“Η Ελλάδα «στολίζεται» για να υποδεχθεί τα μεγάλα κινεζικά κρατικά deals”

Με τον τίτλο: «Η Ελλάδα “στολίζεται” για να υποδεχθεί μεγάλα κινεζικά κρατικά deals», οι βρετανικοί Financial Times παραθέτουν ένα εκτενές δημοσίευμα για το πώς η Κίνα βλέπει την Ελλάδα ως κεντρική εμπορική πύλη στη Νότια Ευρώπη, με αφορμή την επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στην Αθήνα τον περασμένο Αύγουστο.

«Πριν από μερικά χρόνια, τα οικονομικά δεινά της Ελλάδας ήταν τόσο μεγάλα που ακόμα και η Κίνα που αν και ήταν πρόθυμη να επεκτείνει τις βασικές της αγορές, δίσταζε να επενδύσει σε υψηλού κινδύνου δυναμικό» αναφέρει η εφημερίδα η οποία παραθέτει ένα μίνι ιστορικό των κινεζικών επενδύσεων αρχής γενομένης από τα κινέζικα μαγαζιά λιανικής πώλησης ενδυμάτων και υποδημάτων, τα οποία αν άνθιζαν το 2004, ωστόσο με την κρίση «μετακόμισαν» σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η αρχή για τις μεγάλες κινεζικές επενδύσεις στη χώρα μας έγινε το 2009, όταν η Cosco μπήκε στον Πειραιά. «Τώρα η Κίνα επανεκτιμά την Ελλάδα και τις υποδομές της, που πρέπει να βγουν προς πώληση ως μέρος της συμφωνίας διάσωσής με την ΕΕ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Διά θαλάσσης και από αέρος, η Ελλάδα ταιριάζει στις φιλοδοξίες της Κίνας για να επεκταθεί βαθύτερα στην Ευρώπη» αναφέρουν οι Financial Times.

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, μια κοινοπραξία που αποτελείται από τη Friedman Pacific Asset Management, ένα fund στο Hong Kong και τη Shenzhen International Airport Group είναι η πιθανότερη πλειοδότης για το διεθνές αεροδρόμιο των Αθηνών.

Το Υπουργείο Μεταφορών, εξάλλου, αναμένει από το State Construction Engineering Corporation της Κίνας να συμμετάσχει στο διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή και εκμετάλλευση ένα νέου αεροδρομίουστην Κρήτη, αξίας 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Η κρατική ναυπηγική εταιρεία Fujian, η οποία ελέγχει τρία ναυπηγεία στην Κίνα, έχει εκφράσει ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας καθώς η ναυτιλία είναι το ισχυρό χαρτί της Ελλάδας. Πάντως, όπως αναφέρουν οι FT, «το δυνατό χαρτί της Ελλάδας είναι η ναυτιλία». «Τα ελληνικά πλοία μεταφέρουν το 60% των κινεζικών εισαγωγών με στρατηγικά αγαθά, όπως αργό πετρέλαιο, άνθρακα και σιδερομετάλλευμα. Σε αντάλλαγμα, οι έλληνες εφοπλιστές κατασκευάζουν τα τάνκερ τους σε ναυπηγεία στην Κίνα. Τον Ιούνιο οι ναυπηγικές συμφωνίες που υπογράφηκαν μεταξύ των δύο χωρών ήταν της τάξης των 3,2 δις δολαρίων και πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από την κρατική Κινεζική Τράπεζα Ανάπτυξης» τονίζει η βρετανική εφημερίδα.

«Κορυφαία κινεζική επένδυση, παραμένει, πάντως, η λειτουργία της Cosco στον Πειραιά», διευκρινίζει η εφημερίδα. Ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται μέσω του τερματικού, ετησίως, έχει φτάσει τα 2,5 εκατομμύρια, μετά από την επέκταση της εγκατάστασης αξίας 400 εκατομμυρίων ευρώ. Η Cosco είναι η επικρατέστερη, μεταξύ πέντε προεπιλεγεισών πλειοδοτών, να αγοράσει το 67% των μετοχών του λιμανιού του Πειραιά.

Οι FT διευκρινίζουν ότι η νέα σιδηροτροχιά έχει φέρει στο λιμάνι και κάποια άλλα μεγάλα επιχειρηματικά ονόματα όπως την Huawei, κινεζική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, και τη Sony της Ιαπωνίας, που στέλνουν σιδηροδρομικώς τα προϊόντα τους , μέσω Πειραιά, στην Κεντρική Ευρώπη.

Ο Fosun, ένας όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων, που έχει, ήδη, αποκτήσει μερίδιο της ελληνικής εταιρείας κοσμημάτων Folli Follie, συμμετέχει στο project, συνολικού κόστους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, για την ανάπτυξης της παράκτιας περιοχής του πρώην αεροδρομίου Αθηνών.

Μεγάλο κεφάλαιο αποτελεί και η διευρυνόμενη αγορά του κινεζικού τουρισμού. Οι αφίξεις των Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα αναμένονται να φτάσουν, εφέτος, τις 40.0000 από 28.000 το 2013. Εμπόδιο, για την περαιτέρω αύξηση των αφίξεων, αποτελεί, προς το παρόν, η έλλειψη απευθείας πτήσεων από το Πεκίνο και τη Σαγκάη με προορισμό την Αθήνα.

OIKONOMIA



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...