Ο Νίκος Μαυραγάνης στο «KONTRA»

Ο Νίκος Μαυραγάνης στο «KONTRA»

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του «KONTRA» και στον Γιώργο Μελιγγώνη μίλησε απόψε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Μαυραγάνης.

Ο κ. Μαυραγάνης αναφερόμενος στον νέο Κ.Ο.Κ τόνισε ότι «πρώτιστο πρόταγμα δεν είναι η είσπραξη ούτε ενός ευρώ από πρόστιμα γι’ αυτό αφαιρέσαμε τελείως τα πρόστιμα από σημαντικές παραβάσεις όπως κατά την άποψη μας είναι η οδήγηση υπό την χρήση ή με την χρήση του κινητού τηλεφώνου ή χωρίς το κράνος ή χωρίς τη ζώνη ασφαλείας και αυτό διότι θέλαμε να προτάξουμε το συμβολισμό ότι η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από όλα.»

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υφυπουργός στις σημαντικές αλλαγές που θα γίνουν στις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης.

Παράλληλα ο κ. Μαυραγάνης τάχθηκε υπέρ των τελών κυκλοφορίας με βάση την αξία του αυτοκινήτου, ενώ επεσήμανε ότι αυτό πλέον θα πρέπει να πάρει την έγκριση του ΥΠΟΙΚ.

Αναφερόμενος στις εξελίξεις για το σκοπιανό ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών επεσήμανε ότι δεν αναμένεται η στάση των ΑΝΕΛ και επηρεάσει την κυβερνητική συνοχή.

Για τον νέο ΚΟΚ:

Επειδή ακριβώς θέλαμε να συμβολίσουμε ότι πρώτιστο πρόταγμα δεν είναι η είσπραξη ούτε ενός ευρώ από πρόστιμα γι’ αυτό αφαιρέσαμε τελείως τα πρόστιμα από σημαντικές παραβάσεις όπως κατά την άποψη μας είναι η οδήγηση υπό την χρήση ή με την χρήση του κινητού τηλεφώνου ή χωρίς το κράνος ή χωρίς τη ζώνη ασφαλείας και αυτό διότι θέλαμε να προτάξουμε το συμβολισμό ότι η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από όλα. Και ξέρουμε πολύ καλά από τις στατιστικές που μας δίνει η τροχαία, από τις στατιστικές που μας δίνουν και οι ασφαλιστικές εταιρίες αλλά και οι συγκοινωνιολόγοι, ότι αυτές οι παραβάσεις που μόλις σας είπα ευθύνονται για τη σοβαρότητα των τροχαίων δυστυχημάτων και για την απώλεια ζωών των συνανθρώπων μας, αλλά και για σοβαρούς τραυματισμούς που τους καθιστούς μερικά ή ολικά ανάπηρούς. Πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας κ. Μελιγγώνη δεν είναι εδώ ένα θέμα του Υπουργείο Μεταφορών. Είναι ένα θέμα προσβολής της ανθρώπινης ζωής και προφύλαξης της ανθρώπινης ζωής. Θέλουμε να την προφυλάξουμε την ανθρώπινη ζωή των συνανθρώπων μας; Αν θέλουμε πρέπει να λάβουμε σοβαρά και υπεύθυνα μέτρα. Νομίζω ότι τα μέτρα αυτά που πήραμε με το συμβολισμό αυτό με τη διαπαιδαγώγηση που προσπαθεί να κάνει ο κοκ με τη διαπαιδαγώγηση που από την άλλη πλευρά εισαγάγαμε πλέον για πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2017, στα σχολεία μας, στα Δημοτικά σχολεία μας, πιλοτικά και από την επόμενη χρονιά καθ’ ολοκληρία και μετά και στα Γυμνάσια, του συστήματος “e-drive academy”. Πρόκειται, ουσιαστικά για μία πλατφόρμα που παιδαγωγεί τα παιδιά μας μέσα στα σχολεία με την δυνατότητα που θα δώσουμε πλέον με το νέο σύστημα εκπαίδευσης αλλά και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών να έχουν πρόσβαση στο σύστημα εξέτασης, χωρίς στρεβλώσεις που μας προσβάλλαν όλους, χωρίς να μπορούν κάποιοι να πάρουν πιο ευκολά δίπλωμα από κάποιους άλλους, επειδή ίσως είχαν ένα μεγαλύτερο πορτοφόλι ή είχαν πέσει στα «δίχτυα» κάποιων επιτηδείων… με όλα αυτά νομίζουμε ότι θα επιτύχουμε το στόχο μας. Έχω την αίσθηση ότι μέχρι στιγμής η τροχαία από τα πρόσκαιρα στοιχεία που μας δίνει, από διάφορες  διευθύνσεις σε όλη την επικράτεια σε διάφορούς νομούς, υπάρχει μία συγκράτηση των βαρών παραβάσεων. Υπάρχει οπωσδήποτε ένα μούδιασμα, διότι αιφνιδιάζονται από το γεγονός ότι δεν τους ζητούν ούτε ένα ευρώ προστίμων, αλλά τους αφαιρούν το δίπλωμα σε αυτές τις παραβάσεις. Όμως πρέπει να κατανοήσουμε όλοι ότι αυτό που κάνουμε είναι ένας αγώνας υπέρ της ανθρώπινης ζωής.

Κύριε Μελιγγώνη αν εκείνη την ώρα που περνούσε το κόκκινο πέρναγε ένα παιδί μπροστά του… τι θα λέγαμε ότι είναι πολύ που του αφαιρούμε 2 μήνες το δίπλωμα, όταν εκείνος θα έχει αφαιρέσει μία ζωή;

Για Αλκοτέστ

Δεν με ανησυχεί, γιατί γίνεται μία πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια από την τροχαία να εφαρμόσει το νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Αυτό, το οποίος βλέπετε μπροστά σας, ουσιαστικά τι είναι; Είναι η προσπάθεια που γίνεται από την τροχαία να φανεί η παραβατικότητα που δεν φαινόταν στο παρελθόν. Δηλαδή προσπαθούμε να προφυλάξουμε τους ανθρώπους από το να τελέσουν «βαριά» τροχαία δυστυχήματα. Πιάνουμε τους ανθρώπους όταν τελούν την παράβαση που μπορεί να οδηγήσει σε τροχαίο δυστύχημα. Ένα έχει δημιουργηθεί μετά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Γι’ αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι η τροχαία εντείνει τους ελέγχους της για να εφαρμόσει το νέο κοκ, για να μπορέσουμε όλοι μας να κατανοήσουμε ότι η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από όλα.      

Για 17χρονους οδηγούς

Στο πλαίσιο της γενικής παιδείας και οδηγικής παιδείας και κυκλοφοριακής παιδείας που θέλουμε να εξοπλίσουμε του ανθρώπους, τους συνανθρώπους μας που θέλουν να μπουν στην κανονική οδήγηση μετά τα 18 τους χρόνια, θέλουμε να τους προετοιμάσουμε, τόσο στα σχολεία, όσο και λίγο πριν να πάρουν το οριστικό τους δίπλωμα. Θεσπίζουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα κάτι που ισχύει σε αρκετά ευρωπαϊκά κράτη και στις ΗΠΑ, ότι από τα 17 χρόνια και μετά μπορούν να δώσουν εξετάσεις και πρακτικές και θεωρητικές και αφού πετύχουν και στις δύο, το νέο σύστημα εξετάσεων, στη συνέχεια θα μπορούν να οδηγούν μόνο, το επαναλαμβάνω… μόνο και με πολύ αυστηρές κυρώσεις, αν το παραβούν, με την επιτήρηση και τη συνοδεία ενός έμπειρου οδηγού με πάνω από 10 έτη δίπλωμα και αφού έχει συμπληρώσει τα 30 του χρόνια. Τότε και μόνο τότε θα μπορεί να οδηγεί μέχρι τα 18. Προσέξτε, θα παίρνει το οριστικό του δίπλωμα στα 18 του χρόνια, αν όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν έχει υποπέσει σε καμία παράβαση η οποία να επισύρει ποινή στο “point system”.   

Τι αλλάζει στις εξετάσεις

Θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιο πολύ σαφής μπορώ να είμαι! Το ανήθικο πρόβλημα και φαινόμενο το οποίο υπερίσχυε όλες τις προηγούμενες δεκαετίες και η πολιτεία δεν παρέμβαινε μας πρόσβαλε και μας προσβάλει όλους. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Είχαμε διαπιστώσει το μέγιστο πρόβλημα δημιουργείται από την επαφή που υπήρχε μεταξύ του εκπαιδευτή, του εξεταστή και του υποψηφίου οδηγού. Τι κάνουμε λοιπόν; Αποσυνδέουμε αυτούς, όσο μπορούμε μεταξύ τους, με τη χρήση τεχνολογίας. Λένε κάποιοι ότι αυτό είναι δύσκολο. Δεν είναι δύσκολο! Μπορεί αυτή η τεχνολογία να εφαρμοστεί μέσα από 3g ή 4g system που είναι πάρα πολύ διαδεδομένο. Θυμάστε και έχετε σίγουρα στις δικές σας παραστάσεις, ανθρώπους που κάνουν μετάδοση μέσα από συστήματα κοινωνικής δικτύωσης στιγμών της προσωπικής τους ζωής. Φανταστείτε λοιπόν ένα αντίστοιχο σύστημα με ενισχυμένη την ισχύ του αφού θα έχουμε προβλέψει ότι θα υπάρχουν κεραίες μετάδοσης σε πυκνά διαστήματα, ένα τέτοιο σύστημα λοιπόν μέσα στο αυτοκίνητο, που είναι πολύ φθηνό με την έννοια ότι απαιτεί ουσιαστικά μία γραμμή ασύρματης επικοινωνίας και δύο κάμερες μία στο εσωτερικό και μία στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Είναι φθηνές πλέον κάμερες οι οποίες μπορούν να μεταδίδουν εικόνα και ήχο προς το κέντρο ελέγχου.

Για φακελάκι

Σωστα! Γι’ αυτό το λόγο η κλήρωση για το ποιος εξεταστής ακριβώς θα μπει μέσα στο αυτοκίνητο την ώρα εκείνη για να εξετάσει τον συγκεκριμένο εξεταζόμενο, θα γίνεται ηλεκτρονικά λίγα δευτερόλεπτα πριν αρχίσει η εξέταση. Δεύτερον, ο,τι και αν θέλουν να κάνουν μεταξύ τους θα πρέπει αυτό να συνοδευτεί με μία προνομιακή μεταχείριση του οποιοδήποτε εξεταζόμενου μέσα στο αυτοκίνητο… ναι, αλλά αυτή την προνομιακή μεταχείριση θα την καταγράφουμε και θα την βλέπουμε και θα τους επιβάλλουμε τις ανάλογες κυρώσεις που θα φτάνουν μέχρι και στην απόλυση τους από το Δημόσιο.  

Για την πρόταση των σχολών

Μου φαίνεται μία προβληματική πρόταση. Μου την έχουν συζητήσει πάρα πολλές φορές και τους έχω πει τις απόψεις όλες τις φορές αυτές. Για ποιο λόγο είναι προβληματική; Διότι οι άνθρωποι αυτοί είναι πλέον συνταξιούχοι, οι οποίοι προφανώς γνωρίζονται με τους εν ενεργεία συναδέλφους τους και ίσως να ήταν και παλαιότερα συνεταίροι τους. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι θα έχουμε την ίδια όψη του ιδίου νομίσματος.

Για τα τέλη κυκλοφορίας με βάση την αξία του ΙΧ

Είναι μία πρόταση του υπουργείου Μεταφορών που την συζητούν εδώ και περίπου 18 μήνες με το Υπουργείο Οικονομικών θεωρώ ότι και το ΥΠΟΙΚ την έχει «δει» ως ένα βαθμό με θετικό βλέμμα. Έχω την αίσθηση ότι πρέπει να μετρήσει το ΥΠΟΙΚ καθώς έχει τη βασική αρμοδιότητα, τις εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά νομίζω ότι το τελικό προϊόν των εισπράξεων αυτών δεν διακυβεύεται από το να κάνει πιο αναλογικό εσωτερικά το σύστημα.  

Για σκοπιανό

Έχουμε ξεκαθαρίσει από την αρχή και εμείς αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ ότι αυτή η συνύπαρξη και η συμπόρευση είναι με όρους ηθικής τάξης και αλληλοσεβασμού. Τα παραπάνω επιβάλλουν ακριβώς το να δέχεσαι τις ιδιαιτερότητες της ιδεολογίας αλλά και τις ευαισθησίες καθενός από τα κόμματα που συναπαρτίζουν αυτόν τον συνασπισμό. Θεωρώ λοιπόν ότι επειδή δεν αιφνιδιάσαμε κανέναν, είπαμε εξ αρχής την άποψη μας, ότι δεν θα τεθεί πρόβλημα στην κυβερνητική συνοχή και δεν νομίζω ότι θα υπάρξει τέτοιο πρόβλημα. Άλλωστε θέλω να υπενθυμίσω ότι η υπόθεση αυτή των Σκοπίων και του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με την ύπνωση της ελληνικής διπλωματίας επί 50 έτη και μετά με τα απανωτά λάθη το 1992 με τον τότε ηγέτη της εξωτερικής πολιτικής της Ελλάδας τον Αντώνη Σαμαρά που υποβίβασε σε διμερές το ονοματολογικό πρόβλημα και δεν έκανε χρήση του άρθρου 23 της χάρτας των Ηνωμένων Εθνών, που προβλέπει ότι μπορεί να θέσει ένα κράτος για ένα άλλο κράτος ότι απειλείται από τις πρωτοβουλίες του, και τότε λάβαμε την απόφαση από το Σ.Α. του ΟΗΕ με δύο πράξεις του ότι είναι μία ονοματολογική διαφορά, αυτή που υπάρχει μεταξύ των δύο κρατών, αλλά και το 1995 το δεύτερο λάθος που αποδέχθηκε η τότε ηγεσία του Κώστα Σημίτη ότι το όνομα Μακεδονία είναι αποδεκτό από την ελληνική Δημοκρατία με τον προσδιορισμό πΓΔΜ.

 

Δείτε ολόκληρο το βίντεο της συνέντευξης:

 

Πηγή: http://www.kontranews.gr/POLITIKE/333784-O-Nikos-Mayraganes-sto-KONTRA ΠΟΛΙΤΙΚΗ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...