Κίνα είναι σταθερές και με αναπτυξιακή προοπτική και όλη η κυβέρνηση, όλα τα μέλη της μηδενός εξαιρουμένου, υπηρετεί αυτό τον σχεδιασμό. Όλα τα άλλα είναι δημοσιογραφικά παραπολιτικού χαρακτήρα».
«Η επιστολή θα ληφθεί και αυτή υπ’ όψιν. Η κυβέρνηση θα δει τις αντιρρήσεις και θα προβληματιστεί για πιθανές βελτιώσεις», κατέληξε ο υπουργός Ναυτιλίας.
«Ο υπουργός λέει ότι η Βουλή δεν μπορεί να καλεί εταιρείες. Η εταιρεία είναι ο αντισυμβαλλόμενός σας και αυτά που λέει προφανώς και έχουν μία βαρύτητα», επεσήμανε η εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, Όλγα Κεφαλογιάννη, ενώ ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος ρώτησε αν θα γίνουν αλλαγές γιατί «εδώ υπάρχουν νέα δεδομένα».
«Κατανοώ απολύτως την βαρύτητα που έχει η Cosco σ’ αυτή την διαδικασία. Και είπα πως επειδή θίγει μία σειρά από θέματα και η Επιτροπή και η κυβέρνηση θα τα μελετήσει», απάντησε ο Θοδωρής Δρίτσας.
Κουμουτσάκος: Η επιστολή κόλαφος της Cosco δείχνει την αναξιοπιστία της κυβέρνησης
«Για μια ακόμα φορά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ακολουθεί τον ολισθηρό δρόμο του “άλλα λέμε, άλλα συμφωνούμε, άλλα ψηφίζουμε”», σχολίασε ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Κουμουτσάκος, με αφορμή την επιστολή της Cosco προς την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, μέσω της οποίας η εταιρεία εξέφρασε τη διαφωνία της με το νομοσχέδιο για τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιά.
«Η επιστολή κόλαφος της Cosco δείχνει σε όλο της το μεγαλείο την πλήρη αναξιοπιστία της κυβέρνησης», συμπληρώνει ο Γιώργος Κουμουτσάκος, κάνοντας λόγο για «σταθερή πολιτική αναξιοπιστίας που διώχνει επενδύσεις, την ώρα που η ελληνική οικονομία τις έχει ζωτική ανάγκη».
«Αλήθεια, ποιος θα εμπιστευτεί αυτήν την κυβέρνηση, εντός και εκτός Ελλάδας;», διερωτάται ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, υπογραμμίζοντας ότι «η χώρα δεν αντέχει και άλλους διασυρμούς από τη σημερινή κυβέρνηση».
Καταλήγοντας, ο Γιώργος Κουμουτσάκος σημειώνει ότι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας «δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από τον υπουργό του κ. Δρίτσα» και ζητεί από την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει άμεσα τη θέση της.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...