Χρ. Σπίρτζης: Κυβερνήσεις του παρελθόντος, οδήγησαν τη Δυτ. Μακεδονία σε απομόνωση!

Δευτέρα 18/07/2016 – 22:29

Χρ. Σπίρτζης: Κυβερνήσεις του παρελθόντος, οδήγησαντη Δυτ. Μακεδονία σε απομόνωση!

 Τον «καυτό» φάκελο της Εγνατίας Οδού άνοιξε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος  Σπίρτζης, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Ν.Δ κ. Ιωάννη Αντωνιάδη, σχετικά με την κατασκευή του οδικού άξονα Φλώρινας – Πτολεμαϊδας. «Οι επιλογές, οι καθυστερήσεις, η προχειρότητα, η έλλειψη σχεδιασμού και πολιτικής βούλησης των κυβερνήσεων του παρελθόντος, έχουν οδηγήσει δυστυχώς και τη Δυτική Μακεδονία σε ένα ιδιότυπο καθεστώς απομόνωσης που οδηγεί με τη σειρά του σε αντιαναπτυξιακή σκοπιμότητα –αν όχι υποχώρηση- τη στιγμή μάλιστα που η περιοχή είναι –ή έπρεπε να είναι- ένα από τα βασικά κέντρα διασύνδεσης με την υπόλοιπη χώρα, αλλά και με την Ευρώπη και τα Βαλκάνια, μέσω των υπόλοιπων αξόνων», ξεκαθάρισε ο υπουργός, που έδωσε συνοπτικά όλο το ιστορικό που διαμόρφωσε την  σημερινή κατάσταση.

-Τον Σεπτέμβριο του 2010 μεταβιβάστηκε στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» η αρμοδιότητα για τη μελέτη και κατασκευή του Άξονα «Όρια Νομών Λάρισας/ Κοζάνης-Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη» μήκους εκατόν είκοσι επτά χιλιομέτρων περίπου.

-Το 2011 η «Εγνατία Οδός» διερεύνησε λύση μήκους πενήντα χιλιομέτρων περίπου, σύμφωνα με την οποία διατηρείται και βελτιώνεται η υφιστάμενη οδός.

-Στις 11 Ιουλίου 2013 εγκρίνεται η πρόταση χρηματοδότησης μελετών από τον τότε προϋπολογισμό των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών

-Τον Αύγουστο του 2013 εγκρίθηκε η ματαίωση της προηγούμενης απόφασης.

-Τον Δεκέμβριο του 2014 επανυποβάλλεται έγγραφο με πλήρη περιγραφή της λύσης στη νέα Δ. Περ.Δυτικής Μακεδονίας.

-Τον Φεβρουάριο του 2015 η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας διευκρινίζει ότι συμφωνεί τελικά με την προτεινόμενη από την «Εγνατία Οδό» λύση για τη χάραξη του Τμήματος «Πτολεμαΐδα- Φλώρινα».

«Όλα αυτά (…) χωρίς καμία προηγούμενη ή παράλληλη συνεννόηση με την περιφερειακή τοπική αυτοδιοίκηση, οδηγώντας τα έργα σε ένα αδιάκοπο «πήγαινε-έλα» με κατάληξη το βάλτωμά τους και τα χρόνια αδιέξοδα», τόνισε ο υπουργός, που στη συνέχεια, αντιπαρέβαλε τα παραπάνω με τις κινήσεις της κυβέρνησης από την αρχή του  2016 και μετά.

-Στις 28 Μαρτίου 2016 εγκρίθηκε χρηματοδότηση 800.000 ευρώ στο πλαίσιο του Προγράμματος «4ο ΕΑΠ Δυτικής Μακεδονίας 2012-2016» για τη χρηματοδότη-ση των μελετών του Οδικού Άξονα «Πτολεμαΐδα- Φλώρινα». —

-Στις 20 Μαΐου 2016 η «Εγνατία Οδός» απέστειλε βελτιωμένη πρόταση νέας χάραξης 17  χιλιομέτρων για το Τμήμα «Ξινό Νερό-Αμμοχώρι.

-Στις 31 Μαΐου η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας συμφώνησε οριστικά με τη νέα χάραξη των δεκαεπτά χιλιομέτρων.

Το κόστος, «δεν είναι 150 εκατομμύρια. Είναι λιγότερα από 100 εκατομμύρια, με τη λύση που έχει προκριθεί», τονισε στην δευτερολογία του ο υπουργός, για να προσθέσει πως  η Εγνατία Οδός προχωρά σε συνδυασμένες κινήσεις.

Αναφερόμενος στον υπέρογκο προγραμματισμό, ο υπουργός αποκάλυψε πως όταν ανέλαβε, βρήκε «έναν προγραμματισμό 250% μεγαλύτερο από αυτόν που όφειλε να έχει η χώρα για το ΣΕΣ σε σχέση με τα έργα οδοποιίας που πρέπει να ενταχθούν», κάτι το οποίο χαρακτήρισε «κοροϊδία» για τις τοπικές κοινωνίες και τον ελληνικό λαό.

Τέλος, έκλεισε την απάντησή του τονίζοντας, πως μετά από δύο ως δυόμισι χρόνια που θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και θα έχουμε αναθεωρήσει μέσα στη χρονιά και το πρόγραμμα που βρήκαμε με το νέο ΣΕΣ, έχουμε τον χρόνο για να δούμε ποια έργα δεν έχουν τρέξει, προκειμένου να ενταχθεί αυτό το έργο οδοποιίας και να μην πάμε πάλι σε λογικές πλασματικών, προϋπολογισμών».

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...