Κριτική Σπίρτζη στην Ε.Ε. για τις ενισχύσεις που έφεραν τον μαρασμό των αεροπορικών εταιριών

Η Ελλάδα στηρίζει τις προτάσεις για το «Οδικό Πακέτο»

Θέματα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την Ελλάδα είναι οι νέες νομοθετικές προτάσεις της Επιτροπής για το «Οδικό Πακέτο», η έγκριση της Διακήρυξης της Βαλέτα για την οδική ασφάλεια και οι νέες προτάσεις για τη συνδεσιμότητα στις αερομεταφορές, θέματα που συζητήθηκαν στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Λουξεμβούργο. Την χώρα μας εκπροσώπησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που παρουσίασε τις ελληνικές θέσεις.

Εγκρίνοντας τη Διακήρυξη για την Οδική Ασφάλεια ο Υπουργός στην τοποθέτησή του έδωσε έμφαση στη μείωση σε μηδενικό επίπεδο των τροχαίων ατυχημάτων στις πρόσφατες μεγάλες εξόδους εκδρομέων στη χώρα μας, την οποία και απέδωσε στην παράδοση σε χρήση  των νέων ασφαλών δικτύων οδικών υποδομών και τόνισε ότι αυτές θα πρέπει να αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για όλες τις χώρες της Ε.Ε. και ως τέτοια θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από τους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς της Ένωσης. Σε αυτό το πλαίσιο ο Υπουργός ζήτησε να υπάρξει επιπλέον χρηματοδότηση για το εθνικό οδικό μας δίκτυο και ειδικά για τις τουριστικές περιοχές.  

Σπίρτζης: Ανάγκη ρύθμισης των κανόνων για την ασφάλεια των εργαζομένων

Σύμφωνα με το υπουργείο, επί των νομοθετικών προτάσεων για το «Οδικό Πακέτο», ο Υπουργός εξήρε τη σπουδαιότητα των νομοθετικών προτάσεων τις οποίες στηρίζει η Ελλάδα και επεσήμανε την αναγκαιότητα ρύθμισης αμφιλεγόμενων ζητημάτων όπως οι κανόνες για την ασφάλεια των εργαζομένων και την προστασία των δικαιωμάτων τους, οι έξυπνοι ταχογράφοι, η υποχρεωτικότητα εγκατάστασης και χρήσης GPS για βαριά οχήματα μεγαλύτερα των 3.5 τόνων για να αντιμετωπιστεί το λαθρεμπόριο, η παράνομη μετακίνηση προσφύγων ή τα φαινόμενα trafficking.

Όπως τόνισε ο Υπουργός, αυτά τα επίμαχα θέματα οδικών μεταφορών θα πρέπει να τύχουν ενιαίας ρύθμισης. Ζήτησε να θεσμοθετηθεί τοποθέτηση ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων παντού, ωστόσο, η χρέωση χρήσης του οδικού δικτύου αποτελεί εθνική αρμοδιότητα  καθώς το κάθε κράτος θα πρέπει να αποφασίζει με βάση την απόσταση, το χρόνο χρήσης της υποδομής ή με συνδυασμό των δυο.

Ωστόσο o Υπουργός διαφώνησε με την απελευθέρωση των ενδομεταφορών (cabotage) και της απόσπασης εργαζομένων, σημεία που ιδιαίτερα προβληματίζουν τον κλάδο στην Ελλάδα.

Τόνισε πώς εφόσον υπήρχε ενιαία φορολόγηση, ενιαία επιτόκια δανεισμού επιχειρήσεων και ενιαίες αμοιβές δε θα υπήρχε λόγος να θεσπισθούν  τέτοιες νομοθετικές προτάσεις. «Αυτά για πολλούς ίσως να θεωρούνται ουτοπία, θα έπρεπε όμως να είναι το όραμα μιας ενιαίας και δίκαιης Ευρώπης», κατέληξε ο Υπουργός.

Ο κανονισμός της  EASA

Στην παρέμβαση του,  ο υπουργός τοποθετήθηκε υπέρ της πολιτικής συμφωνίας της Γενικής Προσέγγισης, η οποία φαίνεται να μη γίνεται σεβαστή από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά τους τριλόγους, ευχαριστώντας την Προεδρία της Μάλτας που παρέμεινε προσηλωμένη σε αυτήν και προτρέποντας την επερχόμενη Προεδρία της Εσθονίας να ακολουθήσει την ίδια κατεύθυνση. Απέκλεισε, χαρακτηρίζοντας «κόκκινη γραμμή» περαιτέρω μεταβιβάσεις αρμοδιοτήτων από την Εθνική Αρχή πέραν των προβλεπόμενων από τη Γενική Προσέγγιση και ομοίως αρνητικά  τοποθετήθηκε για προηγούμενη διαπίστευση της Εθνικής Αρχής από τον Οργανισμό, αφού και τα δυο οδηγούν σε αποδυνάμωση του ρόλου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας  πράγμα που σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αποδεκτό από την Ελλάδα. 

Κρατικές ενισχύσεις οδήγησαν σε μαρασμό τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες

Επί της δέσμης προτάσεων « ανοιχτή και συνδεδεμένη Ευρώπη» ο Υπουργός άσκησε κριτική στις πολιτικές της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις οι οποίες οδήγησαν σε μαρασμό ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες με αποτέλεσμα την αλματώδη ανάπτυξη αερομεταφορέων τρίτων χωρών. Τάχθηκε μεν υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού στον τομέα, ωστόσο διευκρίνισε ότι το ρυθμιστικό πεδίο της νέας νομοθετικής πρότασης θα πρέπει να εκτείνεται σε τομείς αποκλειστικής αρμοδιότητας της Ε.Ε. και όχι σε δικαιώματα κίνησης που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΜ. Οι διμερείς αεροπορικές συμφωνίες της Ελλάδας με τρίτες χώρες δεν είναι αρμοδιότητα της Ε.Ε. διευκρίνισε ο Υπουργός.

Απεργία Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

Σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές για τη ρύθμιση του δικαιώματος απεργίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας που περιλαμβάνονται στην ίδια δέσμη μέτρων, ο Υπουργός επεσήμανε ότι ρύθμιση δικαιώματος απεργίας οιουδήποτε κλάδου εργαζομένων αντίκειται στον Ευρωπαϊκό πολιτικό πολιτισμό ο οποίος παραδοσιακά το προστατεύει.

Πηγή: http://www.kontranews.gr/OIKONOMIA/287770-Kritike-Spirtze-sten-E-E-gia-tis-enischyseis-poy-epheran-ton-marasmo-ton-aeroporikon-etairion ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...