Αβεβαιότητα και φόροι, έριξαν τον τζίρο των επιχειρήσεων στις εορτές!

ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΕΩΣ 3 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ!

Πλήθος κόσμου στις βιτρίνες, αλλά λίγοι φτάνουν μέχρι το ταμείο! Αυτή ήταν η εικόνα της αγοράς την εορταστική περίοδο, καθώς μετά την κάλυψη των φορολογικών και άλλων, υποχρεώσεων των νοικοκυριών, το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα ήταν ελάχιστο.

Η αβεβαιότητα, που πηγάζει από το ότι η β’ αξιολόγηση του μνημονίου παραμένει ανοιχτή, μαζί με την συρρίκνωση των εισοδημάτων το 2016 κρατά τις επιχειρήσεις μακριά από τους στόχους τους και τα νοικοκυριά, μακριά από την κατανάλωση.

Οι πρώτες εκτιμήσεις από την αγορά κάνουν λόγο για απώλειες 2-3 δις ευρώ, ενώ έρευνες για την συμπεριφορά των καταναλωτών, δείχνουν ότι όλο και περισσότερα νοικοκυριά, πραγματοποιούν λιγότερες αγορές.

Το χτύπημα στην αγορά, είναι τριπλό με το εμπόριο και ειδικά τη λιανική τροφίμων να δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα, καθώς οι καταναλωτές είτε αγοράζουν λιγότερα, είτε κάνουν πιο οικονομικές επιλογές. Στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων ο όγκος πωλήσεων, έχει πέσει μέσα στο 2016 περισσότερο από 7%, ενώ σε επιμέρους κλάδους η πτώση είναι μεγαλύτερη.

Στην βιομηχανία η πτώση του Οκτωβρίου (τελευταία στοιχεία), φτάνει  το -2,8% έναντι της ίδιας περιόδου του2015 και

-9,7% έναντι του προηγούμενου μήνα. Στο εμπόριο, αναμένεται ότι η συρρίκνωση του τζίρου, της αγοράς, θα κυμανθεί κοντά

-2% έναντι του 2015!

Το 15% των καταναλωτών δεν αγόρασε τίποτα τα Χριστούγεννα!

Την σκληρή πραγματικότητα για την κίνηση της αγοράς μέσα στις εορτές, δείχνει η έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, όπου σύμφωνα με τα ευρήματα, το 15% των καταναλωτών, δήλωσε ότι δεν αγόρασε τίποτα.

Σχεδόν οι μισοί από αυτούς τους καταναλωτές (43%), παραδέχτηκαν ότι πλέον δεν έχουν χρήματα για αγορές, ενώ το 43% ότι δεν είχε χρόνο ή ανάγκη για να προχωρήσει σε αγορές!

Ακόμα και όσοι έκαναν αγορές, ξόδεψαν λίγα χρήματα, με το  76% των ερωτηθέντων να απαντά ότι ξόδεψε μόνο μέχρι 200 ευρώ! Μόνο το 4% πραγματοποίησε μεγάλες αγορές, από 501 ευρώ και πάνω, ενώ σε μέσα επίπεδα αγορών από  201 έως 500 ευρώ κινήθηκε το 20%.

Μάλιστα, τα νούμερα έγιναν χειρότερα την περίοδο της Πρωτοχρονιάς όπου  το 73% απάντησε ότι θα έκανε αγορές, αλλά μικρές με το 92% να ξοδεύει  λιγότερα από 200 ευρώ.

Τι αγόρασαν οι καταναλωτές;

Κυρίως τρόφιμα και είδη ρουχισμού, αγόρασαν οι καταναλωτές με το  54% να ξοδεύει το 15%-30% των χρημάτων του, ενώ το 37% δαπάνησε το 15% των χρημάτων του για αγορά οικιακών συσκευών.

Περισσότεροι από ένας στους τρείς (38%) απάντησε ότι διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του για ένα ταξίδι, ενώ το 11% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του γι’ αυτό το σκοπό.

Για την αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης το 25% του δείγματος διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του, ένα το 40% των ερωτηθέντων δαπάνησε το 30%-60% των χρημάτων του γι’ αυτό το σκοπό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά από την έρευνα του Πανεπιστημίου της Μακεδονίας, για τις αγορές προϊόντων τεχνολογίας, το 28% έδωσε λιγότερα από το 15% των χρημάτων του ενώ το 13% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του.

Περίπου 16% του δείγματος ξόδεψε το 30% των χρημάτων του σε κοσμήματα και αξεσουάρ, ενώ 10% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι χρησιμοποίησαν για αγορές κοσμημάτων και αξεσουάρ το 45% των χρημάτων που διέθεσαν αυτή την περίοδο.

Παιχνίδια επέλεξε το 11% ξοδεύοντας το 30% των χρημάτων του, ενώ 33% ξόδεψε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του για παιχνίδια.

Το 26% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του για διασκέδαση, ενώ το 24% πραγματοποίησε ταξίδι μέσα στην εορταστική περίοδο. 90% από αυτούς ταξίδεψαν εντός Ελλάδας. 

Με αυτοκίνητο κινήθηκε  το 40% με αεροπλάνο το 34%, το 19% χρησιμοποίησε λεωφορείο και το 3% χρησιμοποίησε τραίνο.

Όλο και μικρότερα γίνονται τα εισοδήματα των νοικοκυριών με το 38% να είχε εισόδημα μικρότερο των 10.000 ευρώ, το 33% εισόδημα μεταξύ 10.001 και 20.000 ευρώ, το 14% είχε εισόδημα μεταξύ 20.001 και 30.000 ευρώ, το 11% μεταξύ 30.001 και 40.000 ευρώ, ενώ μόνο το 4% όσων απάντησαν δήλωσαν εισόδημα πάνω από 40.001 ευρώ.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...