Γ.Σύψας: Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Όταν συζητάμε για θεματικό τουρισμό, θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένη, εντός αυτού, και την ύπαρξη του θρησκευτικού, αλλά και του αρχαιολογικού. Ερώτημα που τίθεται όμως εδώ είναι το ποια η θέση της Αιτ/νιας, στο συγκεκριμένο χάρτη. Έχει τα εφόδια να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο στην «πίτα» αυτή; Η απάντηση είναι καταφατική, αρκεί πρώτον να αναγνωρίσουμε οι ίδιοι τα «εργαλεία» που έχουμε, και δεύτερον να τα αξιοποιήσουμε. 
Καταρχάς ο νομός μας είναι ιδιαιτέρως πλούσιος σε θρησκευτικά μνημεία (παλαιότερα και νεώτερα), τα οποία μπορούν να αποτελέσουν πρώτης τάξεως πόλο έλξης τουριστών. Οι βυζαντινές και μεταβυζαντινές εκκλησίες, τα μοναστήρια και τα ξωκλήσια είναι πολύτιμο τμήμα της κληρονομιάς μας, κομμάτι της παράδοσής μας. Μία προσεκτική ματιά, θα μας φέρει μπροστά σε αρκετά παραδείγματα «θρησκευτικού πλούτου» της Αιτωλοακαρνανίας, από τα οποία ενδεικτικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε τα εξής:
• Μονή Ρέθα (Αμφιλοχία)
• Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου (Βόνιτσα)
• Μονή αγίου Γεωργίου Αστακού
• Μονή Αγ. Κοσμά του Αιτωλού στο Μέγα Δένδρο
• Μονή Εισοδίων της Θεοτόκου Μυρτιάς
• Μονή Ελεούσας Αιτωλικού
• Ι. Ν. Αγ. Ιωάννη Επισκοπής Μάστρου
• Σπήλαιο Αγ. Νικολάου του Κρεμαστού
• Εγκλείστρα Αγ. Νικολάου Βαράσοβας
• Μονή Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου Βομβοκούς
• Μονή Μεταμόρφωσης του Σωτήρος (Σκάλα Ναυπάκτου)
• Μονή Αμπελακιώτισσας Αποδοτίας
Στον αρχαιολογικό τουρισμό, δε, τα μνημεία που διαθέτει η Αιτωλοακαρνανία, τα περισσότερα των οποίων βρίσκονται σε περιοχές απίστευτου φυσικού κάλλους, αποτελούν δυνητικά ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων. Ας προσέξετε λίγο… Αρχαίες πόλεις όπως η Πλευρώνα, η Πάλαιρος, η Καλυδώνα, οι Οινιάδες και το Θέρμο, αρχαία Θέατρα όπως του Στράτου, της Πλευρώνας, της Καλυδώνας, των Οινιαδών και της Μακύνειας και κάστρα όπως της Βόνιτσας και της Ναυπάκτου αποδεικνύουν και με το παραπάνω το πώς η πρώτη ύλη υπάρχει. 
Πρόσφατα διαβάσαμε για τη δημιουργία δικτύου αρχαίων θεάτρων από την Περιφέρεια Ηπείρου. Μήπως θα πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμά της; Μέσα από μελέτες, και φυσικά μέσα από την αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας οφείλει να δημιουργήσει το δικό της δίκτυο, προσθέτοντας αξία στο υπάρχον τουριστικό της προϊόν. Με τον Νεκτάριο Φαρμάκη σε θέση αρχής, η πολιτική βούληση για το συγκεκριμένο πλάνο υπάρχει! Τι μας μένει λοιπόν; Να σηκώνουμε μανίκια και τη θεωρία να την κάνουμε πράξη…



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...