Τεράστια οικονομική ζημιά από την κλειστή γραμμή της Ειδομένης

Τεράστια οικονομική ζημιά από την κλειστή γραμμή της Ειδομένης

Κατηγορία

panteliszagorianitis
Τρίτη 19/04/2016 – 10:31

Τεράστια οικονομική ζημιά από την κλειστή γραμμή της Ειδομένης

ΓΙΑ 32Η ΗΜΕΡΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΗ Η ΔΙΟΔΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Μεταφορικές εταιρείες καταστρέφονται, ο ΟΣΕ χάνει τεράστια ποσά, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης απαξιώνεται από το γεγονός ότι η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη, στα σύνορα Ελλάδας-πΓΔΜ παραμένει κλειστή για 32η ημέρα λόγω κατάληψής της από μερικές δεκάδες μετανάστες που διαμαρτύρονται για τον φράχτη που τους εμποδίζει να πάνε στην κεντρική Ευρώπη.

Εκατοντάδες βαγόνια με προϊόντα βρίσκονται αποκλεισμένα και στις δύο πλευρές των συνόρων και σημαίνει εκτός από την βραχυπρόθεσμη οικονομική ζημιά και μακροπρόθεσμη καθώς χάνεται η αξιοπιστία των ελληνικών μεταφορών.

Τη Δευτέρα, πραγματοποιήθηκε μια επιχείρηση από την Ελληνική Αστυνομία που προσπάθησε να πείσει τους καταληψίες να αποχωρήσουν από τη γραμμή. Τα κατάφεραν και μετά από περίπου δύο ώρες, οι αστυνομικοί αποχώρησαν και οι πρόσφυγες απλώς επέστρεψαν.

Ο κ. Αναστάσιος Σεχπερίδης που εκπροσωπεί μεταφορικές εταιρείες επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «πολλά από τα προϊόντα έχουν λήξει» και ότι «οι εταιρείες είναι αναγκασμένες να προβούν σε αναγκαστικές άδειες για να μην απολυθεί κόσμος ή γίνει μείωση μισθών».

Σύμφωνα με τον ίδιο η ζημιά που έχουν υποστεί έως τώρα οι μεταφορείς ξεπερνά τις 800. 000 ευρώ που πρέπει να αθροιστεί στο περίπου 1 εκατομμύριο από το κλείσιμο των 20 ημερών πριν από λίγο καιρό, ενώ τα βαγόνια που βρίσκονται εγκλωβισμένα στο ελληνικό έδαφος είναι 282, ενώ αντίστοιχος αριθμός υπάρχει και από την άλλη πλευρά των συνόρων.

«Μάς είχαν υποσχεθεί ότι θα ανοίξει η γραμμή στις 4 Απριλίου, μετά στις 11, μετά στις 18… Χθες (Δευτέρα) για δύο ώρες άνοιξε η γραμμή. Ο κ. Τόσκας μάς είχε πει ότι θα ανοίξει στις 11 του μηνός, είχαν πει ότι είναι ‘θέμα ημερών’… Θα ανοίξει το Πάσχα; να μάς πουν τι κάνουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όπως εξήγησε από το «μπλόκο» στην Ειδομένη χάνει πάρα πολλά λεφτά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και τα λιμάνια, καθώς οι εταιρείες, με ζημία, μεταφέρουν τα φορτία τους μέσω Αλβανίας και Βουλγαρίας. «Η Cosco κάνει υπομονή, πάει μέσω Βουλγαρίας» σημείωσε.

Αύξηση τζίρου στον Πειραιά

Αύξηση 9,6% παρουσιάζει το πρώτο τρίμηνο του 2016, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της cosco pacific ltd. Συνολικά, διακινήθηκαν 806,9 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 736,4 χιλιάδων το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Τον Μάρτιο του 2016, ο ΣΕΠ διαχειρίστηκε 275,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 266,5 τον αντίστοιχο μήνα του 2015, παρουσιάζοντας άνοδο 3,2%. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες επιλέγουν πλέον το λιμάνι του Πειραιά ως διαμετακομιστικό κόμβο για τη μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων τους σε χώρες της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης.

Στελέχη του ΣΕΠ αναφορικά με τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στην Ειδομένη με το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής για περίπου 31 ημέρες, ανέφεραν ότι η εταιρεία, παρά τις υποσχέσεις που της έχουν δοθεί ότι θα ανοίξει, έως σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα.

Πρόσθεσαν ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος, έχουν βρεθεί εναλλακτικές διαδρομές από Βουλγαρία και Ρουμανία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, μέσω του σιδηροδρόμου, κάτι όμως που έχει σημαντικό κόστος για το ΣΕΠ, κατά περίπου 6.000 ευρώ ανά συρμό.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...