ΑΙΓΙΟ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ: Έρχεται το ferry boat… και θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό στην Ελλάδα!

Ένα εξαιρετικά αισιόδοξο δημοσίευμα για την επαναλειτουργία της πορθμειακής γραμμής Αίγιο-Άγιος Νικόλαος, που έχει σταματήσει τη λειτουργία της από το 2011, αναρτήθηκε στο έγκυρο site www.bankingnews.gr μιλώντας μάλιστα για δρομολόγηση του πρώτου εν Ελλάδι ηλεκτρικού ferry boat, που θα κινείται με ηλεκτρικό ρεύμα που θα παράγεται με τη συνύπαρξη φωτοβολταϊκών, κυματικής και ανέμου!

Το πρωί της Κυριακής, στο Αίγιο βρέθηκε ο δήμαρχος Δωρίδος κ. Γιώργος Καπεντζώνης για να συναντηθεί με τον δήμαρχο Αιγιαλείας κ. Δημήτρη Καλογερόπουλο, σε μια σύσκεψη όπου το μοναδικό θέμα συζήτησης ήταν η επαναλειτουργία της πορθμειακής γραμμής, με όλα τα οφέλη που προκύπτουν στις συνδεόμενες τοπικές κοινωνίες. Ακολούθως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του filodimos.gr, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με επενδυτές που ενδιαφέρονται για την πορθμειακή γραμμή. Την ίδια ώρα, το μικρό ferry boat που βρίσκεται εδώ και αρκετές εβδομάδες στο παλιό λιμάνι Αιγίου για εργασίες συντήρησης, πλέον απέκτησε όνομα μιας και στις πλευρές του γράφτηκαν οι λέξεις “PANAGIA TRYPITI”, προκαλώντας συγκίνηση σε όσους το έχουν ήδη παρατηρήσει.

Το χρονοδιάγραμμα της επαναλειτουργίας προς το παρόν δεν είναι γνωστό, όμως υπολογίζεται η γραμμή να λειτουργήσει ξανά από την άνοιξη, καλώς εχόντων των πραγμάτων.

Το δημοσίευμα του bankingnews.gr γράφει συγκεκριμένα:

“Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να κάνει την εμφάνιση του το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat στην Ελλάδα, το οποίο θα τοποθετηθεί στην γραμμή Αίγιο – Άγιος Νικόλαος (Δωρίδος), η οποία έχει σταματήσει την λειτουργία της από το 2011.

Το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα του ηλεκτρικού ferry boat στην Ελλάδα αποτελεί συνεργασία των Δήμων Αιγιαλείας και Δωρίδος με την συνεργασία Πανεπιστημίων καθώς και του Νορβηγικού Νηογνόμωνα DNV (Det Norske Veritas).

Το νέο ηλεκτρικό ferry boat που θα πλέει σύντομα στα ελληνικά ύδατα θα προέλθει από μετατροπή συμβατικού ferry boat.

Το κόστος της επένδυσης, στην οποία περιλαμβάνεται και η δημιουργία εγκαταστάσεων ξηράς στις οποίες θα γίνεται η παραγωγή ρεύματος, θα ανέρχεται στα 4 με 5 εκατ. ευρώ.

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας με ταυτόχρονη συνύπαρξη φωτοβολταϊκών, κυματικής και ανέμου, ώστε στην μικρότερη έκταση να παραχθεί το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. 

Το σύστημα θα τοποθετηθεί στο νέο αλλά κλειστό λιμάνι του Αιγίου, το οποίο δεν έχει δουλέψει ποτέ μέχρι σήμερα, από την στιγμή που κατασκευάστηκε, οπότε θα αναβαθμιστεί και λειτουργικά και κατασκευαστικά. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλεονάζουσα παραγωγή ρεύματος θα παρέχεται δωρεάν στους κατοίκους των δύο δήμων, σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και εντάσσονται στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.

Στόχος του νέου πιλοτικού προγράμματος είναι η επέκταση του στο σύνολο των πορθμειακών γραμμών της χώρας (π.χ Ρίου – Αντιρρίου).

Να σημειωθεί ότι το κόστος του προγράμματος, χρηματοδοτείται κατά 50% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Τα οφέλη από την έλευση του πρώτου ηλεκτρικού ferry boat είναι πολλά. Καταρχήν βιώσιμες γραμμές για τους πλοιοκτήτες, μηδενική ρύπανση αλλά και φθηνότερα εισιτήρια για τους ταξιδιώτες.

Μάλιστα το τελευταίο χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα σημαντικό, αφού από το 2020 που θα εφαρμοστούν τα δικαιώματα των ρύπων στην ναυτιλία, αναμένεται αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Να σημειωθεί ότι η άνοδος στις τιμές των καυσίμων τα τελευταία δύο χρόνια έχει πλήξει την κερδοφορία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.

Μάλιστα όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, η επιβολή δικαιωμάτων ρύπων από 1ης Ιανουαρίου του 2020 απειλεί με νέα κρίση την ελληνική ακτοπλοΐα, αφού εκτιμάται ότι θα έχουμε άνοδο των καυσίμων κατά 20% και των εισιτηρίων κατά 7%-10%.

Εάν μάλιστα τελικώς εφαρμοστεί επί της πράξης και η συζήτηση που έχει ανοίξει το τελευταίο διάστημα στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργηση του αφορολογήτου των ναυτιλιακών καυσίμων, τότε η επίδραση στα λειτουργικά κόστη του κλάδου θα είναι μεγάλη.

Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να περάσει νομοθεσία για τα μεγάλα ηλεκτρικά καράβια, καθώς μέχρι σήμερα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στα ελληνικά ύδατα.”

filodimos.gr



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...