Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης του Αντ. Φράγκου προέδρου του λιμενικού ταμείου Ναυπάκτου

Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπάκτου: Με στόχο την τουριστική ανάπτυξη

Άνοιγμα προς τη θάλασσα!

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου, Αντώνης Φράγκος, μιλά στο «ε» για τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα του Λιμενικού Ταμείου.Μιλά για τις μελέτες και τα έργα που προγραμματίζονται στο άμεσο μέλλον, και αφορούν τόσο την καθημερινότητα των πολιτών και των επισκεπτών της Ναυπάκτου, αλλά ταυτόχρονα και την τουριστική προβολή της. Έργα και μελέτες όπως: Η αποκατάσταση του λιμανιού της Ναυπάκτου, η δημιουργία εξέδρας για ελλιμενισμό σκαφών, η συνένωση των παραλιών, η δημιουργία τουριστικού καταφυγίου σκαφών στο Γρίμποβο, η ανάπλαση του χώρου του Αλσυλλίου και των παζαριών, κ.ά.

Το αν όλα αυτά τα έργα θα υλοποιηθούν, αν θα είναι χρήσιμα για την πόλη, με στόχευση πάντα την τουριστική της ανάδειξη, το μέλλον προφανώς θα δείξει. Μας είπε ο κ. Φράγκος: 

«Η Ναύπακτος αν και αντλεί το όνομα της από την θάλασσα έχει χάσει τον θαλάσσιο προσανατολισμό της.Αυτό εμείς προσπαθούμε να το αλλάξουμε, όσο και αν κάποιοι για προσωπικούς ή πολιτικούς λόγους προσπαθούν να υποβαθμίσουν το έργο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπάκτου έχει όραμα και προγραμματισμό, ενώ η  διαφορά μας με προηγούμενες δημοτικές αρχές είναι ότι το πρόγραμμα μας είναι ρεαλιστικό με μοναδικό στόχο την υλοποίηση του. Έχουμε χορτάσει από τα “ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα”.Η Ναύπακτος πρέπει επιτέλους να αποκτήσει θαλάσσιο προσανατολισμό και πρέπει να κοιτάξει μπροστά μακριά από μικροπολιτικές και αγκυλώσεις αποβάλλοντας την μιζέρια πολλών που μόνο πίσω μπορεί να μας οδηγήσει.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε ετέθη το ζήτημα των σπηλαιώσεων του λιμανιού, το πρόβλημα των φερτών υλικών εντός αυτού αλλά και η κατάρρευση του κρηπιδώματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των ερασιτεχνών αλιέων και την πρόσβαση στις βάρκες τους.

Υπό τις συνθήκες αυτές αποφασίσαμε να εκπονήσουμε μια μελέτη για την προστασία του Λιμένα Ναυπάκτου.Αυτό που ανέδειξε η Μελέτη, είναι ότι πρέπει πρώτα να προστατευθεί το Μνημείο εξωτερικά και κατόπιν εσωτερικά.Έτσι λοιπόν προέκυψε η πρόταση του λεγόμενου «μπαστουνιού», της εδραζόμενης επί πασσάλων εξέδρας έξω από το λιμάνι, η οποία πέραν της προστασίας που παρέχει με τον υποθαλάσσιο κυματοθραύστη – τεχνολογία που θα εφαρμοστεί για να μειώσει την ένταση των κυμάτων αλλά και για να αποκόψει τα φερτά υλικά, ταυτόχρονα μπορεί να μας εξασφαλίσει και τη δυνατότητα ελλιμενισμού σκαφών. Έχουμε ήδη καταθέσει αυτή την πρόταση στις αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες και έχει λάβει την έγκριση της Αρχαιολογίας Νεωτέρας, ενώ εκκρεμεί η απόφαση από την Βυζαντινών, την Ενάλιων  Αρχαιοτήτων και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ). Η Μελέτη αυτή είναι ουσιαστικά σε διαβούλευση με τις αρμόδιες Υπηρεσίες, είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις – διορθώσεις – παρεμβάσεις και πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε μία ολοκληρωμένη πρόταση πάνω σε αυτό.»

 

Η μελέτη αυτή περιλαμβάνει και την αποκατάσταση στο εσωτερικό του λιμανιού;

«Για το εσωτερικό του λιμανιού θα πρέπει να εκπονήσουμε νέα μελέτη.Υπάρχει η δυνατότητα να απορροφήσουμε από το Υπουργείο κονδύλι ύψους 100.000 ευρώ + ΦΠΑ το οποίο προβλέπεται για την αποκατάσταση σπηλαιώσεων λιμένων.Με το πρόβλημα των σπηλαιώσεων στο εσωτερικό του λιμένα να είναι ορατό και αποδεδειγμένο, θα διεκδικήσουμε αυτά τα χρήματα από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Ήδη έχουμε καταθέσει τεχνικό δελτίο για να ενταχθούμε σε αυτό το πρόγραμμα και άμεσα θα προβούμε στην εκπόνηση της μελέτης για να αποκαταστήσουμε τις σπηλαιώσεις και να φτιάξουμε και το κρηπίδωμα εσωτερικά του λιμανιού.»

 

Ας έρθουμε στο έργο – μελέτη για τη συνένωση των παραλιών.Έργο που περιλάμβανε και μία μελέτη τακτοποίησης τμήματος της χερσαίας ζώνης στο Γρίμποβο. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται;

«Το θέμα της συνένωσης των παραλιών είναι ένα τεράστιο θέμα το οποίο συζητιέται χρόνια και μάλιστα έχουν υπάρξει προτάσεις και από προηγούμενες δημοτικές αρχές.Σήμερα εμείς το θέτουμε σε ρεαλιστική βάση με σκοπό να το υλοποιήσουμε άμεσα.Ουσιαστικά η μελέτη θα εκτελεστεί σε δύο τμήματα.Το πρώτο τμήμα αφορά από το κατάστημα Ζωγράφου μέχρι την οδό Αγελάου.

Είναι ένα τμήμα 300 μέτρων και το επόμενο τμήμα εκτείνεται από την οδό Αγελάου μέχρι τον φάρο του λιμανιού.

Η μελέτη που έχουμε εκπονήσει παραλαμβάνεται σήμερα  και παρουσιάζεται επίσημα στους συμπολίτες μας. Αφορά το τμήμα αυτό των 300 μέτρων και έχει ένα προϋπολογισμό 150.000 ευρώ. Θα γίνουν και οι σχετικές ανακοινώσεις από τον Δήμο Ναυπακτίας για τον τρόπο της χρηματοδότησης του έργου.

Πρόκειται για μία μη μόνιμη κατασκευή, πλήρως αναστρέψιμη, με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.Θα ήθελα να διευκρινίσω προς όλους εκείνους που έχουν τις ενστάσεις τους ή φοβούνται ότι μπορεί να γίνει μία ζώνη καταστημάτων στο συγκεκριμένο τμήμα, ότι πρόκειται αμιγώς για πεζόδρομο και απαγορεύεται οποιαδήποτε άλλη χρήση.Σκοπός του έργου είναι να μπορούν οι Ναυπάκτιοι και οι επισκέπτες της πόλης να πηγαίνουν από το Γρίμποβο στη Ψανή, χωρίς να ανεβαίνουν στον κεντρικό δρόμο, με τα προβλήματα που υπάρχουν (στενά πεζοδρόμια κ.λπ.). Ο νέος αυτός πεζόδρομος θα έχει και υποδομές για ΑΜΕΑ.»

 

Αναφερθήκατε στη δεύτερη φάση της συνένωσης των παραλιών. Τι περιλαμβάνει αυτή;

«Υπάρχει μία αρχική μελέτη  η οποία είναι εφαπτόμενη του μνημείου (των τειχών του λιμανιού) εκεί όμως υπάρχουν ζητήματα. Εμείς έχουμε μία πρόταση από τον μελετητή, η οποία δεν έχει καταστεί οριστική μελέτη, ο πεζόδρομος αυτός να πάει πιο βαθιά στη θάλασσα.Πρακτικά να απομακρυνθεί από το τείχος και να γίνει ένας θαλάσσιος διάδρομος.Εφόσον υλοποιήσουμε το πρώτο τμήμα της συνένωσης των παραλιών θα το εξετάσουμε και αυτό.Εάν μπορούν να εξυπηρετηθούν και άλλες χρήσεις, όπως ελλιμενισμός σκαφών και μας το επιτρέπει η Αρχαιολογία, θα το εξετάσουμε. Βασικός στόχος του έργου είναι να αλλάξει ο τρόπος θέασης του μνημείου και να εξασφαλίσουμε στους συμπολίτες μας αλλά και στους επισκέπτες μια αξέχαστη θαλάσσια διαδρομή.»

 

Ένα διαχρονικό αίτημα είναι και αυτό της ανάπλασης του αλσυλλίου Γριμπόβου.Υπάρχει μία πρόταση από το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων. Πού βρισκόμαστε σήμερα;

«Ήδη πέρυσι το Δ.Λ.Τ.προχώρησε στη δημιουργία εγκαταστάσεων beach volley στον χώρο.Οι εγκαταστάσεις είναι φτιαγμένες με προδιαγραφές προκειμένου να φιλοξενήσουν πανελλήνιο πρωτάθλημα.Σκοπός είναι να αναβαθμίσουμε το αλσύλλιο το οποίο προφανώς είναι υποβαθμισμένο.Εκπονήσαμε μία μελέτη με τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων, την παρουσιάσαμε και πλέον είμαστε στη φάση να προχωρήσουμε στην οριστική μελέτη του έργου.Συζητάμε και με το Σύλλογο Μηχανικών και θα δούμε άμεσα πώς θα το χρηματοδοτήσουμε.Η πρόταση όσον αφορά τις χρήσεις έχει ήδη κατατεθεί και παρουσιαστεί.Στο χώρο αυτό βρίσκεται και ο Ναυτικός Όμιλος ο οποίος ετοιμάζει κάποιες νέες δράσεις.Δίπλα ακριβώς βρίσκεται η γλίστρα σκαφών η οποία και ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες, κάτι το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα των συμπολιτών μας.Η ύπαρξη της γλίστρας λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα καθώς η προηγούμενη κατάσταση ήταν μία παράνομη κατασκευή μη χρηστική Το Δ.Λ.Τ.τακτοποίησε την υπάρχουσα κατασκευή καθώς υπάχθηκε στο νόμο περί αυθαιρέτων. Θεωρώ βέβαια ότι χρειάζεται άλλη μια γλίστρα στην Ψανή αλλά αυτό είναι ένα θέμα που ακόμη δεν έχουμε αγγίξει.»

 

Πρόσφατα μπήκε στο τραπέζι και μία μελέτη για τον χώρο των παζαριών.Πείτε μας δυο λόγια.

«Ο χώρος των παζαριών ένας πολύ σημαντικός χώρος για τη Ναυπακτία καθώς εκεί διοργανώνεται η εμποροπανήγυρης, μία από τις σημαντικές εκδηλώσεις της πόλης.Σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία καταρτίσαμε μία μελέτη προκειμένου να προχωρήσουμε στην ασφαλτόστρωση του χώρου.Έχει λάβει ήδη τις απαιτούμενες εγκρίσεις και πλέον είμαστε σε αναζήτηση χρηματοδότησης.Πρόθεσή μας είναι να ξεκινήσουμε αρχικά τα τεχνικά έργα και στη συνέχεια να προβούμε στην ασφαλτόστρωση που απαιτεί και τα περισσότερα χρήματα.

Στην ίδια περιοχή έχει χωροθετηθεί και η μαρίνα Ναυπάκτου.Υπάρχει μία «φαραωνική» μελέτη, η οποία δεν είναι υλοποιήσιμη με κόστος δεκάδες εκατομμύρια για την κατασκευή της. Η μελέτη αυτή προβλέπει 200 θέσεις σκαφών και εγκαταστάσεις τεράστιες για τα οποία δεν υπάρχει κανένα επενδυτικό ενδιαφέρον σήμερα. Εμείς εξετάσαμε αν μπορούμε όλο αυτό να το μικρύνουμε προκειμένου να μπορέσουμε να κατασκευάσουμε κάτι βιώσιμο.Έτσι εγκαταλείπουμε την ιδέα ως μαρίνα και πάμε σε ένα τουριστικό καταφύγιο. Πρόκειται ουσιαστικά για μία μικρή μαρίνα, περίπου 100 θέσεων με επίγειες εγκαταστάσεις κτίρια κ.λπ. που μπορεί να εξυπηρετήσει και ζώνη επισκευών για σκάφη, με το κόστος της να μην ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ. Το θέμα αυτό θα συζητηθεί άμεσα στο Δ.Σ. του Εξάλλου στον ίδιο χώρο έχουμε προχωρήσει, έπειτα από διαγωνισμό, στην παραχώρηση έκτασης 4 στρεμμάτων  όπου δημιουργείται χώρος στάθμευσης σκαφών.

Ταυτόχρονα, πρόθεσή μας είναι να αναβαθμίσουμε τις εγκαταστάσεις του Kite Surf. Είναι πλέον ένα ολυμπιακό άθλημα και ο χώρος στη Ναύπακτο που βλέπουμε να χρησιμοποιούν οι λάτρεις του αθλήματος είναι από τους λίγους στην Ελλάδα  για να μην πω στην Ευρώπη. Ο χώρος που ήδη χρησιμοποιείται ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ και γι’ αυτό η σκέψη μας είναι να προχωρήσουμε σε παραχώρηση χώρου της χερσαίας ζώνης λιμένα πριν το ανάχωμα του Σκα και εκεί να δημιουργηθούν σοβαρές εγκαταστάσεις για το άθλημα. Το θέμα το συζητάμε ήδη με το Ναυτικό Όμιλο Ναυπάκτου και πρόθεση μας είναι επιτέλους να δημιουργηθούν νόμιμες εγκαταστάσεις σε νόμιμα παραχωρημένο χώρο.»

 

Ένα μεγάλο θέμα είναι και αυτό της αποκατάστασης της δυτικής προβλήτας Αντιρρίου.Τι σκέπτεστε να κάνετε για τη λύση του.

«Πρακτικά βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, με τα τελευταία 40 χρόνια να μην έχει γίνει κάποιο έργο.Κάτι που δεν γνωρίζει ο κόσμος είναι ότι το λιμάνι του Αντιρρίου δεν έχει περιβαλλοντικούς όρους, που σημαίνει ότι δεν είναι εύκολο να εκπονηθούν και μελέτες.Με κατεπείγουσες διαδικασίες κοιτάζουμε να προχωρήσουμε μία μελέτη και είμαστε σε φάση να την αναθέσουμε.Προσπαθούμε να απομακρύνουμε κάποιους ογκόλιθους που έχουν προξενήσει μεγάλες ζημιές στα φέρυ-μποτ – ζημιές της τάξεως των 5-7 χιλ.ευρώ και γι’ αυτό ακόμα μας ζήτησαν την εκπόνηση μελέτης.

Είναι όμως ένα έργο το οποίο πρέπει να γίνει για την ασφάλεια των σκαφών και των επιβατών, με την ύπαρξη της πορθμειακής γραμμής να είναι πάρα πολύ σημαντική για την περιοχή αλλά και να αποτελεί το βασικό έσοδο του Δ.Λ.Τ.Ήδη έχουμε στείλει στο Υπουργείο τεχνικό δελτίο προκειμένου να λάβουμε για την αποκατάσταση του προβλήτα το ποσό των ευρώ 100.000 + ΦΠΑ το οποίο προβλέπεται σε τέτοιου είδους περιπτώσεις.

Μια και μιλάμε για το Αντίρριο, ήδη έχουμε παραγγείλει μία ηλεκτρονική πινακίδα όπου θα μπορεί ο διερχόμενος οδηγός να πληροφορείται πια προβλήτα λειτουργεί και η οποία θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά από το Λιμεναρχείο. Αυτό οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα των πλοιάρχων της πορθμειακής γραμμής, όπως άλλωστε αποτελούσε και το ζήτημα της υδροδότησης των ferry boat, κάτι το οποίο επιλύσαμε μόλις αναλάβαμε τοποθετώντας αντίστοιχη παροχή υδρεύσεως στον ανατολικό προβλήτα αποκλειστικά για τα ferry boat.»

 

Πρόσφατα παρουσιάστηκε από το Δ.Λ.Τ. το μητρώο πλατάνων, τι ακριβώς αφορά αυτό;

«Είναι πρακτικά μία καταγραφή όλων των στοιχείων των πλατάνων που υπάρχουν στη χερσαία ζώνη λιμένα, με αναλυτικά στοιχεία σε σχέση με τη θέση τους, το μέγεθός τους, το πότε έχουν κλαδευτεί, την ηλικία τους και το τι χρειάζεται να γίνει στο κάθε πλατάνι για τα επόμενα χρόνια προκειμένου να διατηρήσουμε τη βιωσιμότητά τους. Είναι πάρα πολλά τα αναλυτικά στοιχεία που περιέχονται σ’ αυτό το μητρώο και πρακτικά είναι ο τρόπος που λειτουργούν όλα τα πάρκα στην Ευρώπη. Για εμάς τα πλατάνια είναι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του Λιμενικού Ταμείου και πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τα διαφυλάξουμε. Γνωρίζετε ότι υπάρχει μία ασθένεια που δεν αντιμετωπίζεται και αν ποτέ ξεκινήσει θα είναι τελειωτικό για τα πλατάνια μας και το παραλιακό μέτωπο και έτσι σχεδιάσαμε να αυξήσουμε και να μεθοδεύσουμε τα μέτρα ασφαλείας.Ήδη προσανατολιζόμαστε σε εκτεταμένους ραντισμούς και κλαδέματα σύμφωνα πάντα με το μητρώο για το επόμενο διάστημα, με στόχο να μπορέσουμε να τα διατηρήσουμε.

Ήδη έχουμε ξεκινήσει ένα μεγάλο σχέδιο για το παραλιακό Γρίμποβο – Ψανή και συγκεκριμένα την υδροδότησή του.Σήμερα υδροδοτείται από την ΔΕΥΑΝ και για να είμαστε ειλικρινείς τα ποσά αυτά για το νερό δεν τα πληρώνει κανείς.Μιλάμε για τεράστιες καταναλώσεις νερού, με το δίκτυο να είναι συνδεδεμένα τα πλατάνια και όλες οι ντουζιέρες.Εμείς σκοπεύουμε να υδροδοτήσουμε και άλλους χώρους, όπως το άλσος στο Γρίμποβο, τις εγκαταστάσεις του «Kite Surf», το εσωτερικό του λιμανιού και σκεφτήκαμε να πάρουμε το νερό από τις πηγές Νόβα και με δικό μας δίκτυο, σε συνεργασία πάντα με τη ΔΕΥΑΝ, να προχωρήσουμε στην υδροδότηση αυτή. Είναι ένα έργο που προχωράει και ήδη έχουμε παραγγείλει τον εξοπλισμό.»

 

Ένα σημαντικό θέμα για τη Ναύπακτο είναι και οι καθαρές παραλίες.Θεωρούμε ότι θα επαναληφθεί ο περσινός καθαρισμός τους.

«Αυτό που κάναμε πέρυσι ήταν να απευθυνθούμε σε μία Εταιρεία που έχει εξειδικευμένα μηχανήματα και να κοσκινίσουμε ουσιαστικά τις παραλίες στο Γρίμποβο, στο Αντίρριο και στη Ρίζα.Το κόστος έφτασε στις 13.500 χιλ. ευρώ.

Επειδή το κόστος αυτό είναι αρκετά υψηλό, επικοινωνήσαμε με την κατασκευάστρια Εταιρεία RAM για να δούμε αν μας συμφέρει η αγορά ενός τέτοιου μηχανήματος.

Προς μεγάλη μας έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι η Ναύπακτος διαθέτει τέτοιο μηχάνημα εδώ και πολλά χρόνια.Όντως υπάρχει αυτό το μηχάνημα εγκαταλελειμμένο στο Βιολογικό Ναυπάκτου και έχουν κλαπεί πολλά από τα εξαρτήματά του.Η αξία του ως καινούργιο ανέρχεται στο ποσό των 50.000 ευρώ + ΦΠΑ Ζητήσαμε από την RAM αν μπορεί να αναλάβει την επισκευή του και με ποιο κόστος.Μετά την επιθεώρηση από την Εταιρεία μας απάντησαν ότι το κόστος αυτό ανέρχεται στις 10.000 ευρώ περίπου.Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχουμε ένα δικό μας μηχάνημα και να το χρησιμοποιούμε όπου και όποτε θέλουμε.Μάλιστα με κόστος 2.000 ευρώ υπάρχει η δυνατότητα για εξάρτημα που μπορεί να κοσκινίζει μεγαλύτερες πέτρες, οπότε μπορούμε να επέμβουμε και στην παραλία της Ψανής.Το μηχάνημα αυτό ουσιαστικά ανήκει στο Δήμο – στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος.Ήδη υπάρχει επικοινωνία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Κοτσανά όπου ετοιμάσαμε προγραμματική σύμβαση προκειμένου το μηχάνημα να περιέλθει ως προς την χρήση και συντήρηση στο Δ.Λ.Τ.Θα αναλάβει το Δ.Λ.Τ. να επισκευάσει το μηχάνημα και πρακτικά θα μπορούμε να καθαρίζουμε τις παραλίες όλου του Δήμου με την συνεργασία του τμήματος περιβάλλοντος.»

 

Ήδη στο χώρο του λιμανιού λειτουργεί ο φωτισμός για την ανάδειξή του.Σκοπεύετε να προχωρήσετε φωτίζοντας και άλλα σημεία του μνημείου; Δέσμευση του Δ.Λ.Τ.ήταν και η αλλαγή στις κολόνες φωτισμού του λιμανιού. Έχετε προχωρήσει για κάτι τέτοιο;

«Το Δ.Λ.Τ.υλοποίησε μία εγκεκριμένη μελέτη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου η οποία συντάχθηκε επί δημαρχίας κ. Παπαθανάση.Ουσιαστικά περιοριστήκαμε στο εσωτερικό τμήμα του λιμανιού, άμεσα όμως σκοπεύουμε να προχωρήσουμε και στο φωτισμό του εξωτερικού τμήματος, ειδικά δε, του δυτικού τμήματος προς την πλαζ το οποίο έχει αποκαταστήσει η Αρχαιολογία πρόσφατα.Η μελέτη προβλέπει συγκεκριμένου τύπου φωτιστικά και πιστεύουμε ότι άμεσα θα μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε.

Αναφορικά με τις κολώνες φωτισμού του λιμανιού έχουμε καταθέσει πρόταση μαζί με το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων προκειμένου να αντικαταστήσουμε τις κολώνες περιμετρικά του λιμανιού.Η πρόταση είναι να τοποθετήσουμε αντίστοιχες κολόνες με αυτές που υπάρχουν στην πλατεία λιμένα – βενετσιάνικου τύπου.Αναμένουμε την απάντηση της Αρχαιολογίας.Επίσης έχει κατατεθεί μελέτη στην Αρχαιολογία που αφορά στην επισκευή στις σκάλες του λιμανιού, αλλά και για το μεντένι περιμετρικά. Η μελέτη βρίσκεται σε φάση αδειοδότησης.»

 

Διαχρονικά ένα θέμα ήταν οι παράνομες πέργκολες των καταστημάτων. Πώς λύθηκε αυτό το πρόβλημα;

«Πραγματικά αυτές οι κατασκευές δεν είχαν ποτέ άδεια με αποτέλεσμα να επιβάλλονται πρόστιμα από το Λιμεναρχείο και από την Κτηματική Υπηρεσία.Μιλάμε για τεράστια πρόστιμα.Το πρόβλημα μας απασχόλησε από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε και πετύχαμε να τακτοποιήσουμε τις κατασκευές αυτές και πλέον να δώσουμε άδεια στα καταστήματα να τις χρησιμοποιούν. Ταυτόχρονα με την τακτοποίηση κατέστη νόμιμη και η ηλεκτροδότηση αυτών των χώρων.»

 

Να κλείσουμε με το θέμα των παιδικών χαρών σε Γρίμποβο και Ψανή, τι σκοπεύετε να κάνετε;

«Ένα τεράστιο πρόβλημα το οποίο κληρονομήσαμε, παρ’ ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή έκανε προσπάθειες να λύσει αυτό το πρόβλημα, υπέγραψε δε και προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δ.Λ.Τ.και Δήμου τελικά δεν εγκρίθηκε από το Υπουργείο.Εμείς προχωρήσαμε στην καθαίρεση όλων των παιχνιδιών στις δύο παραλίες, μια και ήταν αυθαίρετα, επικίνδυνα και σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσαν να τακτοποιηθούν ή πιστοποιηθούν Οι προδιαγραφές πλέον για μια σύγχρονη παιδική χαρά είναι πολύ αυστηρές και τα κοστολόγια είναι πολύ μεγάλα.Έτσι αποφασίσαμε να επικεντρώσουμε τις προσπάθειες μας στις δύο μεγάλες παιδικές χαρές σε Ψανή και Γρίμποβο. Καταφέραμε να πείσουμε το Υπουργείο και να τεκμηριώσουμε ότι ο χαρακτήρας στα δύο σημεία της χερσαία ζώνης λιμένα που βρίσκονται οι παιδικές χαρές είναι συνυφασμένες με την ψυχαγωγία  και αποτελούν παιδότοπους. Υπάρχει πλέον σχετικό έγγραφο με το Υπουργείο να μας δίνει τη δυνατότητα να παραχωρήσουμε ως Δ.Λ.Τ.τον χώρο αυτό στον Δήμο για να φτιάξει τις δύο αυτές παιδικές χαρές.

Σήμερα από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου ολοκληρώνονται οι μελέτες για τις δύο παιδικές χαρές, ενώ ήδη έχουμε παραχωρήσει τους χώρους στο δήμο, κάτι το οποίο ενεκρίθη και από το Δημοτικό Συμβούλιου. Πρόθεση του Δήμου είναι να βάλει άμεσα τα χρήματα ώστε να τις έχουμε πριν την καλοκαιρινή περίοδο.»

Η συνέντευξη του κ. Φράγκου είναι θέμα της εφημερίδας ΕΜΠΡΟΣ Ναυπάκτου και δημοσιεύται αποκλειστικά στο Nafpaktianews.gr 

 



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...