Ειδικότερα, οι μαθητές της Α΄ Λυκείου ξεκίνησαν χθες τις προαγωγικές εξετάσεις με βάση το πρόγραμμα του σχολείου τους. Πραγματοποιήθηκαν 1.942 εξετάσεις μαθημάτων (σε κάποια σχολεία εξετάστηκαν δύο μαθήματα μαζί). Δύο θέματα (2ο, 4ο) επιλέγησαν κατά 50% με ηλεκτρονική κλήρωση από την Τράπεζα που οργανώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα άλλα δύο (1ο, 3ο) από τους διδάσκοντες καθηγητές. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, το ηλεκτρονικό σύστημα ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά και η διαδικασία διεξήχθη χωρίς προβλήματα. Ενδεικτικά, μόνο σε έξι λύκεια σε όλη τη χώρα έγινε δεύτερη κλήρωση, επειδή από τα ίδια τα λύκεια έγινε λάθος στην καταχώριση στο Σύστημα Προγραμματισμού Εξετάσεων.
Τα προβλήματα που ανέκυψαν αφορούν το διαφορετικό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που κληρώθηκαν από την Τράπεζα. Ενδεικτικά, μαθητές από το 7ο Λύκειο Αθηνών στην οδό Σπύρου Μερκούρη δήλωσαν στην Καθημερινή ότι «τα θέματα των Αρχαίων που κληρώθηκαν από την Τράπεζα Θεμάτων ήταν σχετικά δύσκολα, όμως, ευκολότερα από τα θέματα που επέλεξε ο καθηγητής». Δεν υπήρξαν οι ίδιες αντιδράσεις σε ιδιωτικό σχολείο του Ψυχικού για τα θέματα που κληρώθηκαν επίσης στα Αρχαία. «Ηταν βατά» ανέφερε στην Καθημερινή μαθήτρια.
Αντίθετα, πολύ δύσκολα κρίθηκαν από κάποιους τα θέματα σε Φυσική και Μαθηματικά. «Οι ασκήσεις από την Τράπεζα ήταν πολύ απαιτητικές και δεν είχαν σχέση με το πνεύμα του σχολικού βιβλίου. Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος διδασκαλίας» ανέφερε στην «Κ» μαθηματικός σε Λύκειο της Αττικής. Σε άλλο Λύκειο της Αττικής, καθηγητές άφησαν τα παιδιά να αντιγράψουν, για να… διασώσουν βαθμολογικά ό,τι μπορούσαν. Δεν υπάρχει η ίδια εικόνα για τη Χημεία, όπως είπε στην Καθημερινή ο κ. Γ. Χατζητέγας, ιδιοκτήτης φροντιστηρίου: «Ολα τα θέματα υψηλότερης δυσκολίας της Χημείας ανάγονται τελικά σε δύο τύπους ασκήσεων που έχουν αριθμητικές παραλλαγές».