Ναύπακτος: Οι δυσκολίες που”φρενάρουν”τη συνέχιση της ανάπλασης στο ιστορικό κέντρο της πόλης-Γιατί πρέπει να ακυρωθεί η μελέτη;Τολμήστε το κ.Δήμαρχε !!!!

Όταν ξεκινούσαν οι εργασίες για την ανάπλαση του λεγόμενου “κάτω” μέρους του λιμανιού από την οδό Σοϊδά,ώς και το ύψος της οδού Αγελάου,αναλογιζόμενοι ότι ο βαθμός δυσκολίας λόγω της μη εκτέλεσης των υπόγειων δικτών,θα ήταν πολύ χαμηλότερος από τις εργασίες που θα επακολουθούσαν στον επάνω δρόμο,στο δεύτερο και δυσκολότερο κατά πολλούς κομμάτι της ανάπλασης.

Λογικό θα έλεγε κανείς,αφού στον άξονα της Τζαβέλλα θα έπρεπε εκτός των επιφανειακών παρεμβάσεων να γίνουν και απαραίτητες εργασίες στα υπόγεια δίκτυα.

Οι ιδιαιτερότητα του έργου-Μια διώροφη οικοδομή κάτω από την επιφάνεια

Κύριο έργο των υπόγειων εργασιών πλην των άλλων (δίκτυα οργανισμών,ύδρευση) ήταν η αποχέτευση.Ένα έργο εξαιρετικά δύσκολο και πολυσύνθετο από πολλές πλευρές.

Η ακτινογραφία του συγκεκριμένουν κομματιού που παρελήφθη πριν από ένα τετράμηνο περίπου,ανάδειξε πολλαπλά προβλήματα,κυρίως για την κατασκευή του νέου αποχετευτικού δικτύου,που όμως εμπίπτει πάνω στον παλαιό Οθωμανικό αγωγό.Θα πρέπει φυσικά,ο νέος αγωγός να διέλθει χαμηλότερα λόγω της κλίσης που θα πρέπει να λάβει (σύμφωνα με το νόμο της βαρύτητας) και σε συνολικό βάθος τα 4.5 με 5 μέτρα.Οι εργασίες που αναμένεται βάσει τη μελέτης να γίνουν εγγυμονούν κινδύνους για την ακεραιότητα του μνημείου(Οθωμανικού αγωγού).

Αρχικά μιλάμε για τη χρήση της αδιατάρακτης κοπής του υποστρώματος του μπετόν και κατόπιν οι εργασίες που θα αφορούν σε μεγαλύτερο βάθος.Βέβαια, όλα αυτά μεταφράζονται σε χρήματα.Οικονομικό κόστος (δεν είναι το κυρίαρχο πρόβλημα) που δεν είχε αρχικά προβλεφθεί,αφού δεν υπήρχε λεπτομερής καταγραφή των υπόγειων δεδομένων(σκανάρισμα της περιοχής).Άλλωστε,το κόστος για τη χρήση της αδιατάρακτης κοπής του μπετόν υπολογίζεται περίπου στις 120000 ευρώ και μακάρι να ήταν αυτό το πρόβλημα !!

Προχωρόντας σε βάθος οι εργασίες,τα μηχανήματα θα “σκοντάψου픨επάνω στον Οθωμανικό αγωγό,ενώ ιδιαίτερο μνημείο που εμπίπτει στην Αρχαιολογία.Αυτό σημαίνει ότι οι εργασίες οφείλονται να γίνουν με πολύ προσεκτικό τρόπο και χωρίς να προκαλέσουν ζημιά στον αγωγό.Μία ενδεχόμενη ζημιά θα σήμαινε πολύτιμο χρόνο λόγω της καθυστέρησης από την Αρχαιολογία,και επισκευή κατά τα πρώτυπα του μνημείου (Κόστος-χρόνος)

Μία άλλη ιδιαιτερότητα που αφορά ωστόσο το επάνω τμήμα πλην της ανάπλασης των πεζοδρομίων και των χώρων στάθμευσης,είναι το στένεμα του δρόμου κατά τα πρότυπα της οδού Μπότσαρη.Τι σημαίνει αυτό,

Ότι η Ναύπακτος θα διαθέτει δύο κύριους οδικούς άξονες στενούς και χωρίς προοπτική πια να χρησιμεύσει κάποιος σε μια εξαιρετική περίπτωση ως δρόμος αμφίδρομης κυκλοφορίας.Και σε μια τέτοια περίπτωση,εννοείται,ότι η Τροχαία δεν θα συνηγορούσε ποτέ σε μία τέτοια εξέλιξη.Να τονιστεί,ότι από τη στιγμή που στενέψει και η οδός Τζαβέλλα,καθίσταται πλέον αδύνατη μια μελλοντική διαπλάτυνσή της αφού αυτό θα εμπίπτει σε απαγορεύσεις του Κεντρικού αρχαιολογικού συμβουλίου(ΚΑΣ)

Άλλωστε,κανείς,ούτε ο εμπορικός κόσμος είδε με ¨καλό μάτι” την προοπτική στενέματος του μοναδικού οδικού άξονα που κατευθύνει την κυκλοφορία δυτικά,αφού κάτι τέτοιο θα επιρρέαζε συνολικότερα αρνητικά την όλη λειτουργία της πόλης.

Εκτός ΕΣΠΑ τα υπόγεια έργαΗ ΔΕΥΑΝ αναζητά στη συμμετοχή της τα χρήματα που δεν έχει

Να σημειωθεί,ότι το έργο των υπόγειων δικτύων δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη και ως εκ τούτου είναι εκτός χρηματοδότησης ΕΣΠΑ.Τι σημαίνει αυτό;Ότι το ΕΣΠΑ χρηματοδοτεί μόνο ότι φαίνεται,(δηλαδή τα υπέργεια),ενώ οι υπόγειες εργασίες βαραίνουν τη ΔΕΥΑΝ.Χρήματα όμως που αδυνατεί σύμφωνα με την οικονομική της εικόνα να καλύψει,ενώ λόγω του ότι είναι επιχείρηση με έσοδα και έξοδα κρίνεται απαγορευτική η συνδρομή του δήμου προς ενίσχυσή της με οποιοδήποτε τρόπο.Και μιλάμε για ένα ποσό περίπου 400.000 ευρώ που είχε δεσμευτεί η ΔΕΥΑΝ έναντι του εργολάβου να καταβάλλει προκειμένου να εκτελεστούν οι υπόγειες εργασίες.Η ΔΕΥΑΝ όμως σύμφωνα με πληροφορίες και σύμφωνα με την εικόνα της,δεν έχει εγγράψε ποτέ στον προϋπολογισμό της το ποσό αυτό των 400.000 ευρώ.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό;Ότι πολύ απλά δεν υπάρχουν τα χρήματα!!!Ενώ ο δήμος είχε προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης με τον εργολάβο για το έργο,δεν είχε εγγραφεί το αντίστοιχο ποσό της ΔΕΥΑΝ που αφορούσε τα υπόγεια δίκτυα,με την προσδοκία ότι κάποια στιγμή και μέχρι να ξεκινήσουν οι εργασίες θα τα διέθετε.Αλλά,αν τα οικονομικά της ΔΕΥΑΝ το 2017 όταν και υπογραφόταν η σύμβαση ήταν Χ,μετά από όλες αυτές τις εξελίξεις και με το πρόβλημα της πανδημίας και τον οικονομικό αντίκτυπο τα οικονομικά της επιδεινώθηκαν.Έτσι λοιπόν,ο δήμος είναι υποχρεωμένος να καταλογίσει στην επιχείρηση (ΔΕΥΑΝ) τα χρήματα αυτά,χρήματα που ωστόσο δεν υπάρχουν.

Συμπερασματικά:Tολμήστε κ.Γκίζα !!!

Ήδη βρισκόμαστε εν μέσω της δεύτερης παράτασης του έργου που ολοκληρώνεται στις 18 Ιανουαρίου του 2022.

Αν επιλέξει ο δήμος να δόσει μία ακόμη παράταση,είναι δεδομένο ότι θα οδηγηθεί σε ακόμη μία και άλλη μία και τελειωμό δεν θα’χει.Θα μιλάμε για ένα τμήμα έργου που η πόλη δεν θα θέλει σε καμία περίπτωση να βιώσει μία ανάλογη κατάσταση(και χειρότερη) ταλαιπωρίας η οποία θα τραβήξει σε βάθος χρόνου.Αν αναλογιστούμε το χρονικό διάστημα που απαιτήθηκε (και ακόμη δεν παραδόθηκε) για την κατασκευή του κάτω τμήματος του λιμανιού χωρίς ουσιαστικά να ανοίξει ρουθούνι(υπόγειες εργασίες),φανταστείτε τι θα συμβεί όταν ξεκινήσουν στον επάνω άξονα (Τζαβέλλα) οι σχετικές εργασίες.

Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο

Κύριε δήμαρχε,οφείλετε να διαβουλευτείτε με τους φορείς,με τους επικεφαλείς των παρατάξεων,να φέρετε το θέμα άμεσα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο και να ακυρώσετε το υπολοιπόμενο τμήμα της ανάπλασης που αφορά την οδό Τζαβέλλα.Η Ναύπακτος δεν αντέχει δύο στενούς δρόμους (καλντερίμια).Η αγορά,δεν αντέχει άλλη επιθετική πολιτική όσων επιλέγουν το κέντρο για τις αγορές τους.

Ακυρώστε τη μελέτη,μη δεσμεύετε την πόλη για τα επόμενα 200 χρόνια με μελέτες που δεν ταιριάζουν στη γεωμορφολογία της περιοχής και προχωρήστε άμεσα σε νέα μελέτη για την ανάπλαση του επάνω τμήματος.Δόξα τω Θεό,βρισκόμαστε στην απαρχή ενός νέου ΕΣΠΑ.

Καταθέστε ολοκληρωμένες μελέτες σύμφωνα με τις ανάγκες και το πραγματικό αποτύπωμα της πόλης με γνώμονα το συμφέρον,αλλά και την λειτουργικότητα της πόλης.

Οι γενναίες αποφάσεις θέλουν γενναίους πολιτικούς.

….ιδού η Ναύπακτος,…..



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...