ΟΛΘ, Αεροδρόμιο και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι ιδιωτικοποιήσεις που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ

Πέμπτη 09/06/2016 – 16:03Ελληνικό ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
«H Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Βόρεια Ελλάδα θα πρέπει ν’ αντιληφθούν τις νέες διεθνείς ισορροπίες και να συνειδητοποιήσουν ποια είναι η γεωπολιτική πλευρά των όσων συμβαίνουν στη γεωγραφική γειτονιά της χώρας», τόνισε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας,  από το βήμα του διήμερου αναπτυξιακού συνεδρίου, του ΤΕΕ/ΤΚΜ. «Κλειδί», θα πρέπει να θεωρείται η ανάπτυξη των λιμένων της χώρας, με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, να τονίζει πως, «πρέπει ν’ αναληφθούν πρωτοβουλίες γύρω από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, του αεροδρομίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».  
Με τις εξελίξεις στο διεθνές περιβάλλον να είναι ραγδαίες, ο κ. Πιτσιόρλας, είπε πως, «όταν το καταλάβουμε το λιμάνι θα έχει απαξιωθεί τόσο που θα είναι πολύ αργά» είπε χαρακτηριστικά και υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση Ερντογάν υπέγραψε ήδη συμφωνία για τη δημιουργία παράλληλου καναλιού στον Βόσπορο, προκειμένου να υποβαθμίσει ένα μεγάλο [ελληνικό] πλεονέκτημα στον τομέα των μεταφορών». 
Οι φάκελοι που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ
«Αυτή τη στιγμή τρέχουν τρία πράγματα», δήλωσε ο Στέργιος Πιτσιόρλας,  «η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, του αεροδρομίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία εύχομαι να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα».Μάλιστα όπως τόνισε στην συνέχεια,  «πρέπει να ετοιμάσουμε πρωτοβουλίες και έργα γύρω από αυτά τα τρία θέματα, που να αναδεικνύουν τη θέση της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών και της επαφής με Ευρώπη, να μπούμε στους ευρωπαϊκούς διαδρόμους.  Μάλιστα, η περιοχή της Βόρειας Ελλάδας ενεπλάκη σε αντιπαραθέσεις άγονες, «ότι μας έπιασε το υπερφίαλο μας με το κέντρο των Βακανίων και δεν αντιληφθήκαμε το νέο ανταγωνιστικό πεδίο που ανοίγεται, μας οδήγησε να χάσουμε 20 χρόνια και να δημιουργήσουμε αρνητικούς όρους για τα επόμενα».Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και  στο γεγονός ότι η σύγκρουση Ευρώπης- ΗΠΑ με τη Ρωσία για ενεργειακά ζητήματα κυρίως εξελίσσεται με επίκεντρο την περιοχή γύρω από τη Βόρεια Ελλάδα. «Άλλη θα είναι η εξέλιξη αν υπάρχει συμφωνία των δύο πλευρών, άλλη αν υπάρχει έχθρα και κόντρα όπως σήμερα» σημείωσε. Πρόσθεσε τέλος ότι  θα υπάρξει συνέχεια και στη πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ, για την αξιοποίηση των σημαντικών ακινήτων του δημοσίου στη περιοχή.Τη μεγάλη έμφαση που δίδει η κυβέρνηση στα έργα υποδομών μεταφορών –ιδίως σιδηροδρομικών- στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 επισήμανε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, η γενική γραμματέας ΥΠΥΜΕΔΙ, Πέτη Πέρκα, ενώ προανήγγειλε την «εκπόνηση ολιστικού master plan για τις μεταφορές, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».Στην συνέχεια,  ο πρόεδρός του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας επισήμανε πως η  πρωτοβουλία του ΤΕΕ/ΤΚΜ στοχεύει στη διαμόρφωση ενός κοινού οδικού χάρτη για την ανάκαμψη της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, κατόπιν συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απ.Τζιτζικώστας, περιγράφοντας την ιδιαίτερη βαρύτητα που δίνει η περιφέρεια στον συγκεκριμένο τομέα, τόνισε πως, τα κονδύλια που θα διατεθούν για τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020, ανέρχονται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ ή το 10% του συνολικού προϋπολογισμού του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Στην συνέχεια έκανε ειδική αναφορά, στις επιδόσεις της Περιφέρειας κατά το  ΕΣΠΑ 2007-2013, σημειώνοντας ότι επιτεύχθηκε απορροφητικότητα πόρων της τάξης του 114%, ενώ μέχρι στιγμής έχουν εκταμιευτεί κονδύλια ύψους 774 εκατ ευρώ και δημιουργήθηκαν 520 έργα.Τέλος, ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης, Θ. Παππάς εξέφρασε την πεποίθηση του, ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μεταξύ άλλων συντονισμό δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την προσέλκυση και το «αυγάτισμα κεφαλαίων» με την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων και τη μόχλευση διεθνών πόρων.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...