Ολόκληρη η Ελλάδα θρηνεί το χαμό του ήρωα Γιώργου Μπαλταδώρου

Ολόκληρη η Ελλάδα θρηνεί το χαμό του ήρωα Γιώργου Μπαλταδώρου

Ο «φρουρός του Αιγαίου» επέστρεφε από αναχαίτιση τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο

Θρήνος για τον ήρωα πιλότο του Mirage 2000

Πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις για τον χαμό του ήρωα πιλότου Γιώργου Μπαλταδώρου, που υπηρετούσε στην 331 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας και έχασε χθες την ζωή του, από την πτώση του Mirage 2000 – 5 που συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.

Καμμένος: Ένας Έλληνας πιλότος στο πάνθεον των Ηρώων

Την τραγική είδηση ανακοίνωσε εχθές στις 15:30, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, με ένα συγκινητικό μήνυμα στο tweeter.  «Ένας Έλληνας πιλότος στο πάνθεον των Ηρώων. Έπεσε υπέρ πίστεως και Πατρίδος μαχόμενος για την προάσπιση της Εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής μας ακεραιότητας. Η Πατρίδα θρηνούσα υποκλίνεται. Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του και σε όλα τα στελέχη της Π.Α.».

 Δεν είναι ακόμα γνωστή η αιτία που προκάλεσε την πτώση του Mirage. Στο σημείο όπου χάθηκε το στίγμα του αεροσκάφους έχουν βρεθεί στα συντρίμμια, η κάσκα του άτυχου χειριστή, η μικρή σωστική λέμβος και το κιτ επιβίωσης. Στην επιχείρηση εντοπισμού του χειριστή συμμετείχαν από την πρώτη στιγμή στρατιωτικά ελικόπτερα, ένα αεροσκάφος C-130, μία φρεγάτα και παραπλέοντα σκάφη.

1

Από το 1992 έχουν πέσει 11 ελληνικά Mirage

Ο σμηναγός Μπαλταδώρος δεν είναι ο μοναδικός χειριστής Mirage που έχει χαθεί εν ώρα καθήκοντος. Από το 1992 έως και σήμερα έχουν πέσει 11 Mirage. Αυτό που συνετρίβη εχθές, ήταν από τα νεότερα, καθώς εντάχθηκε στη δύναμη της Αεροπορίας, μετά την τελευταία αναβάθμιση, το 2007. Το κόστος ενός τέτοιου μαχητικού εκτιμάται περί τα 27 εκατ. ευρώ. Το 1988 παρελήφθησαν τα πρώτα αεροσκάφη τρίτης γενιάς, τα Mirage 2000 EG/BG, ενώ το 2000 αποφασίστηκε η αγορά 15 αεροσκαφών Mirage 2000-5 Mk2. Την ίδια ώρα, τον Σεπτέμβριο του 2004 ξεκίνησε ο εκσυγχρονισμός δέκα επιπλέον αεροσκαφών Mirage 2000BG/EG στο επίπεδο 2000-5 Mk2

Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 25 αεροσκάφη αυτού του τύπου, εκ των οποίων τα 15 αποκτήθηκαν από τη Γαλλία, ενώ τα υπόλοιπα 10 είναι αεροσκάφη M2000 που προϋπήρχαν και αναβαθμίστηκαν σε Μ2000- στο εργοστάσιο της ΕΑΒ.

Πρόκειται για σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη, εξοπλισμένα με προηγμένης τεχνολογίας όπλα αέρος- αέρος που προσφέρουν μοναδικό πλεονέκτημα στην Πολεμική Αεροπορία. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι ιδανικά για αναχαιτίσεις παντός καιρού, καθώς εξασφαλίζουν υψηλή ευελιξία στις αερομαχίες με εχθρικά αεροσκάφη.

Το χρονικό της τραγωδίας

Στις 11:15 με 11:25 το πρωί, δύο τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη μπήκαν στο ελληνικό FIR. Λίγα λεπτά νωρίτερα, είχαν απογειωθεί δύο ελληνικά μαχητικά τύπου Mirage 2000-5, για να τα αναχαιτίσουν. Στο ένα, χειριστής ήταν ο 34χρονος σμηναγός Μπαλταδώρος. Σύμφωνα με έμπειρους αναλυτές, οι πτήσεις αυτές είναι οπτικές. Αυτό σημαίνει ότι οι πιλότοι έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους και αναμένουν τις οδηγίες από την βάση τους.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν αρκετά καλές και οι άνεμοι δεν ξεπερνούσαν τα δύο μποφόρ βορειοανατολικοί. Ωστόσο, υπήρχε αυξημένη νέφωση λόγω υγρασίας με αποτέλεσμα το ζευγάρι των Μιράζ να πετά σε χαμηλό ύψος, κάτω από τα 6.000 πόδια.

Σύμφωνα με το πεντάγωνο, όταν έφτασαν στην περιοχή τα Mirage, η τουρκική δύναμη είχε ήδη επιστρέψει στον δικό τους εναέριο χώρο. Τα δύο ελληνικά αεροσκάφη παρέμειναν για μερικά λεπτά στο χώρο και στη συνέχεια, ξεκίνησαν την επιστροφή προς τη Σκύρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας οι δύο πιλότοι επέστρεφαν κουρασμένοι στο νησί της Σκύρου για να προσγειωθούν. Μπροστά ήταν το Mirage με πιλότο τον Σμηναγό Γιώργο Μπαλαταδώρο. Στην κάθοδο που πραγματοποίησαν τα δύο αεροσκάφη και στα 3.000 πόδια μπήκαν σε νέφωση και εκεί ο εφιάλτης κάθε πιλότου, η παραίσθηση, «χτύπησε» τον Σμηναγό με αποτέλεσμα να «καρφωθεί» στη θάλασσα.

Στις 12:15, σήμανε συναγερμός στην Αεροπορία. Τότε έγινε γνωστό πως είχε χαθεί το στίγμα του ενός Mirage 2000 που επέστρεφε στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο μετά από την ολοκλήρωση της αποστολής του.  Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας   «Σήμερα στις 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου».

Ο πιλότος του δεύτερο μαχητικού ήταν εκείνος που ενημέρωσε ότι έχασε την επικοινωνία με το Mirage 2000 – 5. Το μοιραίο αεροσκάφος ανήκε στην Μοίρα 331 Παντός Καιρού Θησέας που εδρεύει στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα. Είχε μετασταθμεύσει στη μονάδα ετοιμότητας της Σκύρου την Μεγάλη Εβδομάδα ως ένα από τα αεροσκάφη επιφυλακής.

Άμεσα, στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις όλων των σωμάτων για την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Συμμετείχαν, η φρεγάτα ΨΑΡΑ του Πολεμικού Ναυτικού που άλλαξε πορεία για να συμμετάσχει στις έρευνες, δυο ελικόπτερα Sikorsky, ένα Super Puma, κι ένα Chinook στο οποίο επιβαίνει μονάδα των ΟΥΚ. Από πλευράς Λιμενικού, στις έρευνες για τον πιλότο του μαχητικού συμμετείχαν τέσσερα σκάφη και ένα ελικόπτερο.

1

Η πτώση του αεροσκάφους προκαλεί πολλά ερωτηματικά – Ο κίνδυνος του «vertigo»

 Ο 34χρονος σμηναγός, είχε περισσότερα από 10 χρόνια εμπειρία και πάνω από 960 ώρες πτήσεις. Το Mirage 2000 -5 που εκσυγχρονιστικέ το 2007, είναι από τα νεότερα του τύπου στο οπλοστάσιο της αεροπορίας. Τί συνέβη και ένας τόσο έμπειρος πιλότος συνετρίβη στα νερά του Αιγαίου; Έμπειροι πιλότοι εν αποστρατεία, επισημαίνουν ότι όταν χάνεται ένα αεροπλάνο με τον πιλότο του χωρίς να μιλήσει ο πιλότος, το πρώτο που πρέπει να διερευνήσουμε, είναι το πρόβλημα στον πιλότο και όχι στο αεροπλάνο.

Με δεδομένο ότι ο άτυχος σμηναγός δεν μίλησε με το δεύτερο Mirage και χάθηκε αιφνιδιαστικά με το αεροσκάφος του ενισχύει την εκτίμηση ότι ο πιλότος έπαθε «vertigo» δηλαδή απώλεια προσανατολισμού και απώλεια αίσθησης του ορίζοντα. Ουσιαστικά πρόκειται για την απώλεια του σημείου αναφοράς στο χώρο και την αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση στο που βρίσκεται και που πηγαίνει.

Συμβαίνει όταν τα οπτικά ερεθίσματα που λαμβάνουμε δεν συνάδουν με τα ερεθίσματα που παράγονται μέσα στο αυτί. Εκεί βρίσκονται δύο ημικυκλικά κανάλια, τα οποία αποτελούν – μαζί με το μυοσκελετικό ιστό – τους αισθητήρες επιτάχυνσης, επιβράδυνσης και κατεύθυνσης.

Το φαινόμενο δημιουργείται συνήθως ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα: είτε νύχτα, είτε μέσα σε νέφωση.  Είναι η στιγμή που αυξάνονται οι πιθανότητες για τη λήψη αντικρουόμενων πληροφοριών.

Τα ερεθίσματα από το οπτικό νεύρο μπορεί να σου δίνουν την αίσθηση ότι είσαι οριζόντια, αλλά το αυτί να σε «πληροφορεί» ότι στρίβεις. Όπως επίσης να είσαι σε ευθεία πτήση, αλλά να νομίζεις ότι ανεβαίνεις η κατεβαίνεις. Έτσι προκύπτει ο χωρικός αποπροσανατολισμός.  Αυτό το ενδεχόμενο ενισχύεται και από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν σήμερα το πρωί στην περιοχή με την πολύ χαμηλή νέφωση. Από την άλλη πλευρά, σε καμία περίπτωση όμως δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο να παρουσίασε το αεροσκάφος ένα ξαφνικό πρόβλημα και ο πιλότος να μην πρόλαβε να κάνει χρήση του εκτοξευόμενου καθίσματος.

Η πτώση του, σύμφωνα με τις αρχές, δεν σχετίζεται με αναχαίτιση. Μάλιστα, τόσο το ελληνικό υπουργείο Άμυνας όσο και οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις έσπευσαν να διευκρινίσουν ότι δεν έχουν καμία εμπλοκή στην πτώση του ελληνικού μαχητικού.

Μάλιστα, υψηλόβαθμες πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας διέψευσαν κατηγορηματικά τη φημολογία πως ενδεχομένως στο περιστατικό να εμπλέκονται και τα τουρκικά μαχητικά που είχαν παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο. 

Οι Τούρκοι «λαχτάρισαν» και ξεκίνησαν τις διαψεύσεις.

Από τη γείτονα χώρα, τα ΜΜΕ έσπευσαν από την πρώτη στιγμή, να μεταδώσουν ότι η Τουρκία δεν εμπλέκεται στο περιστατικό  Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό σταθμό Haberturk, επικαλούμενος τούρκους αξιωματούχους, την στιγμή που το ελληνικό Μιράζ κατέπεσε δεν υπήρχε παρουσία τουρκικών μαχητικών στην περιοχή. Ωστόσο, το τουρκικό μέσο επιβεβαιώνει την αναχαίτιση από ελληνικής πλευράς των τουρκικών αεροσκαφών.

Επικοινωνία Παυλόπουλου με τη σύζυγο και τον πατέρα του αδικοχαμένου πιλότου

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, επικοινώνησε εχθές τηλεφωνικώς με την σύζυγο του σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου, Μαρία και τον πατέρα του, Απόστολο Μπαλταδώρο και τους εξέφρασε τα ειλικρινή του συλλυπητήρια για την απώλεια του σμηναγού και επανέλαβε ότι η Πολιτεία θα είναι πάντα δίπλα τους.

«Εκφράζω την βαθύτατη οδύνη μου για την απώλεια του σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου, ο οποίος έπεσε κατά την επιτέλεση εθνικού καθήκοντος. Και στην οικογένειά του εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια, διαβεβαιώνοντάς την ότι η Πολιτεία δεν πρόκειται να ξεχάσει την ανεκτίμητη προσφορά του σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου. Επιπλέον συμμετέχω ειλικρινώς στο βαρύτατο πένθος της Πολεμικής μας Αεροπορίας», αναφέρει ο κ. Παυλόπουλος.

Στο σπίτι του σμηναγού στην Πετρούπολη επικρατεί πόνος, θλίψη και ένα «γιατί»

Ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος είχε μιλήσει για τελευταία φορά με τη σύζυγό του και τα παιδιά του, λίγες ώρες πριν απογειωθεί για επιχείρηση αναχαίτισης τούρκικων μαχητικών. «Σε αγαπάμε, να προσέχεις και ο Θεός μαζί σου» ήταν οι τελευταίες κουβέντες που άκουσε στο τηλέφωνο από τη σύζυγό του, η οποία περίμενε σε λίγες ημέρες να τον έβλεπε και πάλι.

Η γυναίκα του βρίσκεται σε κατάσταση σοκ, ενώ υπάρχει και γιατρός που την παρακολουθεί. Ήδη, συγγενείς από την Καρδίτσα, που ήταν η καταγωγή του σμηναγού, αλλά και συνάδελφοί του έχουν σπεύσει για να συμπαρασταθούν στην οικογένεια και κυρίως στη σύζυγο και στα δυο του παιδιά.

«Μας κόπηκε το αίμα όταν το μάθαμε. Ακόμη δεν μπορούμε να το χωνέψουμε. Πιστεύουμε ότι θα ανοίξει η πόρτα και θα τον δούμε και πάλι» λένε συγγενείς του Γιώργου Μπαλταδώρου.

Στο προφίλ που διατηρούσε σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, δεσπόζει μια φωτογραφία με Μιράζ η οποία έχει δεχθεί τα σχόλια φίλων του στο Facebook, ενώ πολλοί από αυτούς είναι και αυτοί «ιπτάμενοι». Επίσης υπάρχει άλλη μία φωτογραφία από ανέμελες διακοπές του αδικοχαμένου πιλότου.

Ήρωα της γειτονιάς χαρακτηρίζουν οι φίλοι και οι γείτονες του άτυχου 34χρονου πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας Γιώργου Μπαλταδώρου.

«Δεν τον ήξερα προσωπικά, για εμάς πλέον είναι ο ήρωας της γειτονιάς μας» αναφέρει μεταξύ άλλων η κ. Παρασκευή η οποία δεν πιστεύει ακόμα ότι χάθηκε ο 34χρονος πιλότος.

Και συνεχίζει «Ήδη στο νεκροταφείο της γειτονιάς μας βρίσκεται ο Εκτωρας Γιαλοψός πιλότος από τα ΙΜΙΑ. Είναι τραγικό… Να μην ξεχαστεί η οικογένεια από το ελληνικό κράτος» λέει.

Προειδοποιητικό «μήνυμα» της Κομισιόν προς την Τουρκία

Αυστηρό μήνυμα στην Τουρκία έστειλε εχθές η Ύπατη Εκπρόσωπος για την Εξωτερική Πολιτική και Άμυνα της Ε.Ε Φεντερίκα Μογκερίνι καλώντας την «να αποφύγει κάθε είδους απειλή ή ενέργεια στρεφόμενη κατά κράτους-μέλους που βλάπτει τις σχέσεις καλής γειτονίας και την ειρηνική επίλυση των διαφορών».

Απαντώντας σε ερώτηση του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή Κώστα Χρυσόγονο για τις απειλές που εκτόξευσε η Τουρκία σε βάρος της Ελλάδας, η κ. Μογκερίνι επανέλαβε επίσης «την ανάγκη σεβασμού της κυριαρχίας των κρατών-μελών» τονίζοντας ότι «οι αρνητικές δηλώσεις που βλάπτουν τις σχέσεις καλής γειτονίας θα πρέπει να αποφεύγονται».

Λίγη ώρα μετά την είδηση του θανάτου του ήρωα πιλότου το προφίλ του στο facebook άλλαξε…στη μνήμη του

 

Πλέον στο όνομα αναγράφεται: «Στη μνήμη του Giorgos Baltadoros» με τη φωτογραφία του μέσα από το πιλοτήριο του αεροσκάφους.

2

 

Τα συλλυπητήρια των συναδέλφων και των φίλων του δεν άφησαν κανέναν ασυγκίνητο
Από την ώρα που έγινε γνωστό ότι ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν ο πιλότος του μοιραίου Mirage 2000-5, που κατέπεσε στα Βορειοανατολικά της Σκύρου, φίλοι και συνάδελφοι τον αποχαιρετούν με τον δικό τους τρόπο στο Facebook.
Κάποιοι εξ αυτών έχουν βάλει φωτογραφία προφίλ το σήμα της 331 Μοίρας της 114 Πτέρυγας Μάχης που είναι ο Θησέας ο οποίος δείχνει τον στόχο σε δύο ζεύγη αεροσκαφών.
Δείτε μερικά από αυτά:

1111111

 

Πηγή: http://www.kontranews.gr/KOINONIA/328368-Oloklere-e-Ellada-threnei-to-chamo-toy-eroa-Giorgoy-Mpaltadoroy ΚΟΙΝΩΝΙΑ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...