Οπως επισημαίνει η ΠΝΟ το σχέδιο νόμου «παραδίδει στην κυριολεξία τις ελληνικές θάλασσες στα σκάφη με οποιαδήποτε σημαία, έστω και τρίτης χώρας, περιλαμβανομένων και των σημαιών ευκαιρίας, ανεξάρτητα εάν είναι ιδιωτικά ή εμπορικά».
Παράλληλα, τονίζει, ότι καταργεί πλήρως τις υποχρεωτικές οργανικές συνθέσεις του πληρώματος για τα συγκεκριμένα πλοία και την υποχρεωτική ασφάλιση των απασχολουμένων σε αυτά στο ΝΑΤ και στην κυριολεξία επιτρέπει τη χωρίς κανένα ουσιαστικό περιορισμό και έλεγχο διακίνηση των σκαφών αυτών στις ελληνικές θάλασσες.
Και όλα αυτά χωρίς καμία απολύτως πρόνοια σε ό,τι αφορά το σοβαρότατο θέμα της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, του πληρώματος και κυρίως των επιβατών και γενικά των επιβαινόντων των εν λόγω σκαφών.
Τέλος, η διοίκηση της ΠΝΟ καταγγέλλει ακόμη το άρθρο 26 του νομοσχεδίου με το οποίο γίνεται μια επιπλέον προσπάθεια, για την πλήρη κατάργηση του δικαιώματος απεργίας και νόμιμης αντίδρασης των ναυτεργατών σε κάθε εις βάρος τους μέτρο.
«Με το πρόσχημα του άρθρου αυτού παρέχεται το δικαίωμα στον ΥΝΑ όπως μονομερώς αποφασίζει τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε “έκτακτες συνθήκες” κατά παράβαση των σχετικών προστατευτικών του Συντάγματος και των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας διατάξεων περί του δικαιώματος απεργίας των ναυτεργατών», σημειώνει η Ομοσπονδία.