Θέατρο: Η «Κοκκινοσκουφίτσα» της Κιτσοπούλου και «Αρσενικό και Παλιά Δαντέλα» στο Παλλάς

Θέατρο: Η «Κοκκινοσκουφίτσα» της Κιτσοπούλου και «Αρσενικό και Παλιά Δαντέλα» στο Παλλάς
Κοκκινοσκουφίτσα: Το πρώτο αίμα
Με αφορμή το γνωστό παραμύθι, η ανατρεπτική συγγραφέας Λένα Κιτσοπούλου παρουσιάζει στη Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών τη δική της Κοκκινοσκουφίτσα (έως 1/6/2014). Όμως, προσθέτει τον υπότιτλο Το Πρώτο Αίμα, εμπνευσμένο από την ταινία Rambo: The First Blood, με αποτέλεσμα να ανατρέψει τα δεδομένα. Η Κοκκινοσκουφίτσα δεν είναι πια το σύμβολο της καλοσύνης, που «διδάσκει» στα παιδιά να μη μιλάνε σε αγνώστους γιατί θα τα φάει ο κακός λύκος. «Ο λύκος θα μας φάει όλους έτσι κι αλλιώς. Επίσης, ας μιλάμε με αγνώστους, γιατί τους γνωστούς τους είδαμε και βαρεθήκαμε» δηλώνει η Κιτσοπούλου που υπογράφει και τη σκηνοθεσία. «Κανείς δεν έζησε καλά και κανείς δεν θα ζήσει καλύτερα» επισημαίνει μέσα από το κείμενό της. Το πρώτο αίμα είναι το τέλος της αθωότητας για την Κοκκινοσκουφίτσα, αλλά συμβολίζει και το τέλος της πίστης στο θαύμα. Η συνειδητοποίηση μιας ματαιότητας που, για να την αντέξεις, γίνεσαι κυνικός, βίαιος, αυτοσαρκαστικός. Δεν πρόκειται για παρωδία, αλλά παίρνοντας το παραμύθι και ακολουθώντας τις σκηνές του, οι ήρωες παραιτούνται από κάθε προσπάθεια να αποδώσουν αυτό που το κοινό γνωρίζει και περιμένει. Το παραμύθι δίνει τη βάση για να ορίσουμε την καθημερινότητα που μας σφίγγει και μας απελπίζει παίζοντας το ρόλο του εαυτού μας.

Αρσενικό και παλιά δαντέλα
Σταμάτης Φασουλής, Πέτρος Φιλιππίδης, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Ένας κριτικός θεάτρου επισκέπτεται τις γεροντοκόρες θείες του και με έκπληξη ανακαλύπτει πως οι γλυκές, ανύπαντρες γριούλες έχουν ένα περίεργο χόμπι. Ο Σταμάτης Φασουλής και ο Πέτρος Φιλιππίδης συναντιούνται επί σκηνής μεταμορφωμένοι σε θεία Άμπι και θεία Μάρθα αντίστοιχα, σκορπίζοντας γέλιο μέσα από μια έξυπνη μετάφραση και παίζοντας με τις γνωστές ευκολίες τους. Η ερμηνεία του Χρήστου Χατζηπαναγιώτη προκαλεί γέλιο, ενώ ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ξέρει να φέρνει πάντα το ρόλο στα μέτρα του.

Θέατρο Παλλάς, Τετάρτη – Κυριακή

Τάσος Ιορδανίδης
Συνεχίζεις για τρίτη χρονιά να έχεις την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου Άνεσις. Ποιος είναι μέχρι τώρα ο απολογισμός σου;

Ο απολογισμός μου είναι θετικός, καθώς το κοινό αγκάλιασε τη –sold out– παράσταση Κάθε Πέμπτη, Kύριε Γκρην. Με το μεγάλο μου δάσκαλο, τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο, ταιριάξαμε πάρα πολύ. Για μένα ήταν μεγάλο στοίχημα κι ένα μεγάλο οικονομικό άνοιγμα και χαίρομαι που πήγε τόσο καλά. Ήταν πραγματικά μεγάλο δώρο η αποδοχή από το κοινό. Για την επόμενη σεζόν έχω κάπου κατασταλάξει, αλλά ακόμη δεν είναι κάτι ανακοινώσιμο.

Πόσο υπάκουος είσαι, όταν καλείσαι να παίξεις σε μια παράσταση υπό τις οδηγίες άλλου σκηνοθέτη, καθώς τα τελευταία χρόνια σκηνοθετείς έργα;
Είμαι πολύ πειθαρχημένος ηθοποιός και οφείλω να είμαι στο σκηνοθέτη μου. Πιστεύω στο όραμα του σκηνοθέτη, με τον οποίο έχουμε αποφασίσει να συνεργαστούμε.

Ποια είναι τα επαγγελματικά σου σχέδια για το καλοκαίρι;
Θα υποδυθώ τον Πετρούτσιο και θα προσπαθήσω να τιθασεύσω την Κατερίνα Λέχου. Από τις 18 Ιουνίου θα ανέβει στο Ανοιχτό Θέατρο η παράσταση Το Ημέρωμα της Στρίγκλας, σε μουσική Θάνου Μικρούτσικου, που είναι μια μεγάλη παραγωγή.

Λυσιστράτη
Μαρία Καβογιάννη, Αντώνης Λουδάρος, 
Καίτη Κωνσταντίνου

Η αντιπολεμική κωμωδία του Αριστοφάνη ξεκινά περιοδεία στα τέλη Ιουνίου. Το κείμενο της Λυσιστράτης είναι σε μετάφραση και απόδοση του Σπύρου Ευαγγελάτου, με ένα καστ ηθοποιών που γνωρίζουν πολύ καλά να χειρίζονται το συγκεκριμένο είδος θεάτρου και στην καρέκλα του σκηνοθέτη τον Cezaris Grauzinis. Ένα από τα σημαντικότερα θεατρικά κείμενα, με το οποίο έχουν καταπιαστεί αρκετοί σκηνοθέτες.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...