Οι φόροι μας «γονατίζουν» και 1 στα 6 πρατήρια βενζίνης μας «κλέβει»!

ΤΟ 15% ΤΩΝ ΑΝΤΛΙΩΝ, ΒΑΖΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΒΕΝΖΙΝΗ ΑΠΟ ΟΤΙ ΓΡΑΦΕΙ!                                                             

Μία στις έξι αντλίες στα πρατήρια καυσίμων ή το 14,5% βάζουν λιγότερο  καύσιμο από αυτό που νομίζουμε και πληρώνουμε, με απόκλιση που φτάνει μέχρι και 9,5%, αναφέρει  έρευνα του Πολυτεχνείου για την Αττική,  που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ). 

Μάλιστα, οι παραβάσεις εντοπίζονται περισσότερο στα πρατήρια με χαμηλές τιμές ενώ τα μεγαλύτερα ποσοστά αποκλίσεων στην ίδια εταιρία! Στην εκδήλωση του ΣΕΕΠΕ παρόντες ήταν ο βουλευτής, πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης και ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης.

Το θέμα είναι σοβαρότατο, καθώς οι καταναλωτές ήδη υποφέρουν από σημαντική αύξηση των φόρων στα καύσιμα, με νέες να βρίσκονται στον δρόμο, τώρα πληρώνουν και βενζίνη που δεν παίρνουν ποτέ! Μάλιστα παρά τις φωνές διαμαρτυρίας, η κατάσταση αντί να βελτιωθεί, χειροτέρευσε κατά 4%. Αυτό φαίνεται από την των νέων στοιχείων, με αυτά της περσινής αντίστοιχης έρευνας.

Η έρευνα, έχει δείγμα 150 πρατηρίων στην περιοχή της Αττικής.  Χρησιμοποιήθηκε ένα ειδικό Ι.Χ.  στο οποίο έχουν γίνει «βελτιώσεις» ώστε να μετράται η πραγματική ποσότητα που παρελήφθη στο ρεζερβουάρ.

Μία ελάχιστη απόκλιση, μπορεί να υπάρχει καθώς δεν ελέγχεται η κάθε σταγόνα, αλλά ο νόμος είναι σαφής και ανεκτές είναι αποκλίσεις έως  0,5%. Από εκεί και πάνω,  συνιστά παράβαση!

Βέβαια, στα περισσότερα πρατήρια, πιθανότατα και σε αυτά που «κλέβουν» έχουν εγκατασταθεί συστήματα ελέγχου εισροών – εκροών καυσίμων, που μετρούν το τι περνάει από την αντλία, αλλά προς το παρόν, δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία! 

Όλα τα κόμματα της βουλής, συμφωνούν ότι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου αποτελεί προτεραιότητα, αλλά παρά την πιθανή αύξηση των εσόδων του Δημοσίου, από την καταπολέμηση αυτού του φαινομένου, ακόμα  εκκρεμεί η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου.

Το σύστημα, που έχει εγκατασταθεί στο 99% των πρατηρίων, κόστισε στον ελληνικό λαό, περί τα 90 εκατ. ευρώ, αλλά σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ Γιάννη Αληγιζάκη, δεν γίνεται καν επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων. 

Επίσης, το σύστημα δεν λειτουργεί στις φορολογικές αποθήκες, αν και έχει εγκατασταθεί από τον Μάιο. Εκκρεμούν οι αποφάσεις για τους σταθμούς αεροπορικών καυσίμων, εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης για μαρίνες, εργοτάξια, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων ΚΤΕΛ και ελεύθερες αποθήκες καυσίμων, όπως επίσης για τις προδιαγραφές και τη διαδικασία εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα, όπου επίσης υπάρχει χώρος για παράνομες δραστηριότητες.

 

 

 Οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων, εκτιμώνται σε 250-300 εκατ. ευρώ τον χρόνο, σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη.  Ο  ΣΕΕΠΕ, ζήτησε αλλαγές στη φορολογία υποστηρίζοντας ότι οποιαδήποτε νέα αύξηση, δεν θα φέρει αποτέλεσμα γιατί παράλληλα θα πέσει και η κατανάλωση! Τα στοιχεία του Συνδέσμου, δείχνουν ότι η κατανάλωση καυσίμων βρίσκεται σε ελευθέρωση πτώση από το 2009, έχοντας ήδη χάσει το 40%. Σύμφωνα με την αγορά, αυτό που χρειάζεται, είναι  εντατικοποίηση των ελέγχων και ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου στα συστήματα εισροών – εκροών.

Περισσότεροι φόροι, θα βλάψουν τον προϋπολογισμό

Σύμφωνα με το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ),  οι αυξήσεις της φορολογίας στα καύσιμα φέρνουν αναλόγως και : 

-άνοδο των τιμών,

-μείωση της κατανάλωσης

-μείωση των εσόδων του Δημοσίου

Μία τέτοια εξέλιξη, θα έχει ως αποτέλεσμα να πέσουν τα έσοδα του δημοσίου, σε σημείο μη επίτευξης των στόχων του προϋπολογισμού και αύξησης της παραβατικότητας  στην αγορά καυσίμων.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...