Μια δεκαετία σιδηροδρομικών έργων υπόσχεται το ΕΣΠΑ 2021-2027 καθώς πληθώρα έργων έχει προγραμματιστεί με την χρηματοδότηση του νέου προγράμματος. Η λίστα των έργων προχωρά και ένα-ένα τα έργ θα αρχίσουν να ξεδιπλώνονται. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2030 αλλάζοντας την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Αρκετά από τα έργα αυτά αφορούν τοπικούς Προαστιακούς (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας) που επεκτείνονται, συνδέσεις με λιμάνια, αεροδρόμια και ΒΙΠΕ. Επίσης ενισχύονται με συστήματα σιδηροδρομικής ασφάλειας γραμμές που είναι ήδη σε λειτουργία. Το υπουργείο Υποδομών έχει ένα αρκετά φιλόδοξο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Μεταφορές”.

Στα πλαίσια ολοκλήρωσης του Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνας-Πάτρας έχουν περιληφθεί τα έργα για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Κιάτο-Αίγιο και η ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο. Το δεύτερο έργο περιλαμβάνει την επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και σταθμούς στο τμήμα αυτό.

Να σημειωθεί πως τα δύο έργα είναι ήδη σε δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ και αμφότερα μειοδότης είναι η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος. Τα έργα αυτά θα ξεκινήσουν με την χρηματοδοτική συμβολή του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθούν με το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Παράλληλα από το ΕΣΠΑ 2021-2027 θα χρηματοδοτηθεί επίσης η αναβάθμιση του προαστιακού σιδηροδρόμου μεταξύ ΣΣ Κάτω Αχαΐας και ΣΣ Πύργου. Σημαντικό νέο για Αχαϊα και Ηλεία είναι ο προγραμματισμός για την χρηματοδότηση αυτής της γραμμής που θα ενεργοποιήσει εκ νέου τη σύνδεση των δύο Νομών και θα βάλει ξανά τον Πύργο στον σιδηροδρομικό χάρτη της πόλης.

Ακόμα ένα πεδίο σιδηροδρομικών έργων, αφορά στην αναβάθμιση τους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση κ.α. Προβλέπεται η εγκατάσταση συστήματος τηλεπικοινωνιών GSM-R σε τρία νέα τμήματα του άξονα ΠΑΘΕ/Π (Τιθορέα-Δομοκός, Κιάτο-Πάτρα και ΘεσσαλονίκηΕιδομένη). Εξαιρετικά σημαντικό έργο που θα αναβαθμίσει την σιδηροδρομική ασφάλεια οπως και η αναβάθμιση σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης και Η/Μ Σηράγγων στο τμήμα Σκα- Κιάτο. Έργο που επίσης αυξάνει τα επίπεδα σιδηροδρομικής ασφάλειας.

Να θυμίσουμε πως η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει και άλλα έργα που θα ψάξουν για χρηματοδοτικά εργαλεία και χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα αναπτυξιακά. Είναι η νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη, η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, η επέκταση του Προαστιακού προς Ραφήνα και το τμήμα Ρίο-Λιμένας Πάτρας που ολοκληρώνει τον Σιδηροδρομικό ΠΑΘΕΠ.

πηγη ypodomes.com



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...