Η μεγάλη ληστεία από τους νταβατζήδες της Αττικής Οδού

Η μεγάλη ληστεία από τους νταβατζήδες της Αττικής Οδού

Οι μεγαλοεργολάβοι έστηναν ένα σύστημα εταιρειών για να κλέβουν τη μητρική εταιρεία και να μπλοκάρουν τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου στο δημόσιο

Οι οικονομικοί εισαγγελείς οφείλουν να διερευνήσουν άμεσα το μεγάλο σκάνδαλο

ΑΣΥΔΟΤΟΙ οι νταβατζήδες της Αττικής Οδού συνεχίζουν να ληστεύουν το δημόσιο χρήμα, ενώ επιδιώκουν να αρπάξουν χωρίς διαγωνισμό τις νέες επεκτάσεις του έργου.

Η διερεύνηση του μεγάλου σκανδάλου από τους οικονομικούς εισαγγελείς πρέπει να αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα για να σταματήσει το καρτέλ των διαπλεκόμενων εργολάβων, τη μεγάλη ληστεία.

Η κοινοπραξία της Αττικής Οδού, που αποτελείται από την αφρόκρεμα της διαπλοκής, έστησε μια σειρά από εταιρείες οι οποίες λειτουργούν υπεργολαβικά με αποτέλεσμα να χρεώνουν τη μητρική εταιρεία αδικαιολόγητα με τεράστια ποσά μπλοκάροντας με το κόλπο αυτό τη μεταβίβασή της στο δημόσιο, όπως προβλέπει η συμφωνία.

Μέσα από τον πολύπλοκο μηχανισμό που έχει στηθεί η Αττική Οδός λειτουργεί στην ουσία σαν εταιρεία συμμετοχών και οι διάφορες θυγατρικές τιμολογούν ανάλογα με τις ανάγκες των εργολάβων και βέβαια το κλέψιμο πάει σύννεφο.

Η μεγάλη ληστεία των εθνικών εργολάβων γίνεται νομότυπα με δεδομένο ότι η σύμβαση παραχώρησης έγινε την αμαρτωλή περίοδο διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όταν οι αρχιερείς της διαπλοκής ήταν απόλυτα κυρίαρχοι του παιχνιδιού.

«Περίεργος» όρος

Στο άρθρο 43.5 της σύμβασης παραχώρησης τώρα αναφέρεται, ότι όλες οι δαπάνες λειτουργίας του έργου βαρύνουν τον ανάδοχο. Πιο πριν όμως, στο άρθρο 43.1.10 υπάρχει ο εξής «περίεργος» όρος ότι ο ανάδοχος θα αναθέσει συγκεκριμένες από τις υποχρεώσεις του για τη συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση του έργου, σε εταιρεία που θα συσταθεί μεταξύ της Transroute International S.A. (πλέον Road Operation S.A.) και των μελών της κοινοπραξίας κατασκευής της Αττικής Οδού. Τι έχει στηθεί εδώ, λοιπόν; Στην ουσία το Ελληνικό Δημόσιο αποδέχθηκε και περιέλαβε στη σύμβαση παραχώρησης, οι μεγαλοεργολάβοι να δημιουργήσουν μία ακόμη εταιρεία, πέρα από την Αττική Οδό Α.Ε. στην οποία να μεταβιβάσουν τις υποχρεώσεις τους για τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου. Έτσι, ιδρύθηκε η εταιρεία Αττικές Διαδρομές Α.Ε. Μέτοχοι στην εταιρεία, πέρα από την Transroute International S.A., νυν EGIS ROAD OPERATION, που κατέχει το 20%, είναι και οι Έλληνες μέτοχοι της Εταιρείας Παραχώρησης, με συνολικό ποσοστό 80%, το οποίο κατέχει η εταιρεία Αττικά Διόδια Α.Ε., άλλη εταιρεία του ευρύτερου επιχειρηματικού συμπλέγματος της Αττικής Οδού.

Η σύμβαση της εταιρείας Αττικές Διαδρομές Α.Ε. με την Αττική Οδό Α.Ε. αποτελεί Προσάρτημα της σύμβασης παραχώρησης που κυρώθηκε με το Ν.2445/1996 από τη Βουλή των Ελλήνων. Η σύμβαση αυτή προβλέπει την καταβολή αμοιβής από την παραχωρησιούχο εταιρεία (Αττική Οδός Α.Ε.) στην εταιρεία λειτουργίας (Αττικές Διαδρομές Α.Ε.). Το ύψος της αμοιβής της Αττικές Διαδρομές καθορίζεται μονοσήμαντα στη σύμβαση λειτουργίας και συντήρησης. Τι έκαναν λοιπόν οι μεγαλοεργολάβοι στην ουσία; Ίδρυσαν διάφορες εταιρίες ( ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε., ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.), στις οποίες, μέσω πολύπλοκων μετοχικών σχημάτων «μοίρασαν» δουλειές. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Αττική Οδός προσομοιάζει με ένα επιχειρηματικό σχήμα τύπου holding, όπου στην κορυφή βρίσκεται η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. και από κάτω ακολουθούν οι άλλες εταιρείες της κοινοπραξίας που λειτουργούν ως υπεργολάβοι (ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.)!

Πολύπλοκος μηχανισμός

Η κοινοπραξία αμείβει τις ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. για τις υπηρεσίες της. Η αμοιβή αυτή στους ισολογισμούς εμφανίζεται ως κόστος φυσικά. Και προσμετράται στον πολύπλοκο μηχανισμό που συμφωνήθηκε μέσω της σύμβασης παραχώρησης της απόδοσης του μετοχικού κεφαλαίου. Μάλιστα, το ετήσιο κόστος συντήρησης κινείται μεταξύ 500.000 και 900.000 ευρώ το χιλιόμετρο. Είναι ίσως ο πιο σημαντικός λόγος, που δεν «πιάνεται» το περιβόητο 13,10%, προκειμένου να επιστραφεί στο Ελληνικό Δημόσιο ο αυτοκινητόδρομος πριν από την επίσημη λήξη της Σύμβασης Παραχώρησης που είναι το 2024. Την ίδια ώρα, όμως, οι ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. όχι μόνο έχουν κέρδη, αλλά μοιράζεται στους μετόχους το μεγαλύτερο μέρος από αυτά μέσω της ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. ΤΟ 2016 το μέρισμα έφτασε περίπου τα 2,8 εκατ. ευρώ. Το ίδιο ισχύει και για την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ Α.Ε., η οποία μόνο το 2016 μοίρασε μερίσματα 69,9 εκατ. ευρώ και το 2015 άλλα 61 εκατ. ευρώ.

Εντούτοις, τα μερίσματα αυτά δεν συνυπολογίζονται στο 11,6% της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων. Αντιθέτως, μέσω της πρακτικής της υπεργολαβίας και των ετήσιων αμοιβών προς την ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου, υπερκαλύπτονται κιόλας από τα έξοδα λειτουργίας. Για να μην πούμε και φανούμε υπερβολικοί ίσως ότι στην ουσία αυτά τα ίδια τα μερίσματα μετατρέπονται σε… έξοδα λειτουργίας. Με αυτό τον τρόπο, λοιπόν, οι μεγαλοεργολάβοι είναι σε θέση να διατηρήσουν στην κατοχή τους την Αττική Οδό μέχρι τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης. Και όχι μόνο αυτό, αλλά το κάνουν και νομότυπα, αφού ουσιαστικά, τηρούν τους όρους της ίδιας της σύμβασης που υπέγραψε μαζί τους το Δημόσιο!

 

 

 

 

 

Πηγή: http://www.kontranews.gr/OIKONOMIA/324880-E-megale-lesteia-apo-toys-ntabatzedes-tes-Attikes-Odoy ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...